Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-01@15:56:49 GMT

مرگ خاوری؛ از شایعه تا واقعیت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۱۶۶۵

از شب گذشته اخباری مبنی بر مرگ خاوری در کانادا در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده اما صحت این خبر هنوز مشخص نشده است.به گزارش بلاغ، اواسط مردادماه سال 90 بود که رسانه‌ها از یک فساد مالی بزرگ در نظام بانکی خبر دادند.

خبری که عنوان می‌کرد گروهی به نام «آریا» به ریاست مه‌آفرید امیر خسروی اقدام به اختلاس بزرگ بانکی با رقم 3هزار میلیارد تومانی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه در شهریورماه همان سال، سعید رضا محمدی فرزند محمدحسین، رئیس بانک ملی کیش هم به جمع متهمان پرونده فساد 3 هزار میلیاردی پیوست و دستگیر شد.

جزئیات فرار خاوری از زیان سخنگوی دستگاه قضا

6 مهرماه همان سال، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضایی و دادستان وقت کل کشور در حاشیه سفر به استان زنجان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که شنیده شده خاوری، مدیرعامل بانک ملی ایران از کشور خارج شده و برخی از شایعات حکایت از فرار وی از کشور دارد، گفت: اینکه این فرد از کشور خارج شده صحت دارد.

وی  تصریح کرد: بنده در بررسی‌هایی که انجام دادم 2 نامه از این شخص به دستم رسید که در یکی سخن از استعفا و قطع همکاری شده بود و در نامه دوم کاملاً موضوع متفاوت بوده و صحبت از بازگشت وی به ایران و دیدار با همکارانش بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: زمان بلیت بازگشت خاوری روز پنج‌شنبه بوده است که با توجه به اینکه این فرد عنوان کرده به زودی به ایران باز می‌گردد باید منتظر ماند و دید که نتیجه چه می‌شود.

وی تصریح کرد: ا گر او به هر دلیلی به کشور بازنگردد اتهاماتی که این روزها بر سر زبان‌ها افتاده متوجه او می‌شود و شایعاتی که امروز وجود دارد واقعی جلوه می‌کند.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: با توجه به این مسائل به نفع خاوری است که به کشور بازگردد و احیانا از خود دفاع کند.

«وانتد قرمز» سراج برای خاوری

رسیدگی‌ به این پرونده ادامه داشت تا سرانجام در 21 خردادماه سال 91 خبر «وانتد قرمز» سراج برای خاوری منتشر شد.

ناصر سراج، قاضی وقت پرونده فساد 3 هزار میلیارد در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس درباره درخواست «وانتد قرمز» برای مدیرعامل فراری بانک ملی ایران گفت: معنی این درخواست این است که در هر نقطه‌ای که خاوری حضور داشته باشد و اینترپل نیز باشد این فرد دستگیر خواهد شد.

محاکمه خاوری به صورت غیابی

تحقیقات ادامه داشت تا اینکه در تاریخ 18 شهریورماه 92، سخنگوی دستگاه قضایی در پنجاه و یکمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به رسیدگی به غیابی به پرونده خاوری گفت: پرونده ایشان خیلی وقت است که در دادگاه قرار دارد و تقریباً قرار بود که قاضی سراج رسیدگی به آن را آغاز کند.

وی افزود: ما از بازگشت وی و تحویل خاوری از سوی مدعیان مبارزه با فساد مأیوس شده‌ایم و با توجه به اینکه مسئولیت قاضی سراج تغییر کرده، باید ببینیم که وی با حکم ویژه می‌تواند به این پرونده رسیدگی کند یا اینکه باید قاضی پرونده را تغییر دهیم.

در نهایت پس از گذشت شش سال از فرار خاوری و تلاش‌های بی نتیجه مسئولان برای بازگرداندن وی به کشور، 30 آبان ماه سال جاری این متهم فراری به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و پولی و بانکی کشوربه صورت غیابی محاکمه شد.

مرگ خاوری، از شایعه تا واقعیت

اما نکته جالب توجه اینجاست که پس از گذشت حدود 18 روز از برگزاری دادگاه غیابی خاوری، از شب گذشته اخباری مبنی بر مرگ این متهم فراری در کانادا منتشر و عنوان شده که بر اساس اعلام پلیس کاندا، جسد وی حوالی منزل شخصی‌اش در سان کرست از منطقه بردیل پت شناسایی شده است.

این در حالی است که تا این لحظه خبر مرگ و یا به نقل از برخی رسانه‌ها قتل خاوری از سوی هیچ کدام از مراجع رسمی تأیید نشده و اصلاً معلوم نیست این شایعه از کجا نشأت گرفته است.

بدون شک اگر این خبر صحت داشته باشد قطعاً دستگاه دیپلماسی کشور از آن مطلع خواهد شد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۱۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش مدیریتی: جنگ روانی دشمنان بارسا یا واقعیت

به گزارش "ورزش سه"، در فصل جاری گزارش‌های متعددی درباره ‏تنش در رابطه ژاوی و دکو، سرمربی و مدیر ورزشی بارسلونا، منتشر ‏شده است. روزنامه موندو دپورتیوو امروز به این شایعات پاسخ داد و ‏گفت واقعیت درست برعکس این ادعاها است. موندو می‌گوید مطرح ‏شدن این شایعات جنگ روانی علیه بارسا است. ‏

شایعات درباره رابطه سرد و حتی گاه پرتنش ژاوی و دکو از همان ‏اولین روزی که ستاره سابق پرتغالی بارسا به عنوان مدیر ورزشی به ‏بلوگرانا برگشت مطرح شد. ‏

واقعیت این است که ژاوی و دکو زمانی که هر دو بازیکن بارسا بودند ‏رابطه خوبی نداشتند و موندو دپورتیوو هم این را تایید می‌کند. به ‏همین خاطر بود که از زمان قبول مسئولیت دکو، خیلی‌ها انتظار ‏داشتند با توجه به سابقه این دو شاهد تنش در رابطه‌شان باشیم. ‏

ولی موندو دپورتیوو به نقل از نزدیکان ژاوی این شایعات را اساسا ‏تکذیب کرد و گفت درست برعکس این ادعاها رابطه ژاوی و دکو در ‏فصل جاری عالی و نزدیک بوده است. ‏

این روزنامه چاپ کاتولونیا خاطرنشان کرد این تکذیب ادعاها به ‏معنای آن نیست که دکو هیچ اختلاف نظری با ژاوی ندارد ولی او ‏می‌داند که حفظ آرامش بارسا نیازمند وجود رابطه‌ای سالم بین مدیر ‏ورزشی و سرمربی است. ‏

گفته می‌شد که بر خلاف خوان لاپورتا و معاونش رافا یوسته که ‏خواهان ماندگار شدن ژاوی بودند دکو می‌خواست ژاوی از بارسا برود. ‏موندو دپورتیوو می‌گوید در روز آخر مذاکرات بین ژاوی و مدیران، قبل ‏از آنکه ژاوی صحبتهای نهایی را با لاپورتا انجام بدهد بین او و دکو ‏جلسه‌ای برگزار شد و مدیر ورزشی بارسا به ژاوی گفت با تصمیم او ‏برای ماندن در تیم موافق است. موندو می‌گوید تلاش برای نشان ‏دادن رابطه پرتنش بین ژاوی و دکو، جنگ روانی دشمنان بارسا است ‏و جایی در واقعیت ندارد. ‏

دیگر خبرها

  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران
  • تنش مدیریتی: جنگ روانی دشمنان بارسا یا واقعیت