Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از شصت نفر در سودان جنوبی در دعوا بر سر احشام کشته شدند.

به گزارش یورونیوز مسئله تملک احشام به لیست طولانی مسایل مورد اختلاف بین جوامع و قبایل این کشور جوان اضافه شده است و به نظر می رسد به سادگی قابل حل نباشد.

این اولین بار نیست که قبایل مناطق مختلف سودان جنوبی بر سر تملک یا دزدی حیوانات به جان هم می افتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دخالت های دولت مرکزی برای پایان دادن به خشونت ها تا کنون بی نتیجه بوده است.

دعوا بین قبایل دینکا، راپ و پاکام روز چهارشنبه ششم دسامبر در منطقه مرکزی وسترن لیکز در ۲۵۰ کیلومتری شمال غرب جوبا، پایتخت اتفاق افتاد و علاوه بر ۶۰ کشته، دوازده زخمی به جای گذاشت.

به گفته یک مقام مسئول، درگیری ها روز جمعه هم ادامه یافته است.

دعوا بین قبایل دامدار بر سر احشام در سودان تاریخچه ای طولانی و خونین دارد.

زنان و کودکان اولین قربانیان این درگیری ها هستند. ربودن کودکان و تجاوز به زنان به قصد انتقام از رقیب، یکی از نتایج فاجعه بار این برخوردها به شمار می آید.

سخنگوی ریاست جمهوری ضمن محکوم کردن مناقشه اخیر آن را "بی معنا" خواند و رهبران قبایل را به نشستی برای حل دعوا و جلوگیری از خشونت فراخواند.

سودان جنوبی از سال ۲۰۱۳ دچار درگیری های ناشی از جنگ داخلی و چند دستگی است. مشکل کمبود آذوقه، و قحطی در سودان جنوبی خطری جدی برای این جامعه است. به گفته سازمان ملل نیمی از اهالی این کشور نیاز مبرم به مواد غذایی دارند و یک سوم آنها ناچار به ترک خانه هایشان شده اند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش نیروهای واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع خبری از آموزش گروه جدیدی از نیروهای واکنش سریع در عربستان و اعتراض خارطوم به این اقدام خبر دادند.

روزنامه الاحداث سودان نوشت که شماری از نیروهای واکنش سریع که در عربستان تمرین نظامی دیدند، آماده رزم در جنگ در سودان شدند.

خارطوم در همین راستا، اعتراض و مخالفت خود با آموزش دیدن نیروهای واکنش سریع در عربستان را بیان کرد.

المیادین گزارش داد: فیلم هایی منتشر شد که نشان می دهد شماری از نیروهای حمایت سریع، پس از پایان آموزش های خود در عربستان می رقصند.

عربستان روز چهارشنبه شاهد پایان آموزش نیروهای واکنش سریع در تخصص های نظامی مختلف بود. این تخصص ها شامل نیروهای ویژه، توپخانه، تک تیرانداز و اورژانس پزشکی بودند.

روزنامه الاحداث سودان نوشت که هدف از آموزش این نیروها، پیوستن به درگیری ها در سودان است. سخنگوی نیروهای واکنش سریع در این راستا تهدید کرد که این نیروها توان رسیدن به پورتسودان را دارند.

کد خبر 6095829

دیگر خبرها

  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • دعوا شانا و امنا بر سر یک کاندیدا /کاندیدای انتخابات تهران در نهایت وارد کدام لیست شد؟
  • آموزش نیرو‌های واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • آموزش نیروهای واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟ /متفکرآزاد: دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم/یوسفی: تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود
  • سارق احشام در دام پلیس نکا
  • کشته شدن فرمانده نظامی سرایا القدس در درگیری با تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم