Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-28@10:41:50 GMT

انتقاد پیشمرگ‌ها از حیدر العبادی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۲۱۹۰

صراط: وزارت پیشمرگ کردستان عراق، نخست وزیر این کشور را مورد هجمه قرار داد و اعلام کرد که اراده ملت کردستان عراق هرگز از بین نمی‌رود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، وزارت پیشمرگ کردستان عراق نسبت به مقایسه حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور میان حملات تروریستی و حملات نیروهای کرد به مناطق مورد مناقشه ابراز تاسف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که اگر نیروهای کرد نبودند پیروزی علیه داعش محقق نمی‌شد. اظهارات نخست وزیر عراق که این حملات و عملیات نیروهای فدرال در شانزدهم اکتبر گذشته و روزهایی که پیروزی‌های گسترده‌ای را محقق ساختند در حد پیروزی‌های گسترده علیه داعش توصیف می‌کند، غیرمسؤولانه است.

این وزارتخانه مدعی شد، در واقع العبادی اشغالگری نظامی، حمله علیه اقلیم کردستان، آوارگی اهالی کرکوک، طوزخورماتو و مناطق دیگر، تخریب، انفجار منازل و غارت اموال شهروندان کردستان را پیروزی بزرگ دانسته و آن را با پیروزی بر داعش مقایسه می‌کند.

این وزارتخانه ادامه داد: این پیروزی بزرگ علیه داعش که العبادی از آن صحبت می‌کند با توجه به شهادت جهانیان اگر قهرمانی‌ها، جان فشانی‌ها و شجاعت نیروهای پیشمرگ کرد و دفاع آنها نبود محقق نمی‌شد و نیروهای عراقی که حیدر العبادی آن را فرماندهی می‌کند نمی‌توانستند با پیامدهای فاجعه‌ طورخورماتو پس از ۱۶ اکتبر روبه‌رو شوند.

وزارت پیشمرگ همچنین تاکید کرد: بسیار متاسفیم برای نخست وزیر عراق که حمله علیه شهروندان کشورش را مانند پیروزی علیه تروریست‌ها تلقی می‌کند و به آن افتخار می‌کند. آن هم زمانی که همه منتظر آماده کردن زمینه‌ای مناسب برای رایزنی و از بین بردن اختلافات و مشکلات هستند.

وزارتخانه مذکور افزود: این اظهارات نشانگر ریشه این تفکر و کینه نسبت به ملت کردستان عراق است. تاریخ ثابت کرده که اراده ملت کردستان عراق توسط هیچ شخص یا نیرویی شکسته نشده و هیچ وقت هم از بین نخواهد رفت.

نیروهای فدرال کنترل کرکوک و بقیه مناطق مورد مناقشه را در نیمه اکتبر گذشته دوباره به دست آوردند و این اقدام در واکنش به برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق در ۲۵ سپتامبر بود که ممانعت پرواز هواپیماها از و به مقصد این اقلیم را در پی داشت.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۲۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: مهمترین رسالت مجموعه عقیدتی سیاسی باید تقویت روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در نشست بصیرتی هفته عقیدتی سیاسی که در سپاه کردستان برگزار شد، بر تقویت روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین کارهای ما در عرصه دین و انقلاب "استقامت" است که باید در عقیده و هدفمان ثابت قدم بمانیم.

وی استقامت در راه حق، عقیده و معنویت را ضروری دانست و گفت: "تقویت ایمان، روح و قلب و عقل‌گرایی" سه لازمه تقویت عقیده انسان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه مومن از پاره‌های آهن سخت‌تر است، تصریح کرد: نباید از عبادت و معنویت غفلت کرد‌ و با کوچک‌ترین اتفاقات، اهداف و مسیرمان را تغییر دهیم.

وی افزود: مهمترین رسالت عقیدتی سیاسی باید تقویت باورهای دینی و عقیده باشد چراکه اگر انسان تعهد و تدین نداشته باشند کارها بخوبی به سرانجام نمی‌رسد.

پورذهبی بر تقویت اعتقادات و باورهای دینی میان نیروها تاکید کرد و بیان داشت: انسان با ایمان و عقیده مستحکم، چون از سوی خداوند هدایت می‌شود از راه حق منحرف نمی‌گردد و هیچ عاملی نمی‌تواند در مقابل هدایت الهی، او را گمراه کند.

وی با اشاره به اهمیت کار در مجموعه عقیدتی سیاسی اظهار کرد: تقویت اعتقاد و ایمان باید راهبرد مجموعه عقیدتی سیاسی قرار گیرد تا با تقویت عقیده به همه اهدف مورد نظر رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خاطر نشان کرد: باید در عرصه تبلیغ و القا عقیده و برنامه‌هایمان باید خودمان به آنچه می‌گوییم اعتقاد و ایمان داشته باشیم.

پورذهبی یادآور شد: امیدوارم که همواره قدردان خون پاک شهدا باشیم.

در پایان این مراسم؛ برگزیدگان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه بیت‌المقدس با حضور مسئولان استانی تجلیل شدند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • پیروزی تیم فوتسال افغانستان در برابر عراق
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است