Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور امريکا دستور انتقال سفارت اين کشور در سرزمين‌هاي اشغالي را از تل آويو به قدس داد و با اين کار به طرح انتقال پايتخت رژيم صهيونيستي به بيت‌المقدس، وجهه بين‌المللي بخشيد.
به گزارش جام نيوز، دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريکا دستور انتقال سفارت اين کشور در سرزمين‌هاي اشغالي را از تل آويو به قدس داد و با اين کار به طرح انتقال پايتخت رژيم صهيونيستي به بيت‌المقدس، وجهه بين المللي بخشيد، اقدامي که واکنش‌هاي متعددي را در جهان به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجايي که دولت امريکا پيش از اقدامات سياسي و حتي جنگ با استفاده از ابزار فرهنگي اقدام به زمينه‌چيني و آماده‌سازي افکار عمومي جهان براي پذيرفتن اقداماتش مي‌کند، با سعيد مستغاثي، کارشناس و پژوهشگر سينما درباره رفتار‌هاي هاليوود براي عبري جلوه‌دادن قدس و ادعاهاي ارض موعود بودن فلسطين که صهيونيست‌ها مدعي آن هستند گفت و گو کرده‌ايم.
به نظر مي‌رسد دستوري که به تازگي رئيس‌جمهور امريکا براي دستگاه ديپلماسي اين کشور جهت رسميت بخشيدن به ادعاهاي صهيونيست‌ها، صادر کرده‌است، چندين دهه قبل به نحو ديگري براي سينماي اين کشور صادر شده بود و آنها به دنبال آرمان‌هاي صهيونيست‌ها بوده‌اند!
سال‌ها است که سينماي غرب و به طور مشخص هاليوود تلاش کرده است تا ادعاهايي مانند سرزمين موعود بودن فلسطين را در بسياري از فيلم‌هايشان مطرح کنند؛ از فيلم‌هاي قديمي کلاسيکي مانند «اکسدوس»، «سامسون و دليله» يا «ديويد و بتشيبا» گرفته که فلسطين را سرزميني يهودي مي‌داند تا فيلم‌هاي جديد‌تري مانند«ماتريکس» که در آن شهر «زايون» يا همان «صهيون» را به عنوان آرمانشهر صهيونيستي به تصوير مي‌کشد يا فيلم «جنگ جهاني Z» که تنها شهر سالم و امن را اورشليم معرفي مي‌کند که در آن يهوديان زندگي مي‌کنند. در بسياري از فيلم‌هاي هاليوودي چنين ارجاعاتي را مي‌بينيم که برخي از آنها روي افراد و برخي ديگر روي اماکني مانند قدس و مسجد‌الاقصي تأکيد دارند و تلاش مي‌کنند که به اين شهر ماهيت صهيونيستي ببخشند.
سياست سينما در خدمت سياست‌هاي صهيونيستي در سال‌هاي اخير نسبت به آنچه در دوره سينماي کلاسيک مي‌گذشت، چه تغييراتي داشته است؟
واقعيت اين است که در سال‌هاي اخير کارگردانان، تهيه‌کننده‌ها و مديران ارشد هاليوودي که تا پيش از اين ماهيت صهيونيستي خود را پنهان مي‌کردند، علناً آن را مطرح مي‌کنند و به وابستگي خود به اسرائيل اذعان مي‌کنند، نمونه‌اش را در فيلم « wonder woman» مشاهده کرديم که اسرائيلي‌بودن بازيگر آن نيز مورد اعتراض قرار گرفت. از سوي ديگر مديران هاليوود رويکرد بيان اسطورها و آرمان‌هاي عبري را که سال‌ها‌است دنبال مي‌کردند، علني کرده‌اند. همه مي‌دانند که افرادي مانند برادران وارنر، بنيانگذاران کمپاني‌هاي بزرگ فيلمسازي که هاليوود را به وجود آوردند، صهيونيست بوده‌اند. اين موضوع در کتاب «امپراتوري هاليوود» که به زندگي بنيانگذاران هاليوود پرداخته نيز بيان شده است. فيلمسازاني که بعضاً حتي زندگي خودشان را در قالب فيلم به تصوير کشيده‌اند، مانند فيلم «ويولون‌زن روي بام» که فيلمساز دهکده يهودي‌نشيني را که کودکي‌اش را در آن گذاشته بود در فيلمش بازسازي مي‌کند. نکته ديگر نيز اين است که در سابق، زماني که در فيلم‌هاي هاليوودي صحبت از سرزمين فلسطين مي‌شد به تاريخ مسيحيت در اين سرزمين نيز اشاره مي‌شد، اما حالا مي‌بينيم ديگر به مسيحي‌ها هم رحم نمي‌کنند.
در هاليوود کسي هم هست که به طور مشخص جلوي اين فعاليت‌هاي صهيونيستي ايستاده باشد؟
قضيه اسرائيل براي هاليوود و غرب به يک تابو تبديل شده‌است و به اين راحتي‌ها قابل زير سؤال بردن نيست. همين ماه پيش بود که يک خانم مسن به خاطر اينکه احتمال داده بود که اتاق‌هاي گاز در بازداشتگاه‌هاي نازي‌ها وجود نداشته، بازداشت و به زندان محکوم شد. در امريکا هم افراد زيادي هستند که از سياست‌هاي خود امريکا انتقاد‌هاي تندي مي‌کنند، مثل نوام چامسکي، اما پرداختن به ريشه‌هاي يهودي و صهيونيستي جزو خطوط قرمز است. استفان والت (استاد روابط بين الملل دانشگاه هاروارد) در کتابي که نوشته است، مي‌گويد شما در امريکا مي‌توانيد خداوند يا مسيح را نقد کنيد يا بالا و پايين رئيس‌جمهور امريکا را يکي کنيد، اما خدا نکند که به يک يهودي بگوييد که بالاي چشمت ابرو است، آن وقت حسابتان با کرام الکاتبين است و کاري با شما مي‌کنند بدتر از به صليب کشيدن مسيح! سرنوشت «تري ميسان» را نگاه کنيد که وقتي درباره «يازده سپتامبر» تحقيق کرد، کاري کردند که رسماً بدون سرزمين شود.
آنچه به عنوان سينماي مستقل امريکا ناميده مي‌شود نيز توانسته است کاري در اينباره انجام دهد؟
سينماي مستقل در هاليوود که بيشتر يک دروغ است و همه سينمايشان به نحوي وابسته است. حداقل در سال چند ميليارد دلار هزينه مي‌شود که فيلم‌هاي امريکايي به دست من و شما برسد، اين پول‌ها از کجا مي‌آيد؟ بعد دقت کنيم که حتي وقتي فيلمسازان وابسته‌اي مانند «ديويد فينچر» ناخواسته گاف مي‌دهند، چطور با آنها برخورد مي‌شود. چه برسد به فيلمسازاني مانند «ريدلي اسکات» که رسماً سفارشي‌ساز هستند.
جديداً شاهد فيلم‌هاي غير‌امريکايي هستيم که بيشترشان توسط فيلمسازان خاورميانه‌اي ساخته شده‌اند و به نحوي به دنبال عادي‌سازي روابط اعراب و اسرائيل و زندگي مسالمت‌آميز مد‌نظر اسرائيل هستند. در توليد اين فيلم‌ها هم ردپايي قوي از سياست‌هاي غرب ديده مي‌شود!
وقتي غرب از نابودي کامل فلسطين نااميد شد، سراغ مطرح کردن اين نوع فيلم‌ها رفت. متأسفانه در داخل ايران نيز برخي از دوستان گول ظاهر ضد‌اسرائيلي اين فيلم‌ها را خوردند و از آنها تقدير کردند، مانند فيلمسازاني چو ن «اليا سليمان» يا «هاني ابو اسعد» يا حتي فيلم «5 دوربين شکسته» که در ايران مورد تقدير قرار گرفت و تجليل شد، اما در راستاي به رسميت شناختن و مشروعيت‌بخشيدن اسرائيل ساخته شده‌است. غربي‌ها حتي اين فيلم‌ها را به اسکار مي‌برند و تقدير مي‌کنند مثل فيلم «عمر» که در آن ملت فلسطين خائن شناخته مي‌شود يا «وست بانک» که در آن دختري فلسطيني عاشق پسري يهودي مي‌شود و در آن زندگي مسالمت‌آميز ميان اعراب و اسرائيلي‌ها تبليغ مي‌شود. سال‌ها است که سينماي اروپا زير‌سلطه سينماي هاليوود از بين رفته، اما کارتل‌هاي صهيونيستي در اروپا از ساخت چنين فيلم‌هايي که در آن با تحقير اعراب و مسلمانان، زندگي در کنار اسرائيلي‌ها و تحت لواي اسرائيل تبليغ مي‌شود، حمايت مي‌کنند.
جوان
115

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۲۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ

تین نیوز

در حالی که از دو دهه قبل در شهرهای توسعه یافته، تامین پارکینگ به عنوان یکی از عوامل اصلی تقاضای القایی ترافیک شناخته شده و سیاست محدود کردن فضاهای توقف خودرو در مراکز پرترافیک در دستور کار قرار گرفته است، شهرداری تهران مشغول اجرای طرحی با عنوان «نهضت پارکینگ سازی» است. 

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران گفت: با توجه به وسعت، مختصات جغرافیایی و تراکم جمعیت در منطقه ۱۶، ساخت پارکینگ های محلی، منطقه ای و حاشیه ای همچون زیرسطحی جوادیه با ظرفیت ۱۰۵ خودرو در ۲ طبقه و پارکینگ بعثت با ظرفیت ۵۸۲ جای پارک در ۶ طبقه از برنامه ها و اولویت های شهری این منطقه است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران  با همراهی جمعی از مدیران شهری منطقه ۱۶ از آخرین وضعیت اجرایی پروژه های حمل و نقل ترافیکی این منطقه بازدید و درباره رفع موانع اجرایی و تسریع عملیات عمرانی این پروژه بحث و تبادل نظر کردند.

شهریار افندی زاده در حاشیه بازدید از مسیرهای بزرگراهی با اشاره به وجود چهار مسیر بزرگراهی آزادگان، شهید یارجانی، شهید تندگویان و بعثت در این منطقه، افزود: با وجود مرمت و بازسازی تجهیزات ایمنی بزرگراهی از قبیل گاردریل و نصب نیوجرسی، ایمن سازی ۲۷ دماغه بزرگراهی با ۵۶ قطعه کاشن تانک و ۱۴۵ قطعه استوانه و همچنین خط کشی طول مسیر رفت و برگشت، این منطقه نیازمند توجه ویژه بیشتری به ساماندهی و ارتقای ایمنی تجهیزات ترافیکی در طول مسیر این بزرگراه ها است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اظهار کرد: اصلاح هندسی و ایمن سازی، پهلوگاه بزرگراهی، مسقف سازی و زیرسازی دو پایانه حمل و نقل عمومی، عملیات اجرایی و بهسازی ایستگاه های BRT، ساخت پارکینگ های طبقاتی و اورهال پارکینگ های روتاری از دیگر اقدام های مهم و شاخص منطقه ۱۶ شهرداری تهران هستند.

افندی زاده ادامه داد: پروژه پارک حاشیه ای به عنوان بزرگترین پروژه ترافیکی از نظر نظم بخشی اجتماعی و شهری همچون مناطق ۱؛ ۴ و ۵ شهر تهران با بیش از ۳۰ هزار قطعه پارکینگ حاشیه ای، در دستور کار این منطقه نیز قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • محاصره کارخانه اسلحه‌سازی حامی رژیم صهیونیستی در انگلیس
  • ۹۶ هزار نفر عضو جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان‌غربی هستند
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است
  • آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است
  • مافیای اسلحه‌سازی؛ پشت‌پرده سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد