Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-04@13:54:26 GMT

احمد زاده، اما احمدآبادی

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۵۸۰۸

رویداد۲۴- مهم است که حافظه جامعه، و بخصوص نسل سوم و چهارم با میراث آیکان های انسانی چون استاد آزاده طاهر احمد زاده آشنا باشند. ایشان از انسان های فرهیخته، سالم، و مردم دوستی بود که قبل و بعد از انقلاب برای رفاه و آسایش جامعه کوشید.
مهندس لطف الله میثمی می گوید که قبل از انقلاب در زندان، آقای احمد زاده برای جوانان از تجربیات نهضت ملی و نهضت مقاومت ملی (بعد از کودتا 28 مرداد) توضیحاتی می داد که فعالین در جهت مبارزات برای رهایی جامعه، از آن تجربیات بیاموزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای صدر حاج سید جوادی وزیر کشور دولت موقت می گفتند که در جلسه استانداران کشور، اقای احمد زاده با دوچرخه و یا موتور ظاهر می شد. قبل از این نوشتار، افراد بسیاری در مورد استواری و فداکاری وی در مبارزات اش قبل از انقلاب خاطراتی در فضای مجازی منتشر کرده اند.
با اوج گرفتن راهپیمایی های انقلاب، مرحوم احمد زاده با دیگر زندانیان سیاسی آزاد شدند. بعد از انقلاب منش طاهر احمد زاده سمبل عدالتخواهی، تسامح و دیالوگ بود، ولی علی رغم این ها، بعضی در محورهای قدرت به دولت موقت فشار می آوردند که آقایان احمد زاده و دکتر کاظم سامى برکنار شوند. بعنوان استاندار خراسان ایشان تصمیم گرفتند که ماشین ها و فرش های لوکس استانداری فروخته شود و حاصل آن هزینه برای برق کشی و سرویس برای محرومین و حاشیه نشینان شود– مثل محله کوی طلاب، و یا آسایشگاه محراب خان (برای جزامیان). 
در اواخر اردیبهشت ماه 1358 طرح جهاد سازندگی در مجمع استانداران کشور مطرح شد. ایشان معتقد بودند که این طرح نباید ساختاری از بالا به پائین (یا مرکز سالار) داشته باشد، بلکه در ارتباط با حیات مردم بایستی که کنشی دو طرفه باشد.
خانم مستوره احمد زاده، فرزند ایشان می گویند که مناسبات دموکراتیک، دیالوگ و تسامح در زندگی فردی و خانوادگی ایشان نیز منعکس بود. ایشان هیچ گاه فرقی میان فرزندان پسر و دختر قائل نمی شدند. بعنوان پدر نظر شان را در میان گذاشته، ولی تحمیل و یا دیکتات نمی کردند. آقای احمد زاده از ماشین دولتی استفاده نکرده، و حتی خودشان و مشاورشان آقای اخلاقی در جایگاه مسؤلیت دولتی حقوق دریافت نکردند، این یادآور میراث دکتر مصدق بود که بعنوان نخست وزیر حقوق نمی گرفت. 
خانم مستوره احمد زاده در خاطرات شان توضیح می دهند که روز در بازرسی از شهر بازی در مشهد، آقای احمد زاده می بیند که بچه های محروم خارج از محوطه، پشت میله ها ایستاده و حسرت می خورند. ایشان از مدیر برنامه می پرسند چرا این بچه ها اجازه ورود ندارند؟ و بی درنگ دستور دادند که مسئولین به همه اجازه ورود بدهند. بعد از چند روزی، یک عده بچه با دسته گل دم در منزل آقای احمد زاده حاضر شدند. استاد احمد زاده نمی خواست که فقر را تقسیم کند، وی رفاه را برای همه می خواست. 
تیتر برگرفته از شعر، آقای سعید شهر تاش در مورد آزاده طاهر آقا احمد زاده

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۵۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین گرامیداشت حاج حسین ندیم پدر شهیدان احمد و اسماعیل ندیم

حاج حسین ندیم خیر سردرودی در دوران زندگی پر برکت خود همواره پیگیر مسائل فرهنگی و اجتماعی بوده، بالاخص پویایی و نوسازی مدارس سردرود در سی ساله اخیر مدیون زحمات و تفکر ایشان بود.

این برنامه به همت شورای اسلامی و شهرداری سردرود، انجمن‌های ادبی شهر سردرود برگزاری گردید.مدارس

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند
  • احمد نوراللهی با الوحده، قهرمان لیگ کاپ امارات شد
  • الوحده با نوراللهی قهرمان لیگ کاپ امارات شد
  • سونامی لیست های انتخاباتی /خانه انقلاب هم کاندیداهایش را معرفی کرد +اسامی
  • اعلام فهرست کاندیداهای مورد حمایت «خانه انقلاب» برای دور دوم انتخابات
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • پای دستگاه قضا به پرونده حریق امام‌زاده ابراهیم شفت باز شد
  • شهیدی که قهرمان دو سنگر بود
  • دیدار با خانواده شهید عباسعلی الماس زاده در نقده
  • آیین گرامیداشت حاج حسین ندیم پدر شهیدان احمد و اسماعیل ندیم