Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@08:08:06 GMT

۷۶ هزار هکتار گندم کردستان بیمه شد/۳۰ آذر آخرین مهلت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۶۸۶۹

۷۶ هزار هکتار گندم کردستان بیمه شد/۳۰ آذر آخرین مهلت

سنندج-معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی کردستان بابیان اینکه تاکنون۷۶هزار هکتارازاراضی زیرکشت گندم استان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند،گفت:۳۰ آذرماه آخرین مهلت برای بیمه کردن محصولات کشاورزی است.

به گزارش خبرنگارمهر، سلیمان حریری  امروز شنبه در جلسه ای که به منظور بررسی چالش های بیمه زراعت استان و راهکارهای ترغیب و تشویق کشاورزان به عقد قرارداد در سنندج تشکیل شد، گفت: متاسفانه به دلایل مختلفی هم چون بالابودن حق بیمه و عدم پرداخت به موقع غرامت و در کل برآورده نشدن نیاز کشاورزان، شاهد کاهش چشمگیر سطح اراضی بیمه شده در استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در سال زراعی گذشته از ۵۰۰ هزار هکتار سطح زیرکشت گندم استان حدود ۱۶۰ هزار هکتار با ضریب نفوذ ۳۰ درصد زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند و این آمار در سال زراعی جاری تاکنون به حدود ۷۶ هزار هکتار کاهش یافته است.

وی اظهارداشت: در سنوات گذشته کردستان از لحاظ اراضی گندم زیر پوشش بیمه رتبه اول را داشت که با استان رتبه دوم ۶۰،۷۰ هزار هکتار فاصله داشت که متاسفانه در حال حاضر رتبه استان از این لحاظ به سوم و چهارم کشوری تنزل پیدا کرده است.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی کردستان با اعلام اینکه کشاورزان تا پایان آذرماه امسال فرصت ثبت نام در بیمه را دارند، افزود: امیدواریم در این چند روز باقی مانده شاهد استقبال کشاورزان باشیم.

حریری بیان کرد: از ۱۶۰ هزار هکتاری که سال زراعی گذشته تحت پوشش بیمه قرار گرفتند میزان مبلغ خسارت وارد شده به این اراضی ۲۰ میلیارد تومان است و این در حالی است که حق بیمه پرداختی توسط کشاورزان ۶ میلیارد تومان بوده است.

وی اظهارداشت: به طور متوسط به هر کشاورز استان به ازای هر هکتار ۱۰۰ هزار تومان خسارت پرداخت می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۶۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر

حمید رشیدی مدیر جهادکشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: بر اثر بارندگی و تگرگ روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه، محصولات و زیر ساخت‌های کشاورزی شهرستان همچون مزارع گندم، سبزی و صیفی و جاده‌های بین مزارع دچار آسیب‌های شدید شده اند.

او تصریح کرد: برابر بازدید‌های به عمل آمده توسط کارشناسان جهاد کشاورزی، سطوح خسارت دیده شامل گندم آبی ۶ هزار هکتار، گندم دیم ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار، گوجه فرنگی ۸۰۰ هکتار، هندوانه ۱۷۰ هکتار، احمدی ۱۵۶ هکتار، سایر سبزیجات و صیفی جات ۵۰۷ هکتار، مرکبات ۱۷۰ هکتار، انار ۸۴ هکتار و زیتون ۱۷ هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون اضافه کرد: همچنین خسارت جاده بین مزارع ۳ کیلومتر، کانال آبرسانی ۶ کیلومتر و ۹۰۰ متر قنات که از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد برآورد شده است.  

رشیدی گفت: برای سهولت در امر برداشت محصولات کشاورزی لازم است در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کار ترمیم و مرمت جاده‌های بین مزارع به سرعت انجام گیرد تا کشاورزان بتوانند محصول خود را به موقع برداشت کنند.

او افزود: لازم است بهره برداران بخش کشاورزی در زمان اعلام هشدار درخصوص میزان بارندگی و احتمال سیل توجه کرده و همه موارد کنترلی را رعایت کنند تا شاهد کمترین خسارت باشیم.

کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟