Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، مخالفان چپگراي دولت هندوراس خواستار ابطال نتيجه انتخابات رياست جمهوري اين کشور و برگزاري مجدد اين انتخابات شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از تگوسيگالپا Tegucigalpa، ائتلاف چپگراي «مخالفت با ديکتاتوري» Alliance Against the Dictatorship مدعي است که در انتخابات رياست جمهوري اخير هندوراس تقلب صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين انتخابات خوان اورلاندو هرناندز، رئيس جمهور کنوني، پيروز انتخابات اعلام شده است.
طبق نتايج شمارش آراي انتخابات رياست جمهوري هندوراس که دادگاه عالي انتخابات اين کشور منتشر کرده است، هرناندز با کسب 42/98 درصد آرا در اين انتخابات به پيروزي رسيده و در سمت خود ابقا شده است. طبق اعلام همين منبع، سالوادور ناسرالا نامزد جناح مخالف و رقيب اصلي هرناندز که يک مجري تلويزيوني محبوب است 41/38 درصد آرا را به دست آورده است.
به رغم اين که قانون اساسي هندوراس هر گونه انتخاب مجدد خوان اورلاندو هرناندز را به عنوان رئيس جمهور اين کشور منع کرده است، دادگاه قانون اساسي هندوراس با نامزدي مجدد وي در انتخابات موافقت کرد و با اين کار اعتراض شديد احزاب مخالف دولت را برانگيخت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی دانشگاهی در فرانسه در پی اعتراض دانشجویان حامی فلسطین

دانشگاه «ساینس پو» فرانسه امروز پس از این‌که مذاکره میان ریاست این دانشگاه و دانشجویان معترض حامی فلسطین درباره حملات رژیم صهیونیستی به غزه نتوانست تنش‌ها را کاهش دهد، تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، دانشگاه «ساینس پو» فرانسه امروز _جمعه سیزدهم اردیبهشت_ پس از این‌که مذاکره میان ریاست این دانشگاه و دانشجویان معترض حامی فلسطین درباره حملات رژیم صهیونیستی به غزه نتوانست تنش‌ها را کاهش دهد، تعطیل شد.

این دانشگاه علوم سیاسی پاریس، هفته جاری به مرکز موجی از اعتراضات نسبت به جنگ در غزه و روابط دانشگاهی با اسرائیل در چندین دانشکده فرانسه تبدیل شده است؛ جک، یکی از معترضان در پیامی به رویترز گفت: گروهی متشکل از حدود ۷۰ دانشجو صبح امروز پس از گذراندن شب در مرکز پاریس، ساختمان‌های اصلی ساینس پو را اشغال کردند و مذاکرات انجام شده با ریاست دانشگاه پیشرفتی نداشته‌اند.

بر اساس این گزارش، دانشگاه ساینس پو به درخواست برای اظهار نظر در این زمینه پاسخ نداده است.

روزنامه «لو پاریزین» و رادیو «فرانس اَنتر»، با استناد به نامه‌ای درون سازمانی، گزارش دادند که این دانشگاه از کارکنان خود خواسته است که از منزل دورکاری کنند، زیرا ساختمان‌های دانشگاه بسته شده‌اند.

به گفته دانشجویی که به نمایندگی از معترضان حامی فلسطین صحبت می‌کرد، ریاست دانشگاه ساینس پو روز گذشته درخواست معترضان برای بازنگری روابط این مؤسسه با دانشگاه‌های اسرائیل را رد کرد و باعث شد معترضان به جنبش خود ادامه دهند و دستکم یک نفر اعتصاب غذا کند.

به گزارش ایمنا، تظاهرکنندگان فرانسوی معترض به جنگ غزه روز چهارشنبه نیز در راهپیمایی یکم می (روز جهانی کارگر) شرکت کردند. این تظاهرکنندگان فرانسوی علاوه‌بر اعتراض به گرانی قیمت‌ها، خواستار پایان یافتن جنگ در غزه شدند.

در جریان تظاهرات اول ماه می (دوازدهم اردیبهشت) روز جهانی کارگر در پاریس، ۴۵ نفر از تظاهرات کنندگان بازداشت شدند، افسران پلیس از گاز اشک‌آور نیز استفاده کردند.

پیش‌تر نیز برخی دانشگاه‌های فرانسه از جمله سوربن پاریس، محل تجمع و اعتراض حامیان فلسطین بوده است.

کد خبر 750329

دیگر خبرها

  • تعطیلی دانشگاهی در فرانسه در پی اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • برگزاری دوباره انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی/ رسولی رئیس شد، تفتیان رای نیاورد!
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات