Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@03:38:06 GMT

روش‌های افزایش سرعت سوخت و ساز بدن

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۴۵۳۰

برای افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن می توانید از روش های مختلفی کمک بگیرید. مصرف سبزیجات، نوشیدن چای و قهوه، ورزشهای هوازی، مصرف لبنیات، مصرف فلفل و نوشیدن آب به مقدار کافی در این زمینه تاثیرگذار است. آفتاب‌‌نیوز : مطالعات اخی رانجام شده در موسسه سلامت زنان آمریکا نشان داده است افزایش سرعت سوخت و ساز بدن، تاثیر بسیاری بر کاهش وزن زنان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‌‌نیوز، سیستم سوخت و ساز بدن در واقع مجموع هرآن چیزی است که روزانه در بدن انجام می شود و تاثیر بسیاری بر سوزاندن چربی و کالری های اضافی بدن دارد. هنگام غذا خورن، طی انجام فرآیند سوخت و ساز، آنزیمهای موجود در سلولهای بدن ذرات غذا را تجزیه کرده و آنها را تبدیل به انرژی لازم برای عملکرد ارگانهای اصلی و اندامهای بدن می کنند.
بنابراین هرچه سوخت و ساز بدن بهتر و سریعتر انجام گیرد، تاثیر بیشتری بر عملکرد اندامهای اصلی بدن مانند قلب، مغز و … خواهد داشت و علاوه برآن باعث می شود که کالری و چربی بیشتری در بدن سوزانده شود و کاهش وزن بیشتری را به دنبال دارد.
راه هایی برای افزایش سرعت سوخت و ساز بدن:
هر روز صبح، پس از بیدار شدن از خواب، صبحانه کامل و سالم بخورید. یک فنجان قهوه یا چای را به آرامی و جرعه جرعه به همراه صبحانه یا پس از آن بنوشید. نوشیدن مقدار مناسب چای یا قهوه به دلیل دارا بودن کافئین، باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود.
* طی روز بین هشت تا دوازده لیوان آب بنوشید.
*برای وعده ناهار بیشترمواد حاوی پروتئین مصرف کنید.
*نوشیدن چای سبز را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.
*مصرف روزانه لبنیات کم چرب را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
*به هنگام خرید، سعی کنید محصولات ارگانیک را انتخاب کنید.
*مصرف فلفل سیاه یا قرمز در حد تعادل، سرعت سوخت و ساز بدن را بالا برده به کاهش وزن کمک خواهد کرد.
*خانمها به دلیل دوره عادت ماهیانه، مقداری آهن را از دست می دهند و کمبود آهن می تواند در سیستم سوخت و ساز بدن اختلال ایجاد کند. بنابراین باید با مصرف حبوبات، غلات غنی شده با آهن، سبزیجات برگ سبزمانند اسفناج و بروکلی و در برخی موارد با مصرف مکملهای آهن، آهن از دست رفته بدن خود را جبران کنند.
*انجام تمرینات ورزشی هوازی( همراه با دم و بازدم). این تمرینات با تنظیم اکسیژن رسانی به قلب و عروق آن، باعث بهبود عملکرد قلب و افزایش سرعت سوخت و ساز بدن و کاهش وزن بیشتر خواهد شد.
منبع: سلامت آنلاین

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۴۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی آبفای استان تهران گفت: راهکار کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب به تمام ادارات دولتی تهران اعلام شده است.

آقای بخشی افزود: با اجرایی کردن این راهکار‌ها می‌توانند مصرف آب را کاهش دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • معمای بنزین در ایران
  • نظرسنجی: تجربه شخصی شما درباره سرعت اینترنت بعد از افزایش قیمت
  • بالاخره دل یوفا برای نیمکت‌نشین‌ها سوخت!
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟