Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@02:42:05 GMT

حذف ۷۵ درصد از معده یک پسر ۷ ساله

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۹۶۰۱

به گزارش سلامت آنلاین، وزن محمد یوسف حدودا چهار برابر بیشتر از هم‌سن‌وسالانش است. او از نوعی سندروم ژنتیکی موسوم به «پرادرویلی» رنج می‌برد که باعث ایجاد اشتهای سیری‌ناپذیر در او شده است. پزشکان در هفته گذشته این پسربچه را تحت عمل جراحی قرار دادند تا بتواند طی یک سال حدود نیمی از وزن خود را کم کند.

محمد، روزی ۱۰ عدد نان، دو لیتر شیر، 5 بشقاب برنج و مقادیر زیادی شکلات و بستنی می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشکان طبق برنامه قرار است به مدت ۶ هفته برای او تنها رژیم مایعات تجویز کنند. والدین او معتقدند که پسرشان تا سه ماهگی در سلامت بود اما حالا بیشتر از چند دقیقه نمی‌تواند راه برود و به نفس نفس می‌افتد و به همین دلیل قادر هم نیست به مدرسه برود.

این پزشکان در عملی دوساعته بخش اعظمی از معده محمد را خارج کردند تا اشتهای او کاهش یابد. در این عمل از روش لاپاراسکوپی «گاستروکتومی آستینی» استفاده کردند که در آن، معده را باریک می‌کنند. آنها انتظار دارند که با این راهکار، او بتواند طی یک سال، نیمی از وزن خود را کاهش دهد. بسیاری از مدارس به خاطر وزن بالای او، از ثبت نامش خودداری کردند.

این پسر پاکستانی هنگام تولد تنها یک کیلو و نیم وزن داشته و مانند خواهر و برادرانش تا سه ماهگی عادی بود اما بعد از آن، روند اضافه وزن او شروع شد. پزشکان تشخیص دادند که رشد او به طور غیر عادی پیش می‌رود تا جایی که در ۴ سالگی به ۷۵ کیلوگرم رسید. والدین او که از جدی بودن مشکل محمد بی‌خبر بودند، همچنان به تغذیه بیش از حد او ادامه می‌دادند.

وی تقریبا هر یک ساعت گرسنه می‌شد و باید به طور مدام می‌خورد. در نهایت چاقی او به حدی رسید که قادر به راه رفتن در مدت طولانی نبود و دچار نفس تنگی می‌شد. والدین محمد به پزشکان مختلفی مراجعه کردند و راهکارهای متعددی پیش پای آنها قرار گرفت اما در نهایت تصمیم گرفتند با عمل جراحی، پسرشان را از شر اضافه وزن نجات دهند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۹۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی مفید برای مشکلات معده

آفتاب‌‌نیوز :

از ریشه شیرین بیان در اکثر فارماکوپه‌ها به عنوان دارو یاد شده است. گلیسریزنیک اسید با توانایی مهار باکتری هلیکوپیلوری در درمان زخم معده، مشکلات مخاطی معده و کاهش اسید معده مؤثر است. شیرین بیان بر سیستم غدد درون ریز بدن نیز تأثیرگذار است و مصرف آن ممکن است مقدار تستوسترون خون را کاهش دهد. همچنین اثبات شده است که لیکوریک یا ریشه خشک شیرین بیان اثرات افزایش ترشح سرتونین و پروستاگلندین در معده را دارد و اثرات ضدتورم معده را از این طریق اعمال مینماید.

نتایج پژوهش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که فلاوونوئید‌های موجود در این گیاه باعث نابودی هلیکوباکتری پیلوری می‌شود. باید بدانید که این باکتری عامل زخم معده است. می‌توان از شیرین بیان برای درمان آفت‌ها و زخم‌های دهانی نیز بهره برد.

از این گیاه در ترکیب شربت‌های ضد سرفه استفاده می‌شود. این گیاه برای دستگاه گوارش و همچنین تقویت دستگاه ایمنی بدن موثر عمل می‌کند؛ چون حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی متعدد مورد نیاز بدن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • محمد خاتمی: تورم به سطح فوق‌العاده نگران کننده رسید | چرا به شاخص‌های برنامه ۲۰ ساله نزدیک نشده‌ایم؟
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • نمایش «اسب قاتلین» دو اجرایی شد
  • والدین با استقلال‌طلبی نوجوانان مواجهه منفی نداشته باشند
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد