Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کشورهای عربی حساب خود را از دولت آمریکا جدا نکنند از حیثیت خود چیزی باقی نخواهند گذاشت و ملت‌های مسلمان را در مقابل خود خواهند دید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز (یکشنبه 19 آذر) صحن علنی پارلمان با اشاره به زمین‌لرزه‌های اخیر در کشور اظهار داشت: زلزله‌های گذشته در کشور از جمله حوادث تأثربرانگیزی بود و از کمیسیون عمران خواسته شد تا رسیدگی لازم را در این خصوص انجام داده و به مجلس گزارش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دستور مجلس طرحی برای حمایت از آسیب‌دیدگان زلزله قرار دارد که سریع‌تر به آن رسیدگی خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به حادثه‌ای که برای برخی کوه‌نوردان مشهدی اتفاق افتاد گفت: به خانواده‌های کوه‌نوردان عزیزی که جان خود را از دست داده‌اند تسلیت عرض می‌کنیم و لازم است پیروزی‌های ورزشکاران عزیزمان را که قلوب مردم ایران را شاد کردند، تبریک بگوییم.

لاریجانی با اشاره به تحولات چند روز گذشته در منطقه از جمله انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به قدس از سوی ترامپ تصریح کرد: هیچ یک از اتفاقات اخیر منطقه به اندازه اقدام ناشیانه رئیس جمهور آمریکا درباره دستور جابه‌جایی سفارت این کشور به قدس قلوب مسلمانان را آزرده نکرده است.

وی افزود: حتی کشورهای دوست آمریکا نیز این اقدام ناپسند و غیرعقلانی را تقبیح کردند. کشورهای اسلامی در مقابل این تصمیم موضع‌گیری کردند هیچ یک از رئیس‌جمهورهای گذشته آمریکا همچنین رفتار ناشایستی از خود انجام ندادند اما رئیس جمهور فعلی آمریکا پس از تماس تلفنی با چند تن از روسای جمهور کشورهای عربی با گستاخی به چنین عملی دست زد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اخبار پشت پرده حکایت از آن دارد که این اقدام از قبل با برخی کشورها هماهنگ شده بود تا برای حمایت از رژیم صهیونیستی و عادی کردن روابط با این رژیم و همچنین به فراموشی سپردن مظلومیت فلسطین هماهنگی‌هایی صورت گرفته بود که اگر چنین باشد این کشورها تمام حیثیت خود را برای هیچ حراج کردند و ما قصد نداریم چنین اخباری را باور کنیم اما محاسبات ساده نشان می‌دهد که آمریکا در این ماجرا چه فضاحتی را به بار آورده است. 

لاریجانی با هشدار به برخی کشورهای عربی منطقه متذکر شد: اگر این کشورها حساب خود را از دولت آمریکا جدا نکنند از حیثیت خود چیزی باقی نخواهند گذاشت و ملت‌های مسلمان را در مقابل خود خواهند دید.

وی با بیان اینکه آمریکا نتیجه بذل و بخشش‌های کشورهای عربی را اینگونه پاسخ داد،  ادامه داد: پول را از آنها گرفت اما همه آرمانهای عربی و اسلامی آنها را به پای رژیم صهیونیستی ذبح کرد.

این خبر در حال تکمیل...

انتهای پیام/

R1455/P1360/S1,15/CT11 موضوعات مرتبط علی اردشیر لاریجانی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 اگرچه در حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، نیروی عمل کننده نیروی هوافضای سپاه بود اما شواهد نشان می‌دهد طرح‌های نظامی وجود دارد که در صورت درگیری وسیع، ارتش ایران نیز دست به اقدام موثر بزند. بر اساس گزارشی که مدت‌ها شبکه التغییر در تحلیل رزمایش ارتش پخش کرده بود و دیده نشده، ارتش ایران برای هدف قرار دادن بندر ایلات به عنوان اقدام مقابله‌ای تمریت کمرده است. گزارش تحلیلی این شبکه تلویزیون اردنی عراقی را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها
  • ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است