Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از جمعیت این شهرستان در مناطق روستایی قرار دارند، گفت: باید جشنواره ها و مسابقات بومی و محلی بیشتری برگزار شود.

فاطمه چهکندی نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرستان خوسف در مناطق روستایی ساکن هستند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مناطق روستایی بیان کرد: با توجه به نقش مهم روستاییان در اقتصاد جامعه، باید این مناطق را مورد عنایت ویژه قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهکندی نژاد با بیان اینکه همچنین باید فرهنگ اصیل هر منطقه را حفظ و احیا کنیم، افزود: برگزاری جشنواره ها و مسابقات بومی و محلی می تواند نقش بسزایی ایفا کند.

وی با بیان اینکه حیات یک قوم در حیات فرهنگ آن است، اظهار کرد: بازی های بومی و محلی بخش مهمی از فرهنگ بوده که فراموش کردن آن ها مانند حذف قسمت بزرگی از میراث گذشتگان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف با بیان اینکه همه برای شناسایی، مطالعه و احیای بازی های بومی تلاش کنیم، افزود: با انجام بازی های محلی علاوه بر کسب سلامتی روح و جسم، می توانیم پاسدار میراث و فرهنگ گذشتگان خود بوده و آیین های ارزشمند نسل های پیشین را به نسل جدید منتقل کنیم.

چهکندی با اشاره به برگزاری جشنواره بازی های بومی ومحلی و شتردوانی در خوسف بیان کرد: این جشنواره نیز به منظور معرفی و احیای رشته های بومی و خاص منطقه و توسعه شادی ونشاط در سطح جامعه در منطقه گردشگری دق اکبرآباد شهرستان خوسف برگزار شد.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در رشته های هیراب هیراب٬ سمندر بازی٬ کله سوزی٬ هفت سنگ و داژبال به رقابت پرداختند، گفت: همچنین در این جشنواره مسابقات شتردوانی با تعداد ۱۸ نفر شتر در زمینی به طول دو هزار متر برگزار شد.

وی بای بیان اینکه هیئت روستایی شهرستان تلاش های خوبی در راستای برگزاری جشنواره ها در مناطق روستایی انجام داد، افزود: برگزاری اینگونه جشنواره ها باید استمرار داشته باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ در این جشنواره عشایر در ۷ رشته به رقابت پرداختند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • جشنواره بازی‌های بومی محلی در میناب
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • جشنواره بازی های بومی محلی در میناب
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده