Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@13:09:35 GMT

هرروز یک تکه پنیر بخورید

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۴۸۵۲

هرروز یک تکه پنیر بخورید

پژوهشگران چینی و هلندی داده‌های ۱۵ پژوهش را گردآوری کردند. در آن‌ها داده‌هایی از کسانی وجود داشت که دست کم ۱۰ سال سابقه مصرف روزانه پنیر داشتند. نتیجه عجیب بود: کسانی که ده سال پنیر مصرف کرده بودند، به نسبت گروه مشابه که نمی‌کرد، ۱۴ درصد کمتر خطر ابتلا به حمله قلبیداشتند. گروه مصرف کننده پنیر ده درصد هم کمتر در معرض سکته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با اینحال، پژوهشگران می‌گویند این نتایج نباید موجب شود که مردم به سمت مصرف مقادیر زیاد پنیر بروند. آن‌ها می‌گویند مصرف حدود چهل گرم پنیر (حدود یک قوطی کبریت) می‌تواند به نتیجه مثبت کمک کند.
لبنیات مواد مفیدی مثل کلسیم، پروتئینو پروبیوتیک‌ها دارند، اما پنیر مثل دیگر فراورده‌های شیری، مقدار زیادی چربی‌های اشباع شده دارد که کلسترول خون را بالا می‌برد و خطر بیماری قلبی را می‌افزاید. به همین دلیل پژوهشگران می‌گویند در مصرف روزانه آن باید دقت شود.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرقت در اردبیل

 جلال آفاقی گفت: با انجام اقدام‌های پیشگیرانه در بحث سرقت در یک سال گذشته شاهد کاهش حدود ۲۵ درصدی وقوع این جرم در شهرستان اردبیل بودیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به اثربخش بودن تمهیدهای در نظر گرفته شده برای تعطیلات نوروزی، بیان کرد: همچنین نوروز امسال با تلاش‌های صورت گرفته حدود ۲۸ درصد آمار وقوع سرقت در اردبیل به نسبت مدت مشابه پارسال کاهش داشت.

بر اساس آمار نهادهای مربوطه اردبیل یکی از استان‌های امن ایران و به گفته رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل، در بحث کشف سرقت‌ها جزو سه استان برتر کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

۳۳ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان اردبیل مربوطه به واحدهای مسکونی، مغازه‌ها، مکان‌های دولتی، خودروها، موتورسیکلت‌ها و ۶۷ درصد سرقت‌های خُرد مانند سرقت قطعات خودروها، دوچرخه‌ها و جیب‌بری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • دستگیری قاتل مسلح در کمتر از ۲۴ ساعت در کاشمر
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن