Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:09:04 GMT

یک شکارچی متخلف در شهرستان ساوه ‌دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۴۱۱۷

یک شکارچی متخلف در شهرستان ساوه ‌دستگیر شد

ساوه - ایرنا - رئیس اداره محیط زیست شهرستان ساوه گفت: یک شکارچی متخلف که تعدادی پرنده سار صید کرده بود، در اطراف روستای والیمان این شهرستان دستگیر شد.

هادی رستم خانی روز شنبه در این خصوص به ایرنا‌ گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست، این شکارچی را هنگام اجرای گشت کنترلی در روستای والیمان مشاهده کردند و پس از بازرسی از وی، ‌متوجه شدند که شخص مذکور 56 قطعه پرنده سار را شکار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: علاوه بر پرندگان صید شده، یک قبضه اسلحه شکاری 2 لول دارای مجوز، همراه با 21 عدد فشنگ و یک عدد چاقو کشف شد.
رستم خانی اظهار کرد: شکارچی متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان ساوه گفت: بر اساس قانون برای هر شکار غیر مجاز هر قطعه پرنده سار ‌مبلغ 100 هزار ریال جریمه در نظر گرفته شده و این شکارچی نیز باید در مجموع پنج میلیون و 600 هزار ریال جریمه پرداخت کند.
رستم خانی ادامه داد: بیشتر شکارچی هایی که در حوزه شهرستان ساوه اقدام به شکار غیرمجاز می کنند از بومیان ساوجی نیستند و عمدتا اهل شهرهای اطراف هستند.
وی گفت: بیشترین صید شکارچیان در این شهرستان به خصوص در منطقه نوبران پرنده هایی از قبیل کبک و سار هستند.
شهرستان ساوه دارای یک منطقه شکار ممنوع مشترک با شهرستان زرندیه به نام خرقان است.
6539/3075/خبرنگار: ‌یحیی معماری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۴۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد

سعید رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: گزارشاتی مبنی بر فعالیت غیر قانونی پزشکی که ظاهراً با ادعاهای واهی اقدام به معالجه اهالی یکی از روستاهای کوهستانی تالش می‌کرد، دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه سریعاً مراتب در دستور کار کارشناسان نظارت شبکه بهداشت و درمان تالش قرار گرفت، افزود: با بررسی‌ها و تحقیقات تکمیلی مشخص شد خبر مذکور صحت دارد و این پزشک متخلف با استفاده از یک دستگاه اقدام به کلاهبرداری از اهالی این روستا می‌کند.

رستمی تصریح کرد: مراتب به اطلاع کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رسانده شد و با دستور دادستان تالش و با حضور نیروهای فراجای این شهرستان این پزشک متخلف به اتهام فعالیت و مداخله غیر مجاز در امور پزشکی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی پس از بازجویی اولیه در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش در پایان از توجه و همکاری دادستان محترم و فرماندهی محترم فراجای شهرستان تالش در حوزه سلامت تشکر قدردانی نمود.

کد خبر 6089833

دیگر خبرها

  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند