Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@04:00:14 GMT

تیزی، جاسوس شبکه های اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۴۳۱۳

تیزی، جاسوس شبکه های اجتماعی است

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا؛ این جاسوس‌افزار داده‌های حساس را از برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک، واتس آپ، وایبر، اسکایپ، لینکدین و تلگرام به سرقت می برد.

این بدافزار که بیشتر بر روی دستگاه‌هایی در کشورهای آفریقایی کشف شده، یک جاسوس افزار اندرویدی با قابلیت‌های روتینگ (rooting) است که برنامه‌های جاسوسی را بر روی دستگاه قربانی نصب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روتینگ به معنای دسترسی ریشه ای و عمقی به سیستم عامل و تنظیمات اصلی آن و همچنین دسترسی کامل به فایل های سیستمی است.

بیشتر برنامه‌های آلوده تیزی (Tizi) در وب‌سایت‌های شبکه ‌های اجتماعی تبلیغ‌می‌شوند و کاربران را برای نصب آنها فریب می‌دهند.

این جاسوس افزار، قابلیت‌های مختلفی که برای باج‌افزار‌ها رایج است، دارد از جمله دزدیدن داده از پلتفرم‌های شبکه ‌های اجتماعی ماندن فیسبوک و توییتر، ضبط صدا از طریق واتس آپ، وایبر و اسکایپ، ارسال و دریافت پیامک (SMS)، دسترسی به رخدادهای تقویم، فهرست تماس، مخاطبان، عکس‌ها و فهرست برنامه‌های نصب شده، دزدیدن کلیدهای رمزنگاری وای فای (Wi-Fi) و ضبط صدای محیط و گرفتن عکس بدون نمایش تصویر برروی صفحه نمایش دستگاه.

گوگل برای محافظت بیشتر از کاربران اندروید در برابر بدافزار‌ها و برنامه‌های مشکوک، از سرویس جدید خود به نام Google Play Protect استفاده می کند.

این سرویس به محققان گوگل برای شناسایی یک خانواده‌ جدید از جاسوس‌افزارهای اندرویدی کمک کرده است.

به کاربران شبکه های اجتماعی توصیه شده است که این گام‌های ساده را برای محافظت از سیستم های خود دنبال کنند:
- اطمینان حاصل کنید که Google Play Protect را برگزیده‌اید.
- برنامه‌ها را فقط از Play Store دانلود کنید و همیشه مجوزهای همه‌ برنامه‌ها را بررسی کنید.
- ویژگی «verify apps» را از تنظیمات، فعال‌ سازی کنید.
- از دستگاه خود با استفاده از pin یا قفل پسورد محافظت کنید بنابراین هیچ‌کس نمی‌تواند به دستگاه شما دسترسی غیرمجاز داشته باشد.
- «unknown resources» را زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، غیرفعال کنید.
- همیشه دستگاه خود را با آخرین وصله‌های امنیتی به‌ روز نگه دارید.

جاسوس افزار برنامه‌ ای است که بطور مستقیم دارای اثر تخریبی نیست و وظیفهٔ آن جمع‌آوری اطلاعات از روی رایانه یا تلفن همراه کاربر و نیز تحت نظر قرار دادن اعمال وی هنگام کار با اینترنت است. در نهایت این اطلاعات برای مقاصد خاص فرستاده می‌شود تا از آنها جهت اهداف تجاری، تبلیغی، نظامی، نظارتی و غیره استفاده شود.

مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان یک مرکز امداد امنیت رایانه‌ای، فعالیت خود را در زمینه تخصصی ارائه سرویس مدیریت حوادث امنیتی و آسیب‌پذیری‌های شبکه، از سال 1386 آغاز کرد.

اخبار فناوری ویروس تیزی Tizi

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۴۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود

علی رجبی مدیر کل ورزش و جوانان مازندران از ابلاغ دستورالعمل برگزاری انتخابات دبیرخانه‌های استانی شبکه‌های تخصصی سمن‌ها خبر داد و گفت: این انتخابات در مازندران برگزار می‌شود.

او با تاکید بر اهمیت برگزاری صحیح و شایسته این انتخابات افزود: دبیرخانه‌های استانی نقش مهمی در عملکرد شبکه‌های تخصصی دارند و به عنوان بازوان اجرایی دبیرخانه ملی عمل می‌کنند.

رجبی گفت: این اداره کل هم اکنون در موضوعات مختلف شبکه‌های اجتماعی فعال دارد که سمن‌های جوانان و سایر تشکل‌های فعال در حوزه جوانان در این شبکه‌ها عضویت دارند.

او شبکه‌های تخصصی سمن‌های وزارت ورزش و جوانان را مشتمل بر شبکه ازدواج و جوانی جمعیت، شبکه سبک زندگی ایرانی اسلامی، شبکه میراث فرهنگی و گردشگری، شبکه نشاط و اوقات فراغت، شبکه ترویج گفتمان دینی انقلابی و جهاد تبیین، شبکه سلامت اجتماعی، شبکه محیط زیست، شبکه امداد و نجات، شبکه فعالیت‌های جهادی، شبکه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ورزش، شبکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (حاشیه نشینی)، شبکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (پیشگیری ازاعتیاد)، شبکه فعالیت‌های خلاق و نوآور، شبکه کارآفرینی و اشتغال پذیری معرفی کرد.

رجبی گفت: شبکه‌های تخصصی در راستای هم افزایی و تعامل اعضاء شبکه در موضوع تخصصی و شناسایی شبکه مسائل موجود ذیل موضوعات مشخص، ایده پردازی و ارائه طرح و برنامه خلاقانه و اجرای هوشمندانه و مدبرانه در بستر فراهم شده در شبکه سازی تخصصی فعالیت خواهند کرد که ساز و کار مناسبی را در راستای رشد و تعالی فعالان اجتماعی و فرهنگی جوان در تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فراهم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • شبکه‌سازی اولویت نهضت اجتماعی در کرمانشاه است
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • خالق تیک‌تاک شایعه‌ها را تکذیب کرد: برنامه‌ای برای فروش این شبکه اجتماعی نداریم
  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی