Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاخ سفید برای دومین بار در سه روز گذشته از ائتلاف نظامی عربستان سعودی خواست تا اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به یمن را فراهم کند؛ اقدامی که بیانگر ناخرسندی واشنگتن از محاصره یمن تحت رهبری ریاض است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید همچنین در بیانیه‌ای حوثی‌ها را به خاطر "سرکوب مخالفان سیاسی در صنعاء" از جمله قتل علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور سابق یمن محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: برای پایان دادن به ناآرامی‌ها در یمن، برگزاری مذاکرات لازم و ضروری است.

این بیانیه که توسط سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید ایراد شد، به دنبال بیانیه روز چهارشنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا منتشر شده که در آن گفت: سعودی‌ها باید به طور کامل اجازه دهند موادغذایی، سوخت، آب و دارو بین مردم یمن توزیع شود. این امر ضروری بوده و باید فورا صورت گیرد.

از یک ماه پیش که یک موشک از جانب یمن به سوی ریاض، پایتخت عربستان سعودی شلیک شده، ائتلاف نظامی عربستان که در جنگ یمن حضور دارد، محاصره بنادر این کشور را آغاز کرد.

حوثی‌ها کنترل صنعاء و بخش‌های وسیعی از یمن را برعهده دارند. طی سه سال جنگ یمن بیش از 10 هزار تن در آن کشته شده و مردم یمن در آستانه قحطی قرار گرفته‌اند.

سندرز گفت: ما از ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان می‌خواهیم تا توزیع آزادانه کمک‌های بشردوستانه و کالاهای ضروری از جمله سوخت را از طریق تمامی بنادر یمن تسهیل بخشد و پروازهای تجاری از طریق فرودگاه صنعاء را از سرگیرد.

وی افزود: حوثی‌ها نیز باید اجازه دهند موادغذایی، دارو و سوخت در سراسر مناطق تحت کنترلشان توزیع شوند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۲۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی

آفتاب‌‌نیوز :

یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفتگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفر‌هایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد