Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا - رئیس اداره محیط زیست خوی، منطقه حفاظت شده مراکان را بهشت قوچ و میش اصیل ارمنی دانست و گفت: در این منطقه حفاظت شده براساس سرشماری سال های گذشته، یکهزار و 350 راس قوچ و میش اصیل ارمنی و 2 هزار و 900 راس کل و بز وحشی زندگی می کنند.

به گزارش ایرنا، جبرئیل قلی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به سرشماری حیات وحش با اشاره به آغاز طرح سرشماری حیات وحش منطقه حفاظت شده مراکان خوی به عنوان نخستین منطقه حفاظت شده کشور، ادامه داد: این طرح با هدف دستیابی به آخرین وضعیت جمعیت حیات وحش منطقه حفاظت شده مراکان در مدت یک هفته اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در اجرای این طرح بیش از 60 نفر از محیط بانان، جوامع محلی و دوستدران محیط زیست در قالب 12 گروه در سرشماری حیات وحش با محیط زیست خوی همکاری می کنند.
وی اضافه کرد : قوچ و میش اصیل ارمنی، کل و بز وحشی، سیاهگوش، گرک و روباه جمعیت در حال شمارش حیات وحش هدف این طرح هستند.
وی با اشاره به شرایط مطلوب مراتع این منطقه و اجرای طرح های صیانتی و حفاظتی پیش بینی کرد که جمعیت حیات وحش منطقه مراکان خوی نسبت به سرشماری های قبلی افزایش یابد .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی گفت : برای صیانت از حیات وحش منطقه مراکان 7 پایگاه مجهز در این منطقه فعال است .
به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده مراکان خوی با مساحتی افزون بر 100 هزار هکتار در محدوده های استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی قرار گرفته است.
در این منطقه همچنین 239 گونه گیاهی شناسایی شده و 320 نوع خزنده، پرنده و انواع پستانداران وحشی زندگی می کنند.
در منطقه مراکان خوی علاوه بر کونه اصیل قوچ و میش ارمنی 24 کونه دیگر حیات وحش زیست می کنند و این منطق از ارزشهای کوتوریسم فراوانی برخوردار است.
منطقه حفاظت شده مراکان به عنوان نخستین منطقه حفاظت شده کشور در 45 کیلومتری شمال شرقی شهرستان خوی واقع است و از مناطق ارزشمند برای حیات گونه های وحشی ایرانی می باشد.
7133/2093 ** خبر: سعید فرجی** انتشار: صابر چهرقانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۹۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور

چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور و با بررسی دستورات شش گانه این جلسه از جمله موضوعات مرتبط با حوزه‌های محیط زیست استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست عصر پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و نیز با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان به‌عنوان مدعو این جلسه برگزار شد.

در این جلسه، تعیین بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرروزیان، سند فرابخشی برای نجات یوزپلنگ آسیایی، ارتقای سطح حفاظتی شش منطقه کشور، اصلاح و بازنگری و اجرای پروژه‌های ۵ منطقه کشور، ارجاع کار سیستمی و پایش خود اظهاری در پایش آلاینده‌های واحدهای مشمول خوداظهاری و به‌روزرسانی تعرفه‌های آزمایشگاه‌ها جهت آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، شش دستور جلسه اصلی بود.

مسائل زیست محیطی استان اصفهان نیز به‌عنوان یکی از استان‌های درگیر با چالش‌های مختلف زیست محیطی از مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 750203

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست