Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، انجمن کلام اسلامی حوزه از جمله انجمن‌های علمی است که در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، ارتباطات و همکاری‌های علمی، ساختار و منابع انسانی و ارتباطات فعالیت دارد.

فعالیت‌های پژوهشی این انجمن شامل برگزاری همایش وحی کلام الهی یا بشری و سیر تطور کلام شیعه،‌ همکاری در برگزاری همایش ملی جریان‌شناسی اندیشه‌های کلامی جهان اسلام در سده اخیر، انتشار کتاب روش‌شناسی علم کلام، همکاری در انتشار کتاب دانشنامه کلام اسلام و نادره دوران و انجام طرح نیازسنجی پژوهش در قلمرو دانش کلام اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری دوره آشنایی با تاریخ تطور کلام شیعه، آشنایی با متون و منابع کلامی، کلاس زبان تخصصی کلام و فلسفه دین، کارگاه آموزشی بررسی مبانی کلام جدید و کلاس قواعد کلامی از جمله فعالیت‌های آموزشی انجمن است.

این انجمن در زمینه امضای تفاهم‌نامه همکاری با مراکز مختلف، همکاری با سازمان‌ها و نهادهای علمی و اجرایی، نشست‌های عملی مشترک و راه‌اندازی گروه‌های علمی فعالیت دارد که در حوزه ارتباطات و همکاری‌های علمی پیگیری می‌شود.

نشست علمی نقد و بررسی باستان گرایی(بررسی تاریخی و نقد کلامی) به همت انجمن کلام اسلامی حوزه 22 آذر امسال از ساعت 18 تا 20 در سالن‌های همایش‌های انجمن‌های علمی حوزه واقع در بلوار جمهوری، کوچه دو، نخستین فرعی سمت چپ، ساختمان انجمن‌های علمی حوزه برگزار می‌شود.

در این نشست حجت‌الاسلام رسول رضوی عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث و عضو انجمن کلام اسلامی حوزه و سعید رضا منتظری عضو هیأت عملی پردیس فارابی دانشگاه تهران به ایراد سخنرانی پرداخته و حجت‌الاسلام محسن هراتی به عنوان دبیر علمی این نشست است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گامی دیگر برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، عطا حسن پور با اشاره به آخرین مرحله از کاوش باستان شناسان از تپه قلعه فلک الافلاک خرم آباد گفت: اولین لایه نگاری به روش نوین، علمی و هدفمند در تپه قلعه انجام شد و در آخرین کاوش‌ها به این نتیجه رسیدیم که سکونت انسان در این تپه به دوران قبل از عصر مفرغ یعنی مس و سنگ و حدود پنج هزار و ۴۰۰ سال پیش برمی گردد.

وی اظهارداشت: در اجرای فصل جدید کاوش باستان شناسان از تپه قلعه فلک الافلاک، عرصه‌ای به طول ۲۵ متر و عرض دو متر مورد کاوش و بررسی قرار گرفت که بقایای سکونت انسان در چندین دوره تاریخی کشف شد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، پرونده قلعه فلک الافلاک و دره خرم آباد سال گذشته برای ثبت در میراث جهانی به عنوان سهمیه ۲۰۲۴ ایران به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، یونسکو، ارسال شده است که این کاوش هدفمند و علمی با شناخت لایه‌های دقیق باستان شناسی برای پیوست تاریخی و علمی پرونده ثبت جهانی بسیار بااهمیت است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • معلمان پیشگامان تربیت علمی و اعتقادی نسل آینده کشور
  • همکاری هنرمندان ایران و فرانسه برای مسابقه عکاسی درباره آب
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • کنگره علمی پژواک با ارائه دستاورد‌های دانش آموزی در کاشان
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • گامی دیگر برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک خرم آباد
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی