Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مرکز پژوهشي و مطالعاتي اسلاميکا با هدف احياي مکتب علوم و الهيات اسلامي روسيه به همت رايزني فرهنگي ايران در انستيتو شرق‌شناسي روسيه، افتتاح شد. به گزارش مرکز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطاتاسلامي، مرکز پژوهشي و مطالعاتي اسلاميکا، 15 آذرماه با حضور حجت‌الاسلاموالمسلمين قاضي‌عسکر، نماينده مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) در امور حج و زيارت،اسلام‌شناسان و شخصيت‌هاي دانشگاهي مسکو و جمهوري‌هاي تاتارستان و باشقيرستان بههمت رايزني فرهنگي ايران در انستيتو شرق‌شناسي روسيه، افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تأکيد بر معرفي اسلام واقعي به جهانيان
حجت‌الاسلام قاضي‌عسکر در آيين افتتاحيه اين مرکز، ضمن تحسين ابتکارعمل انستتيو شرق‌شناسي در ايجاد مرکز اسلاميکا، آن را مطابق با دستورات قرآنيدانست و افزود: شناخت صحيح، مقدمه هر فعاليت است و اگر اسلام به درستي معرفي شود،مراکز علمي و حوزوي بر اين اساس دين و آموزه‌هاي آن را به مردم معرفي مي‌کنند ومانع از افراط‌گرايي و تخريب چهره اسلام خواهد شد.
وي افزود: همانگونه که قرآن کريم مي‌فرمايد: دين اجباري نيست و اسلامپيروان خود را به زندگي مسالمت آميز با ساير اديان دعوت مي‌کند، هيچگاه اديانآسماني را نفي نکرده و بلکه دين اسلام را به عنوان تکميل کننده اديان الهي مي‌داند.
رضا ملکي، رايزن فرهنگي کشورمان در سخناني، با اشاره به ميلاد پيامبراکرم (ص) به عنوان روز مودت و وحدت مسلمانان، اظهار اميدواري کرد ايجاد اين مرکزپاسخگوي پژوهشگران، اسلام‌شناسان و جامعه مسلمان روسيه باشد.
وي در ادامه به فعاليت جامعه مسلمانان روسيه پس از فروپاشي شوروي درتوسعه مساجد و اماکن مذهبي به عنوان گام اول اشاره کرد و ايجاد مرکز اسلاميکا رادر راستاي توسعه مراکز آموزش اسلامي به عنوان يک ضرورت در جامعه مسلمانان روسيهمورد تأکيد قرار داد.
ديدار حجت‌الاسلام قاضي‌عسکر با رييس انستيتو شرق‌شناسي
حجت‌الاسلام قاضي‌عسکر به همراه هيأت همراه پيش از شرکت در مراسمافتتاح مرکز اسلاميکا، با ويتالي نائومکين، رييس انستيتو شرق‌شناسي ديدار و گفت‌وگوکرد.
وي توسعه روابط همه جانبه ايران و روسيه در دوره کنوني و ضرورت روابطدر حوزه علمي و فرهنگي بين دو کشور را مورد تأکيد قرار داد و گفت: ايران و روسيهدر جهت مقابله با افراط‌گرايي بيشترين خدمات را به بشريت ارائه و نقشه‌هاي دشمنانرا با رشادت‌هاي خود خنثي کردند.

نماينده مقام معظم رهبري در امور حج و زيارت افزود: براي تثبيت شرايطموجود و مقابله با افکار افراطي خصوصا در مناطق مسلمان نشين، نيازمند معرفي درستاسلام عقلاني از سوي علما و مراکز علمي هستيم که ايجاد بخش اسلاميکا گامي در اينمسير خواهد بود.
ويتالينائومکين، رييس انستيتو شرق‌شناسي ضمن تأييد سخنان حجت‌الاسلام قاضي‌عسکر به فجايعانساني در يمن اشاره کرد و وحدت مسلمانان را در منطقه به ويژه در حوزه آسياي ميانهرا مورد تأکيد قرار داد.
گفتنياست، بخش اسلاميکا به همت رايزني فرهنگي ايران و با همکاري انستيتو شرق‌شناسيبراساس تفاهمنامه همکاري با اهداف احياي مکتب علوم و الهيات اسلامي روسيه و حمايتاز طرح‌هاي توسعه آموزش اسلامي، مقابله با تعابير راديکال از اسلام و همچنين،اسلام هراسي ايجاد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم عزیزی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: انتخابات جلوه‌ای از تحول‌گرایی و تعیین سرنوشت مردم به خواست خودشان است.

وی در گفتگو با ایسنا،انتخابات را جلوه‌ای از امیدآفرینی دانست و افزود: مردم با بهره‌گیری از تجارب گذشته برای آینده زندگی خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند از مردم می‌خواهیم با همان نگاه جریان‌شناسی و موقعیت‌شناسی و زمان‌شناسی در دور اول، در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت داشته و به کامل شدن مجلس کارآمد کمک کنند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم براساس شناخت از کاندیداها افراد با صلاحیت و باتجربه و دارای شناخت را انتخاب کنند تا در نهایت نمایندگان بتوانند مجلسی کارآمد تشکیل داده و به مردم خدمت کنند.

عزیزی در پایان از مردم به ویژه از مردم شیراز و ورزقان برای حضور در دور دوم مجلس دوازدهم دعوت کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903086

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در روستاهای سمنان
  • جامعه‌شناختی تفکرات اجتماعی
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران