Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@21:06:35 GMT

تاخير 10 ماهه در انتشار پرونده فريدون

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۴۹۶۲

تاخير 10 ماهه در انتشار پرونده فريدون

خبرگزاري آريا - ... تهيه گزارش مذکور براي اعمال ماده 236 آيين‌نامه داخلي مجلس است که بايد ظرف حداکثر ده روز گزارش به کميسيون ارائه مي‌شد.
به گزارش جام نيوز، در آخرين صحبت‌هاي انجام شده درخصوص مدارک تحصيلي دکتري حسين فريدون در کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، قرار شد تا محمدمهدي زاهدي رئيس کميسيون درخصوص برخي ابهامات درمورد اين پرونده از وزارت علوم استعلام کند اين درحالي است که کميته سه‌نفره تعيين شده ازسوي کميسيون مذکور قبلا بررسي و استعلام‌هايي داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استفاده از رانت براي انتقال از دانشگاه گيلان به شهيد بهشتي و پذيرش در مقطع دکتري در دانشگاه شهيد بهشتي، غيرواقعي اعلام کردن معدل خود در هنگام پذيرش در مقطع دکتري از 13 به 17 و همچنين ارايه تعهد محضري که در مدت زمان تحصيل در دانشگاه در هيچ‌جا شاغل نباشد درعين اشتغال به کار وي در نهاد رياست‌جمهوري از موارد بحث‌برانگيز و مبهم در پرونده تحصيلي حسين فريدون است.
هفته گذشته به دنبال گفت‌وگوي زاهدي با قمي نماينده پاکدشت مقرر شد تا کميسيون آموزش و تحقيقات درباره آنچه که ابهام دارد از وزارت علوم استعلام کند.
اسفند سال گذشته سيدمحمدجواد ابطحي نماينده خميني‌شهر، محمد قمي نماينده پاکدشت و کارن خانلري نماينده ارامنه ازطرف کميسيون ماموريت يافتند تا مدرک تحصيلي فريدون را بررسي و گزارشي در اين زمينه تهيه و به کميسيون ارائه کنند.
اين سه نفر با هم به اختلاف خوردند. قمي و خانلري در يک سمت و ابطحي در سمت ديگر قرار گرفتند. در نهايت اين سه نفر، 2 گزارش متفاوت از موضوع تهيه کردند. ازنظر ابطحي تخلف حسين فريدون در مدرک تحصيلي محرز است اما ازنظر قمي و خانلري فريدون تخلفي نکرده است.
محمد قمي رئيس کميته بررسي مدرک تحصيلي حسين فريدون در پايان فروردين 96 اعلام کرد: کاري مي‌کنيم که انتشار گزارش نهايي کميته به پس از انتخابات رياست‌جمهوري موکول شود زيرا بر روي راي روحاني تاثير منفي دارد.
تهيه گزارش مذکور براي اعمال ماده 236 آيين‌نامه داخلي مجلس است که بايد ظرف حداکثر ده روز گزارش به کميسيون ارائه مي‌شد.
براساس اين ماده هرگاه حداقل ده نفر از نمايندگان و يا هرکدام از کميسيون‌ها، عدم رعايت شئونات و نقض يا استنکاف از اجراي قانون يا اجراي ناقص قانون توسط رئيس‌جمهور و يا وزير و يا مسئولان دستگاه‌هاي زيرمجموعه آنان را اعلام نمايند، موضوع بلافاصله از طريق هيئت‌رئيسه جهت رسيدگي به کميسيون ذي‌ربط ارجاع مي‌گردد. کميسيون حداکثر ظرف ده روز موضوع را رسيدگي و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صريح، گزارش خود را ازطريق هيئت‌رئيسه به مجلس ارائه مي‌دهد.
حسين فريدون روز شنبه 24 تيرماه به دليل پرونده فساد مالي بازداشت و روانه زندان گرديد اما 2 روز بعد آزاد شد.
کيهان
111

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۴۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ و بخش دوم آن که به جداول بودجه مربوط است در دستور کار قرار گرفت و جدول شماره (۲۰) که از سوی کمیسیون تلفیق به لایحه بودجه ۱۴۰۳ الحاق شده و مربوط به مطالعه برای طرح‌ها پروژه‌های استان‌های مختلف است، به تصویب نمایندگان رسید.

نمایندگان همچنین جدول شماره (۱۶) که درباره ﺗﻌﺮﻓﻪ‌های درآمدی است را تصویب کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح جدول شماره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: جدول شماره ۲۰ جایگاهی است که هر پروژه‌ای شرایط مطالعه و اجرا دارد، طبق این جدول برای عملیاتی کردن آن پروژه وارد عمل می‌شود.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ افزود: کمیسیون تلفیق بودجه، امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای جدول شماره ۲۰ در نظر گرفته که هر پروژه‌ای نیاز مالی دارد، به اجرا برسد. به عبارتی جدول شماره ۲۰ جدول اعتماد و اطمینان نمایندگان و مسوولان است و این جدول در کمیسیون تلفیق احیا شده است.

علیرضا سلیمی در مخالفت با جدول شماره ۲۰ گفت: جدول شماره ۲۰ سرابی است که به نمایندگان نشان داده شده است. یعنی هر نماینده که یک پروژه‌ای به ذهنش برسد برای اینکه پاسخ آن فرد را بدهند آن پروژه را در جدول شماره ۲۰ قرار می‌دهند.

نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: با توجه به تصویب برنامه هفتم و سیاست کلی که درباره این برنامه ابلاغ شده است، جدول شماره ۲۰ دیگر جایگاهی ندارد. اگر برای پروژه‌ای مقدمات فنی و مسیر مالی آن طی شده است که بودجه لازم به آن اختصاص داده شده و عملیاتی شود. اما هزاران پروژه‌ای که از گذشته مانده است به دلیل همین جدول شماره ۲۰ بودجه است.

وی خاطرنشان کرد: باید ارقام در بودجه کاملا مشخص شود که چه میزان و چه عددی برای کدام پروژه اختصاص داده می‌شود و جدول شماره ۲۰ با اصل ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی مغایرت دارد.

محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس در موافقت با جدول شماره ۲۰ بودجه گفت: جدول شماره ۲۰ سبب خواهد شد خط ترانزیت شرق به غرب و نزدیک شدن ترانزیت کشور به اروپا فراهم شود.

مهدی نیازی به عنوان نماینده دولت در مخالفت با جدول شماره ۲۰ لایحه بودجه که توسط کمیسیون به آن اضافه شده است، گفت: این جدول به پروژه‌هایی که به دلیل کمبود منابع مجال رسیدگی نداشتند و حتی مطالعات برای آن صورت نگرفته، ضرورت ندارد و فقط یک فهرستی است که انتظارات را افزایش می‌دهد.

وی افزود: یک طرح به دلیل محدویت منابع سال‌ها در جدول شماره ۲۰ می‌ماند در حالی که امسال طرح‌های تملک دارایی سرمایه ۶.۷ درصد رشد دارد و در شرایط تورمی چند سال اخیر، اعتبارات عمرانی به شدت کاهش یافته است.

نیازی خاطرنشان کرد: ایجاد یک فهرست از طرح‌ها و پروژه‌هایی که اعتبارات عمرانی ندارد و باید به تازگی در فهرست مطالعه قرار گیرد، فقط ایجاد انتظار، عدم پاسخ گویی و کاهش اعتماد مردم را فراهم خواهد کرد و دولت با این جدول مخالف است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • معرفی داوران و ناظران هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه