Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز، محمدحسین حسن‌زاده در جلسه مشترک با مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز اظهار داشت: این موضوع موجب ارتقا توانمندی و تسهیل در مسائل اقتصادی مربوط به باغات است.

وی با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر هیچ گونه تغییر کاربری در باغات تبریز رخ نداده و اجازه این کار را نمی‌دهیم، تصریح کرد: برای شناسنامه‌دار کردن باغات مهم‌ترین رکن، اعتمادسازی بین سیستم شهرداری، جهادکشاورزی و باغداران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن‌زاده، از برنامه‌ریزی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز جهت ارائه تسهیلات رایگان به باغداران نیز خبر داد و افزود: خدماتی از قبیل هرس، سم پاشی، گیاه پزشکی، توزیع نهال رایگان، مبارزه با علف های هرز و... از جمله این اقدامات است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها وفضای سبز شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: باغداران باید توجه داشته باشند که با اجرای این طرح هیچ گونه قصد تعرض و تغییر کاربری باغات را نداریم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز نیز اظهار داشت: اراضی تبریز در صورت ساماندهی مناسب یکی از بهترین و مهمترین بخش ها جهت جذب گردشگر در تبریز 2018 هستند.

فیروز باقرزاده افزود: ما باید کاری کنیم که کشاورز به فکر تغییر کاربری باغ و مزرعه خود نباشد و این اتفاق زمانی محقق می شود که حفظ کاربری باغ برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی، طرح شناسنامه دار کردن باغات تبریز را اتفاقی ماندگار و تاریخی دانسته و گفت: هنر این است که بتوانیم خاک خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کنیم.

باقرزاده ادامه داد: ما برای اجرای این طرح زمانی موفق هستیم که اجرای آن با مشارکت مردم همراه باشد که برای این امر باید منافع مردم را در نظر بگیریم.

گفتنی است، طرح شناسنامه‌دار کردن باغات تبریز با همکاری نهادهای مختلف همچون دانشگاه تبریز، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز، خانه کشاورز، سازمان نظام مهندسی و... اجرا می‌شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۸۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود

مدیر منطقه ۴ شهرداری شیراز از تبدیل باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی خبر داد و گفت: زورخانه بزرگ مرکزی شیراز در باغ جنت ساخته می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار شیراز، حسام الدین اسدزاده با اشاره به بازدید رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از پارک باغ بزرگ جنت اظهار کرد: این بازدید در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزشی این باغ پارک صورت گرفت و در تلاشیم تا در آینده این فضای بزرگ به یک پارک بزرگ با امکانات مجهز ورزشی تبدیل شود.

وی افزود: این باغ پارک، با زیرساخت خوب ورزشی خواستگاه بسیاری از جوانان و ساکنان شیراز است که شهرداری در آن عملیات احداث و توسعه زمین‌های ورزشی از جمله زمین فوتسال و والیبال را در برنامه قرار داده است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری شیراز ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته این پارک بزرگ ورزشی در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

اسد زاده تصریح کرد: نگاه ما به ورزش با اولویت ورزش همگانی است و با این مهم می‌توانیم در سلامت شهروندان سهیم باشیم.

زورخانه بزرگ مرکزی شیراز در باغ جنت ساخته می‌شود

مصطفی کیانی رحیمی عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در این بازدید از طرح‌های ورزشی در دست اجرا از جمله زمین فوتبال و والیبال ساحلی به همراه سایر فضاهای ورزشی بازی‌های همانند توپی، راکتی و پیست دوچرخه سواری و همچنین ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی باغ پارک بزرگ جنت بازدید شد.

وی افزود: این پارک به عنوان یک ظرفیت منطقه چهار و محدوده‌ای که شهرداری در آن واقع شده باید حفظ و صیانت شود و توسعه‌های متناسب با کارکردهایی که دارد انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در شورای ششم اسلامی مصوبه‌های خوبی را در توسعه ورزش و سلامت عمومی داشتیم که از جمله آن می‌توان به احداث دو زورخانه در محدوده منطقه یکی در پارک نوید محمدی و دیگری در پارک باغ جنت با عنوان زورخانه مرکزی شیراز اشاره کرد.

کیانی رحیمی ادامه داد: در حال حاضر اعتبار لازم برای ساخت این زورخانه‌ها از جمله زورخانه مرکزی پیش بینی و به تصویب شورا رسیده که امیدواریم با درایت مدیران در شهرداری منطقه و به صورت کلان در تمام حوزه‌های شهرداری بتوانیم پیمانکار را مشخص و این طرح تا پایان دوره شورای شهر به پایان برسد.

کد خبر 748123

دیگر خبرها

  • ۴ مصدوم در اثر انفجار در پارک پرواز تبریز
  • انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت
  • انفجار در پارک پرواز تبریز/ ۴ نفر مصدوم شدند
  • انفجار در پارک پرواز تبریز
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • شناسایی و قطع ۱۳۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق در تبریز