Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@21:58:43 GMT

شور کودکانه در ماهور لبخندها نواخته شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۰۷۸۱

شور کودکانه در ماهور لبخندها نواخته شد

این طنین موسیقی اصیل ایرانی است که کودکانه نواخته می‌شود و نوای چنگ دل، رویای بهشت را بوجود می‌آورند. حس بودن، پاییز سرد را در هم می‌شکند و اکسیر آرامش به مخاطبین هدیه می‌کند. آفتاب‌‌نیوز : محبوبه بیات - وارد سالن فرهنگسرای نیاوران می شوم. هنوز ساعتی به شروع برنامه باقی مانده است. کودکان همراه والدین خود برای اجرای مسابقه آمده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیجان و شوری در سالن برپاست. از یک طرف، شور کودکان و از طرفی دیگر، هیجان والدین. اینجا نقطه شروع هدف هاست اما خود هدف نیست، سرآغازیست برای فردای روشن‌تر کودکان این سرزمین.

مادری گوشه سالن دخترش را آماده می کند. دخترکوچولو فقط به مادرش خیره شده، می داند صدای قلب مادرش قشنگ ترین موسیقی دنیاست، می شنود و حس می کند و دنیای رنگارنگش را با صدای مادر آرام می کند.

کمی آن طرف تر، پسری ویالن بدست به حرفهای پدر گوش می دهد که می گوید: "هر طور فکر کنی همان طور می‌شود، به امتیاز فکر نکن به موفقیت فکر کن".

وارد اتاق تمرین گروه‌های موسیقی می‌شوم. در حالی که لباس های فرم خود را پوشیده‌اند، آلات موسیقی خود را بدست گرفته و به دور ازهیاهوی سالن تمرین می کنند.

می‌پرسم، بار اول است در این جشنواره شرکت می کنی؟ می گویند: "آره، خیلی هم استرس داریم"  معلم شان می‌گوید: "الان به من گفتید استرس ندارید"، می‌زنند زیر خنده و می‌گویند استرس الان اومد سراغمون".   

هر گوشه سالن را نظاره کنی، حال و هوا همین است. داورها یکی پس از دیگری وارد سالن می شوند. برنامه آغاز می شود.

چهارمین جشنواره و جایزه همایون خّرم (نوای خرّم)، در مرحله اجراهای رقابتی جشنواره، روز پنج¬شنبه و جمعه 16 و 17 آذرماه 1396 در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

آهنگ ها یکی پس از دیگری نواخته می شوند. گاهی ضرب سنتور، در ماهور لبخندها نغمه‌سازی می‌کند و گاهی آرشه ویالون. گاهی هم گروهی، هنر پنجم زندگی را در آسمان تالار، مثل بادباک می‌رقصاند. والدین به تماشای هنر فرزند خود به نظاره نشسته‌اند و پرده‌های ساز دل را کوک می‌کنند.

این طنین موسیقی اصیل ایرانی است که کودکانه نواخته می‌شود و نوای چنگ دل، رویای بهشت را بوجود می‌آورند. حس بودن، پاییز سرد را در هم می‌شکند و اکسیر آرامش به مخاطبین هدیه می‌کند.

بعد از اجراها به سراغ آنها می‌روم، از اینکه دقایقی را برای مخاطبین هنرنمایی کرده‌اند،‌ مسرورند. برد و باخت برایشان هدف آخر نیست. فانوسی که در دل روشن کرده‌اند، شگفتی نور را دریافته‌اند و این خاصیت جشنواره برای "با تو بودن" است.

«چه خوش نوایی ست، فرخنده ساز زدنت
دستان ظریف کودکانه تو معجره می‌کند مهر کودکی‌ام را ...»



تصاویر صحنه‌های عاشقانه کودکان بعد از اجراها:

























عکاس: پیمان گرزم



منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی

مدیر پردیس سینمایی بهمن سنندج گفت: ۱۷۴ صندلی به روز، در سالن‌های شماره دو و سه این سینما با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی در هفته گذشته تعویض شد.

حیدر مرادی با اشاره به استقبال چشمگیر کردستانی‌ها در سال گذشته از اکران فیلم‌های مختلف سینمایی گفت: ۲۵۰ هزار نفر در این مدت در سینما‌های استان پای دیدن فیلم‌های مورد علاقه شان نشستند.

هم اکنون پانزده سالن سینمایی با هزار و ۸۳۵ صندلی در استان کردستان و در زیر مجموعه پردیس سینما بهمن فعال است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول
  • داستانک‌هایی برای فلسفه‌ورزی کودکانه
  • داداش زاده: عالیشاه پرسپولیس را با اخراج کودکانه خود ۱۰ نفره کرد/استقلال بضاعتی بیش از این ندارد
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • تبلیغ جنجالی آرایشگاه زنانه با عروس‌ نوجوان | مدیر سالن بازداشت شد
  • ساخت سالن پذیرایی خیرساز ویژه زوج های جوان در گراش
  • خریداری ۳ سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام
  • دانشجویان معترض ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند(فیلم)
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی