Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رم - ايرنا - `ماي الکايلا` سفير فلسطين در ايتاليا از رم خواستار برسميت شناختن دولت فلسطين و قدس شرقي به عنوان پايتخت فلسطين شد.

به گزارش ايرنا، سفير فلسطين در ايتاليا در مصاحبه با روزنامه لارپوبليکا گفت: اگر امروز با `پائولو جنتيلوني` نخست وزير ايتاليا ديدار کنم، از او مي خواهم يک گام تعيين کننده بردارد و دولت فلسطين و قدس شرقي را به عنوان پايتخت دولت ما برسميت بشناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لحظه تاريخي فرا رسيده است. ايتاليا و اتحاديه اروپا اين فرصت را دارند که تبديل به بازيگران اصلي فرايند صلح ميان اسرائيل و فلسطين شوند. ما از ايتاليا و اتحاديه اروپا دعوت مي کنيم تا بطور قطعي دولت فلسطين را برسميت بشناسند.
وي افزود: ترامپ مي توانست براي رسيدن به يک توافق کمک بکند، اما او با اين تصميم به جهت مخالف رفت. اتحاديه اروپا و ايتاليا بايد فرايند صلح را در دست بگيرند. ترامپ فردي غيرقابل پيش بيني است. ما به فکر کمک او براي راه حلي براي جنگ حساب مي کرديم، چرا که ترامپ علايمي در اين جهت داده بود. اما با تصميم برسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت اسرائيل کاملا به جهت مخالف و برخلاف تمام قطعنامه هاي سازمان ملل متحد و حقوق بين المللي رفته و عليه راه حل دو دولت گام برداشت.
وي در پاسخ به اين سوال که `ايران از فلسطين حمايت مي کند، آيا تبديل به مخاطب اصلي فلسطين شده است؟` گفت: موضع فلسطين در قبال ايران و عربستان، بي طرف باقي مي ماند. يقينا از هر حمايتي استقبال مي کنيم. ايران همواره از حماس که بخشي از ملت فلسطين است حمايت کرده است.
به گزارش ايرنا، `انجلينو الفانو` وزير خارجه ايتاليا روز پنجشنبه در بيانيه اي موضع اين کشور را در قبال برسميت شناخته شدن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي اعلام کرد و گفت: موضع ايتاليا در رابطه با قدس، متصل به موضع اروپا و توافق بين المللي در زمينه سازمان ملل است و باقي خواهد ماند.
وي افزود: راه حل براي قدس به عنوان پايتخت آينده دو دولت را بايد از طريق مذاکرات ميان اسرائيلي ها و فلسطيني ها و در زمينه فرايند صلح بر پايه دو دولت و با توجه به انتظارات مشروع طرفين، در نظر گرفته شود. ايتاليا تا زماني اين موضوع بوقوع نپيوندد، مطابق قطعنامه هاي مربوطه در سازمان ملل عمل مي کند و سفارت خود را در تل اويو نگه مي دارد.
وي ضمن ابراز نگراني از پيامدهاي اعلام رويکرد جديد امريکا، گفت: ما خواستار حس مسئوليت تمام بازيگران در فلسطين و در منطقه براي اجتناب از تصادفات و خشونت ها هستيم که کسي از آن سودي نمي برد. ايتاليا اکنون به همراه شرکاي اتحاديه اروپا و در تماس با بازيگران منطقه اي و بين المللي به بررسي اوضاع و تامل بر روي اقدامات ممکن اروپايي براي کمک به ازسرگيري فرآيند صلح با چشم انداز راه حل دو دولت، که تنها راه حل ممکن مي ماند و بايد حفظ شود، مي پردازد.
`پائولو جنتيلوني` نخست وزير ايتاليا نيز در پيامي در شبکه توئيتر نوشت: آينده شهر مقدس و منحصر به فرد قدس بايد در زمينه فرايند صلح بر پايه دولت اسرائيل و فلسطين تعريف شود.
دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا چهارشنبه پانزدهم آذرماه اعلام کرد که بيت المقدس را به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي به رسميت مي شناسد. وي در سخناني در کاخ سفيد از وزارت خارجه خواست تا براي انتقال سفارت آمريکا از تل آويو به بيت المقدس آماده شود.
کنگره آمريکا در 23 اکتبر 1995 طرح انتقال سفارت آمريکا به قدس را تصويب کرد اما دولت هاي مختلف آمريکا از آن زمان تاکنون از اجراي اين مصوبه کنگره امتناع کرده اند. ترامپ در تبليغات انتخابات رياست جمهوري آمريکا وعده داده بود که اين مصوبه را اجرا کند.
شهر قدس که مسجدالاقصي نخستين قبله مسلمانان را در خود جاي داده، بخش لاينفک فلسطين بوده و يکي از مهم ترين اماکن سه گانه مقدس اسلامي به شمار مي آيد و از جايگاه و اهميت ويژه اي نزد مسلمانان برخوردار است.
شوراي امنيت سازمان ملل متحد تاکنون مجموعا 8 قطعنامه در مورد قدس صادر کره است که در اين قطعنامه ها بر حفظ نظم و امنيت قدس و محافظت از مقدسات و پرهيز از هتک حرمت مقدسات و شکنجه و آزار ساکنان قدس تاکيد شده است و در آن ها هرگز قدس اشغالي به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي به رسميت شناخته نشده است.
اقدام آمريکا در به رسميت شناختن شهر قدس به عنوان پايتخت رژيم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده هاي بين المللي است. قدس شرقي از نظر قطعنامه هاي سازمان ملل اراضي اشغال شده محسوب مي گردد.
شوراي امنيت سازمان ملل در دسامبر سال ميلادي گذشته قطعنامه اي تصويب و تاکيد کرد که «هيچ تغييري در مرزهاي قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بيت المقدس به رسميت شناخته نخواهد شد، مگر اينکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.
اروپام**461 **1392**انتشار: ابوالفضل بابايي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم

به گزارش خبرنگار مهر، در حین سخنرانی سفیر آلمان در دانشگاه جی سی کشمیر پاکستان دانشجویان این دانشگاه نسبت به حمایت آلمان از اسرائیل برای کشتار مردم غزه اعتراض کردند.

دانشجویان پاکستانی با سر دادن شعار حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفتند: سفیر آلمان در پاکستان چگونه می تواند درباره حقوق بشر سخنرانی کند، در شرایطی که کشور خودش آشکارا حقوق بشر را نقض می‌کند!

این دانشجویان به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در آلمان اعتراض کردند و باعث قطع سخنرانی سفیر شدند.

سفیر آلمان در واکنش به این اتفاق گفت: اگر می خواهی داد بزنی بروید بیرون از سالن فریاد زدن رفتار مناسب نیست، خجالت بکشید!

در پی این رخداد سخنرانی سفیر آلمان بر هم خورد و نیروهای امنیتی نیز دانشجویان معترض را به بیرون از سالن هدایت کردند.

کد خبر 6090307 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • کنایه شاهکار طنز پرداز مشهور به دولت آمریکا | عکس
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند