Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-ایرنا-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: بخش ناچیزی از صادرات استان به شوینده ها اختصاص دارد که با توجه به قطب بودن قزوین در تولید این دسته از محصولات باید در این خصوص علت یابی کنیم.

به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز شنبه در نخستین نشست میز کشوری محصولات شوینده در قزوین افزود: با توجه به اینکه 45 درصد محصولات شوینده کشور در استان تولید می شود، قزوین باید نقش تعیین کننده در ابعاد مختلف مربوط به این بخش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر لزوم تقویت صادرات محصولات شوینده از قزوین به خارج، گفت: سهم استان و کشور از صادرات این بخش کم است که باید برای رفع این مشکل ابتدا آسیب شناسی کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: مشکلات مربوط به کیفیت، تنوع و شناسایی بازارهای مصرف از دلایل کم بودن میزان صادرات شوینده های قزوین است که باید این موارد را در میز کشوری شوینده ها مورد رسیدگی قرار دهیم.
وی با بیان اینکه میز شوینده ها می تواند در حل مشکل تولیدکنندگان این بخش بسیار موثر واقع شود،اضافه کرد: بازار 80 میلیونی کشور نیازهای بسیار زیادی دارد و این تشکل که از سوی تولیدکنندگان سراسر کشور تشکیل شده باید به دنبال راهکارهای مختلف در رونق این بخش باشد.
وی بر تقویت بانک توسعه صادرات برای حمایت بیشتر این بانک از صادرکنندگان تاکید کرد و گفت: تنها بخش اندکی از صادرکنندگان قزوینی در بانک توسعه صادرات استان حساب بانکی دارند و این یک ضعف است.
استان قزوین سه هزار و 600 واحد تولیدی دارد و به عنوان یکی از پنج قطب مهم صنعتی کشور محسوب می شود.
استان قزوین رتبه نخست تولید محصولات شوینده در کشور را به خود اختصاص داده است.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۲۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران از برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و تولیدات مشاغل خانگی و صنایع دستی خبر داد و گفت: آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های متعددی از سوی دولت درباره شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از آنها به تصویب رسیده است.

محمد آذرپناه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌های پیش بینی شده درخصوص صادرات تولیدات دانش‌بنیان گفت: طی سال‌های گذشته بخش تعاون در استان تهران بیشتر درگیر مشکل مسکن بود. به ویژه واحدهایی که تامین زمین یا بحث انتخاباتشان دچار مشکل شده بودند و ما پیگیری مشکلات آنها را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: در حوزه تولید و دانش‌بنیان برنامه‌های عملیاتی گسترده‌ای صورت گرفته که بخشی از حمایتها معطوف به حمایت‌های بازاری است و طی چند سال گذشته آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های متعددی از سوی دولت در بحث شرکت‌های دانش بنیان به تصویب رسیده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران درعین حال اولویت صادرات در استان را صادرات دانش بنیان ذکر کرد و گفت: درکنار آن صادرات تولیدات دیگر از جمله صنایع دستی و مشاغل خانگی را نیز در دستور کار داریم.

به گفته آذرپناه عرضه محصولات صادرات محور با رویکرد تعاونی‌های دانش‌بنیان و تعاونی‌های صادراتی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است و تلاش شده با اختصاص غرفه‌های مختص کالاهای ایرانی در کشورهای هدف، صادرات محصولات از طریق اتاق های تعاون و بازرگانی انجام شود و به شکل مستقیم در فروشگاه‌های زنجیره ای کشورهای مورد نظر عرضه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد