Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدرالدین علی‌پور، رئیس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری با بیان اینکه جنگل سرخه حصار پتانسیل ذاتی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد، گفت: قرار نیست که شهرداری بودجه‌ای اختصاص دهد و یا آن را تغییر کاربری دهد.

ایران آنلاین / صدرالدین علی‌پور با بیان اینکه پارک جنگلی سرخه حصار بین شهر تهران و پارک ملی است، اظهار کرد: این پارک به لحاظ حفاظتی و محیط زیستی شامل یکسری موضوعات جدید است، زیرا هر اتفاقی که قرار باشد آنجا رخ دهد باید از قبل مورد مطالعات و ارزیابی‌های دقیق قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر پروژه ای برای آنجا تعریف نشده است، افزود: در حال حاضر صرفا توافقی بین اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست که متولی بحث حفاظت از آنجا است، صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر شهر تهران به سمت پروژه‌هایی که دارای درآمد پایدار باشند پیش نرفته است، خاطرنشان کرد: مسائلی از جمله امکانات تفریحی که باعث رفاه مردم شوند، کمتر فراهم شده و این یک حرکت برای تبدیل این پارک به یک مکان تفرجی است.

علی‌پور تصریح کرد: در فاز یک این پروژه توافق کردیم که با رعایت اصول و همین طور بررسی همه جانبه برای حفظ آیتم‌های مربوط به محیط زیست یک برنامه‌ریزی زمانداری را برای پارک سرخه حصار انجام دهیم تا تبدیل به یک قطب گردشگری برای شهر تهران شود و مردم از پتانسیل آن استفاده کنند.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه قرار نیست شهرداری تهران بودجه‌ای را به این پروژه اختصاص دهد، خاطرنشان کرد: با مشارکت بخش خصوصی در جاهایی که تخصص دارند و با نظارت سازمان گردشگری و میراث فرهنگی استان تهران و شرکت‌هایی که در زمینه تفرجی و گردشگری سابقه دارند، قرار است طرحی ارائه شود و ملاحظات محیط زیستی آن بررسی شود و اگر قابلیت انجام این کار بدون آسیب زدن به اکوسیستم آنجا وجود داشت به عنوان یک اکوپارک این قابلیت را به اجرا می‌رسانیم.

وی افزود: با شروع پروژه‌، دستگاه‌های متولی تا پایان کار به عنوان ناظر حضور خواهند داشت تا از این فضا استفاده بهینه شود.

علی‌پور با تاکید بر اینکه قرار نیست شهرداری آنجا را تغییر کاربری دهد، اظهار کرد: با این روند ابتدا پتانسیل سنجی می‌شود و بعد اگر قابلیت داشت اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به جنگل‌هایی که در آنجا وجود دارد، این منطقه از یک پتانسیل ذاتی برای تبدیل به یک قطب گردشگری برخوردار است./ باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۵۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان

سیدمسعود حسینی در آغاز عملیات ساخت پیاده‌راه باباطاهر همدان گفت: بر اساس بازخورد‌هایی که از انجام طرح هاب پیاده‌راه‌سازی قبلی داشتیم ارزیابی تاثیرات اجتماعی آن را در اجرای طرح پیاده‌راه باباطاهر آغاز کردیم.

او با اشاره به اینکه پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است، گفت: نظرات کسبه، ساکنان و بهره‌برداران این خیابان مورد توجه قرار می‌گیرد و سایر طرح‌ها نیز پس از انجام این طرح با این روند اجرا می‌شود.

شهردار همدان با بیان اینکه شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند، گفت: امسال با اقداماتی که شهرداری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و بودجه عمرانی که در این حوزه مصوب شده، شهر برای حضور گردشگران زیبا می‌شود.

حسینی با اشاره به آغاز جداره‌سازی در میدان امام خمینی (ره)، خیابان بوعلی و اکباتان گفت: هدف ما توسعه گردشگری در شهر همدان است و امیدواریم آنچه نیاز شهر همدان بوده در این زمینه اجرایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان