Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@09:09:42 GMT

سوئد خودروی الکتریکی شهری می سازد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۲۹۷۴

سوئد خودروی الکتریکی شهری می سازد

به گزارش مهر، شرکت سوئدی Uniti به تازگی از یک خودروی دونفره برقی به نام One رونمایی کرده که مناسب شهر است.

ظاهر One ترکیبی از یک خودروی هوشمند با نمونه اولیه خودروی خودران گوگل است. این اتومبیل شهری مجهز به پک باتری ۲۲ کیلووات ساعتی است. همچنین با یک بار شارژ ۳۰۰ کیلومتر طی می کند. وزن باتری خودرو ۱۴ کیلوگرم است و می توان آن را جدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که خودرویLeaf جدید نیسان باتری ۴۰ کیلووات ساعتی دارد و با یکبار شارژ۳۷۸ کیلومتر طی می کند.

از سوی دیگر شرکت تولید کننده اعلام کرده مشتریان سوئدی این خودرو تا ۵ سال می توانند بدون هیچ هزینه ای خودرویشان را در خانه شارژ کنند.

بیشترین سرعت خودرو نیز ۱۳۰ کیلومتر برساعت اعلام شده و می تواند در ۳.۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۸۰ کیلومتر برساعت رساند.

مشتریان One می توانند فرمان خودرو را خود انتخاب کنند. تولید کننده برای خودرو دو فرمان معمولی و دیگری شبیه دسته بازی های رایانه ای (همراه نمایشگر لمسی در مرکز آن) در نظر گرفته است.

رانندگان می تواند نور، چراغ های راهنما و بخش سیستم های سرگرمی خودرو را با حرکات شست روی نمایشگر خاموش یا روشن کنند. از سوی دیگر دوربینی از پشت سر خودرو فیلمبرداری و آن را در نمایشگر پخش می کند.

قیمت اولیه One ۱۴۹۰۰ یورو اعلام شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چطور باتری های لیتیومی صنعت خودرو را دگرگون کردند

تین نیوز

با رشد و توسعه باتری های لیتیومی و عرضه خودروهای هیبریدی و برقی، صنعت خودرو متحول شد و امروزه بازار خودرو ایران هم با عرضه خودروهایی مانند تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید، به سمت آینده ای پاک حرکت می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، خودروهای پلاگین هیبرید (PHEV) نوعی از خودروهای انرژی نو هستند که از ویژگی های خودروهای هیبرید و کاملا برقی بهره مند هستند که در نتیجه این تکنولوژی، باتری لیتیومی این خودروها به صورت مستقیم از طریق پورت برق و به صورت غیرمستقیم از طریق موتور بنزینی شارژ می شوند.

نقش باتری در خودروهای پلاگین هیبرید

در حال حاضر در اکثر وسایل الکترونیکی قابل حمل مصرفی مانند تلفن های همراه و لپ تاپ ها به دلیل انرژی بالا در واحد جرم و حجم نسبت به سایر سیستم های ذخیره انرژی الکتریکی از باتری های لیتیومی استفاده می شوند. لیتیوم دارای نسبت قدرت به وزن بالا، راندمان انرژی بالا، عملکرد خوب در دمای بالا و عمر طولانی هستند.

باتری ها چطور شارژ می شوند؟

بسته به نوع خودرو، باتری هم به چند روش شارژ می شود. بهترین و کارآمدترین مدل شارژ باتری ها مربوط به خودروهای پلاگین هیبرید است که به دو روش قابلیت شارژ دارند. نخست اینکه این باتری ها بدون وابستگی به پورت خارجی (مانند خودروهای کاملا برقی) از طریق مصرف بنزین و تبدیل شدن به انرژی الکتریکی شارژ می شوند که منجر به از بین رفتن اضطراب و نگرانی در سفرهای طولانی مدت می شود.

دومین روش که مناسب سفرهای شهری و روزمره است، شارژ باتری از طریق برق شهری و کابل شارژ است که در خانه یا در ایستگاه های شارژ عمومی انجام می شود.

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید از جمله خودروهایی است که در هر دو حالت کارکرد دارد و می تواند تا ۷۵ کیلومتر پیمایش کاملا برقی و همچنین حدود ۹۵۰ کیلومتر پیمایش هیبرید داشته باشد.

ایمنی کامل باتری ها در هنگام بروز حوادث

برای جلوگیری از اشغال فضای صندوق عقب یا فضای داخلی خودروها، باتری ها در خودروهای هیبرید، برقی یا پلاگین هیبرید در کف خودرو قرار می گیرند و در برابر رطوبت و ضربه کاملا عایق بندی می شوند.

برای جلوگیری از بروز هر مشکلی، بسته باتری با ایمنی بالایی محافظت می شود که در هنگام بروز حادثه یا تصادف، مشکلی به وجود نمی آید. از طرفی این باتری ها در برابر گرما و سرمای زیاد مقاوم هستند و در شرایط محیطی مختلف به کارکرد خود ادامه می دهند.

باتری های به کار رفته در تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید در مراحل تست در شرایط گوناگون مانند تصادفات و دمای بالا یا پایین مورد تست و بررسی قرار گرفتند که در نتیجه این آزمایش ها، باتری این خودروها دارای گارانتی ۷ ساله یا ۲۰۰ هزار کیلومتری هستند.

انرژی ذخیره شده در باتری دشارژ نمی شود

باتری لیتیومی به کار رفته در خودروهای پلاگین هیبرید به نحوی طراحی شده اند که اگر خودرو مدت زمان طولانی حرکتی نداشته باشد، در هنگام استفاده مجدد نه تنها شاهد افت انرژی الکتریکی نخواهید بود، بلکه خودرو به راحتی به حرکت در می آید و اصطلاحا انرژی باتری دشارژ نمی شود.

کارشناسان خودرو اعتقاد دارند با توجه به تمرکز شرکت های بزرگ جهان بر فناوری خودروهای انرژی نو و توسعه باتری های لیتیومی، احتمالا در آینده این خودروها از تمام جهات به خصوص افزایش ظرفیت ذخیره انرژی و کاهش قیمت تمام شده رشد چشم گیری خواهند داشت و به انتخاب اول کاربران تبدیل خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • هونگچی EQM5 برقی بی ام کارز + مشخصات، عکس و قیمت Hongqi EQM5
  • چطور باتری های لیتیومی صنعت خودرو را دگرگون کردند
  • (تصاویر) خودروی جذاب و اسپرت انگلیسی در راه ایران؟
  • خودروی جذاب و اسپرت انگلیسی در راه ایران؟ /عکس
  • قیمت جدید انواع باتری خودرو +جدول
  • نخستین پلتفرم هیبریدی الکتریکی در جهان توسط چری ساخته شد
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ + بررسی مشخصات و دوربین Xiaomi Redmi Note 11 (۱۶ اردیبهشت)
  • (عکس) رونمایی رسمی از چری اومودا ۷
  • (تصاویر) این خودروی چینی به جنگ تسلا می‌رود
  • خودروی جدید نیسان؛ کوچک، مانورپذیر و ساکت!