Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای کارهایی که قرار بود در خوزستان بشود که اگر بررسی بکنید، یک دهم آن پولی که داده شد، کار نشد. اینها نمی‌دانم با چه انصافی واقعا آمدند و این پول‌ها را گرفتند.به گزارش بلاغ، جعفر شریف امامی سال‌ها نخست وزیری و ریاست مجلس سنا را در دوره پهلوی بر عهده داشت. وی بعدها خاطراتش را در گفتگو با دانشگاه هاروارد منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از خاطرات شریف امامی آمده است:

سازمان برنامه یک گزارشی چاپ کرده بود و برای دستگاه‌های مختلف دولت فرستاده بود. به انگلیسی هم بود که گزارش‌ کارهای لیلینتال[۱] اینها بود؛ یعنی در جنوب چه کارهایی کرده بودند. اقبال یک نسخه به من داد. گفت که ببین. من یک نگاه سرسری کردم، دیدم که مثلا در خوزستان برای سه طرح سه دستگاه نقشه‌برداری هوایی آورده. مثلا برای سد دز علی‌حده، برای کرخه علی‌حده، برای نمی‌دانم یک طرح دیگری باز علی‌حده. خوب، هر کدام می‌آمدند، طیاره باید بیاورند. دستگاه، نفر، فلان از این حرف‌ها. از آن وقت روی کار انجام شده کاست پلاس فی [هزینه به اضافه حق‌الزحمه] می‌گرفتند. هرچه خرج بیشتر می‌شد، حق‌الزحمه آنها بیشتر می‌شد. در خوزستان به لیلینتال تنها بیش از یک میلیارد پول داده شد. یک میلیارد و خورده‌ای میلیون تومان. من رقم را الان حفظ نیستم ولی بیش از یک میلیارد بود.

سؤال: دلار یا تومان؟

دلار، دلار. یک میلیارد دلار به او پول داده شود.

سؤال: برای سد سازی؟

برای کارهایی که قرار بود در خوزستان بشود که اگر بررسی بکنید، یک دهم آن پولی که داده شد، کار نشد. اینها نمی‌دانم با چه انصافی واقعا آمدند و این پول‌ها را گرفتند و بی‌شرمانه کاری در مقابل نکردند؛ یعنی البته یک مقدار کار کردند، تردیدی نیست، اما نه در مقابل این مبلغ مهمی که به آنها داده شد. [۲]

۱- دیوید لیلینتال، متولد ۱۸۹۹، وکیل دادگستری، مدیر سازمان آب و برق ایالت تنسی که به کشورهای در حال توسعه و من جمله ایران کمک فنی می‌کرد.

۲- خاطرات شریف امامی، ویراستار حبیب لاجوردی، تهران؛ چاپ تک، ۱۳۸۰، چاپ دوم، صص ۱۹۶-۱۹۷.


 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۲۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت استقلال خوزستان از استقلال ملاثانی ۸ برابر فولاد + سند

باشگاه استقلال خوزستان 8 برابر فولاد در این فصل از استقلال ملاثانی حمایت کرده است.

طرفداری | استقلال ملاثانی این هفته مقابل سپاهان در ورزشگاه فولاد آرنا بازی کرد.

باشگاه استقلال خوزستان بارها و بارها در این فصل ورزشگاه غدیر اهواز را به استقلال ملاثانی برای برگزاری بازی هایش قرض داده است. اگر بخواهیم دقیق بگوییم، برای هشت مسابقه این کار را انجام داده است.

آن هم در حالی که خود استقلال خوزستان بازی های فشرده لیگ برتر و جام حذفی را داشته است. در بازی مقابل سپاهان در جام حذفی، استقلال خوزستان اعلام کرد آن ها نمی توانند ورزشگاه شان را به استقلال ملاثانی قرض بدهند و همین موضوع با واکنش تند هواداران فولاد همراه شد.

آن ها باشگاه استقلال خوزستان را محکوم کردند و استقلال ملاثانی در نهایت در زمین فولاد آرنا بازی کرد. بعد از این مسابقه مسئولان خوزستان و باشگاه استقلال ملاثانی بارها و بارها از فولادی ها تشکر کردند.

حالا باشگاه استقلال خوزستان که در نیم فصل دوم با روی کار آمدن نجفی و تغییرات مدیریتی، وضعیت خوبی داشته، می گوید چرا هیچ تشکری از ما نشده و فقط به خاطر اینکه یک بازی ورزشگاه را به استقلال ملاثانی ندادیم، انتقادات زیادی به ما وارد شد؟

حمایت استقلال خوزستان از استقلال ملاثانی ۸ برابر فولاد

 

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • حمایت استقلال خوزستان از استقلال ملاثانی ۸ برابر فولاد + سند
  • پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا
  • کدام هزینه های ساختمان بر عهده مالک و کدام بر عهده مستاجر است؟
  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند