Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، مسعود پزشکیان نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت افزایش منابع حوزه سلامت در لایحه بودجه سال 97 گفت: ضرورتی برای افزایش منابع حوزه سلامت در سال آینده وجود ندارد، آنچه که در قانون برای اعتبارات حوزه سلامت در نظر گرفته شده حد کافی و یا نهایی امکانی است که می‌توان از بودجه کشور به بهداشت و درمان اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: یک درصد از منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده و 10 درصد هدفمندی یارانه ها و 7 درصد سرانه اعداد قابل قبولی برای منابع حوزه سلامت هستند، بنابراین اگر مدیریت در صرف منابع صورت گیرد؛ مشکلی در اعتبارات حوزه سلامت وجود ندارد؛ اختصاص منابع و اعتبارات بیشتر به بخش سلامت را از کدام نقطه می توان تامین کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون درحوزه اعتبارات آموزش و پرورش، خدمات اجتماعی، نیروهای مسلح، ارتش، برق و آب مشکلاتی وجود دارد، تصریح کرد: باید به مشکلات بخش های دیگر در کنار حوزه سلامت نیز توجه کرد، نمی توان(GDP) کشور را تنها به یک بخش خدماتی اختصاص داد؛ اما کارهای ریشه‌ای و اساسی در رابطه با بخش دیگر معطل اعتبار باقی بماند.

پزشکیان با تاکید براینکه منابع موجود در قانون باید به طور کامل اختصاص پیدا کند، گفت: لازم نیست اعتبار بیشتری را در نظر گرفت، به طور حتم همان اعتبار مصوب شده اگر پرداخت شود، بخشی از مشکلات حل خواهد شد؛ همچنین اگر وزارت بهداشت و درمان و بیمه ها در چارچوب قانون سیاست های کلی عمل کنند؛ به طور حتم هزینه ها مدیریت می شود.

این نماینده مردم درمجلس دهم، افزود: اما مشکل زمانی به وجود می آید که خارج از چارچوب سیاست های سلامت و قانون برنامه ششم، روند خدمات تعریف شده است، بنابراین هزینه ها به شدت افزایش پیدا کرده به طور حتم ساختار باید به قانون برنامه و سیاست های کلی مقام معظم رهبری بازگردد، یعنی پزشک خانواده، نظام سطح بندی و ارجاع درچارچوب منابع اجرا شود؛ همچنین دولت منابع مصوب را اختصاص دهد.

وی با اعلام اینکه منابع اعتباری حوزه سلامت در بودجه های سالانه کاملا پایدار هستند، تاکید کرد: یک درصد ارزش افزوده، 10درصد خالص هدفمندی و 7 درصد از درآمد وجود دارد، ارزش افزوده همان جنسی است که مردم از بازار خریداری می کنند، منابع هدفمندی وجود دارد ونمی توان گفت دولت درآمدی کسب نکرده پس اعتبارات را اختصاص نمی دهد، این منابع پایدار بوده و دولت این اعتبارات را در دست دارد؛ اگر دولت قانون را اجرا نمی کند باید خود جوابگو باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مدیریت منابع درحوزه سلامت، گفت: اگر بر اساس منابع مدیریت انجام نشود، به طور حتم مشکلاتی ایجاد خواهد شد؛ اگر منابع پایدار هم نباشد؛ باز دولت باید جواب دهد زیرا مجلس قانون را تصویب کرده است.

منبع: فارس

نائب رئیس مجلس بهداشت و درمان قانون پزشکیان مجلس شورای اسلامی حوزه سلامت

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۰۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ و بخش دوم آن که به جداول بودجه مربوط است، در دستور کار قرار گرفت و پیوست شماره (۱) و پیوست شماره (۳) جدول شماره ۱۱ لایحه بودجه به تصویب نمایندگان رسید و کمیسیون تلفیق و نماینده دولت با این پیوست‌ها موافقت کردند.

در ادامه محمدباقرقالیباف با قدردانی از مجلس و دولت در بررسی و اتمام بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در توضیحاتی گفت: در جداول تلاش شده بود که تراز رعایت شود. البته در داخل جداول اگر ناترازی‌هایی وجود داشته باشد این اجازه را باید هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه داشته باشد تا در رفت و برگشت‌هایی که بخش دوم لایحه بودجه با شورای نگهبان دارد، کار به نتیجه برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر رفت و برگشتی که در لایحه بودجه بین مجلس با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت انجام شود که ماهیت جداول را تغییر دهد، حتما به صحن مجلس خواهد آمد تا توسط نمایندگان این موضوع بررسی شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: طبق نظر دولت و کمیسیون تلفیق مقرر شد از بودجه وزارت بهداشت و درمان برای پرستاران و کادر درمان، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای فوق العاده شغل آنها اختصاص داده شود و در تراز جداول باید این مبلغ لحاظ شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود