Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، فاطمه مهاجرانی ، درباره برخی انتقادات مبنی بر اینکه چرا باید دو نوبت آزمون در انتهای پایه ششم و انتهای پایه نهم برای ورود به مدارس سمپاد برگزار شود، اظهارکرد: واقعیت این است که آموزش و پرورش جدای از بقیه جامعه نیست و نمی‌توان گفت آموزش و پرورش بدون امتحان باشد.

وی افزود: به هر حال دانش آموز باید فردا کنکور بدهد و لزوما حذف آزمون و یا تجمیع چند آزمون با یکدیگر طرح کارآیی نیست و نیاز به مطالعه همه جانبه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان اینکه باید تبعات ناشی از هر برنامه‌ای را به صورت دقیق بررسی کرد، گفت: تصمیمات مدیریتی تصمیمات بسیار گرانقیمتی هستند زیرا یک نسل را متاثر می‌کنند. تصمیمات مدیریتی، کلان هستند و مطالعه همه جانبه لازم دارند و چه بسا یک تصمیم برای حذف یک آزمون منشا اتفاق اجتماعی بزرگ غیرقابل پیش بینی شود.

مهاجرانی بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای خانواده‌ها درباره ورود فرزندشان به مدارس تیزهوشان اظهارکرد: تیزهوشی یک اتفاق نادر است و قرار نیست همه افراد جامعه تیزهوش باشند. ایزوله بار آوردن فرزندان هم آسیب‌های خودش را دارد و باید به این سمت برویم که هرکس سرجای خود قرار بگیرد و برخی والدین باور کنند که فرزندشان تیزهوش نیست اما می‌تواند بسیار خوب و موفق باشد و راه موفقیت لزوما از مدارس سمپاد نمی‌گذرد. پذیرش این موضوع کمک می‌کند کودک و خود خانواده تحت استرس نباشند.

وی آخرین وضعیت طرح شهاب را نیز تشریح کرد و گفت:  طرح شهاب طرح بزرگ و خوبی است که چهارسال است اجرا می‌شود و اکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در ۳۸۶ منطقه در پایه هفتم تحت پوشش هستند. هدف این طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر  در حوزه‌های مختلف استعدادی و با رویکرد تلفیقی یا عدم جداسازی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۵۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی با یک مزاح برای تحول کتابخوانی در کشور؛ در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که سرانه مطالعه در کشور چقدر است؟ گفت: عدد دقیقی از سرانه مطالعه نداریم!

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077812 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • کارگران بازوان توانمند جامعه‌
  • توضیحات رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان در مورد احتمال تعطیلی واحد گلباف
  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد