Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-02@02:54:00 GMT

قبل از "حجامت" این تدابیر را رعایت کنید

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۷۱۲۱

قبل از 'حجامت' این تدابیر را رعایت کنید

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم،  حجامت یک اقدام مهم است که نیازمند مقدماتی است تا اثربخش و مفیدتر باشد، بدن شما باید آمادگی و شرایط مطلوبی داشته باشد تا با حجامت، از راه خون، مواد زائد و سمی را دفع کند.
به همین منظور باید با رژیم غذایی مناسب و پرهیز از برخی رفتارهای جاری، بدن خود را آماده حجامت کنید؛ آشنایی با برخی از  تمهیدات حجامت، مستلزم نظر حکیم است و پزشک معالج شما باید با توجه به وضع مزاجی و شرایط عمومی بدن شما، آنها را گوشزد کند اما برخی از تمهیدات عمومی هستند و همگان پیش از حجامت باید آنها را رعایت کنند؛ در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم:

الف: حالات معنوی خوبی را برای خود مهیا کنید
1- قبل از انجام حجامت، وضو بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


2- اگر نیازمند غسل واجب هسیتد، ابتدا غسل کنید و در حال جنابت و سایر پلیدی‌های معنوی حجامت نکنید.
3- قبل از حجامت صدقه بدهید.
4- آمادگی روحی برای حجامت داشته باشید؛ اگر برای نخستین بار حجامت می‌کنید، بدانید با یک حجام خوب، درد خراش تیغ، از درد یک آمپول ساده، کمتر است، منتظر یک نشاط روحی بسیار عالی بعد از حجامت باشید.

بیشتر بخوانید: درمان بیماران مبتلا به "رینیت آلرژی" با انجام حجامت + مستندات
5- اگر دموی مزاج یا بلغمی مزاج هستید و برای نخستین بار حجامت می‌کنید، قبلاً به تماشای حجامت دیگری نایستید زیرا ممکن است با دیدن خون، دچار ترس یا اندوه ناگهانی شوید.
6- به نیت سلامتی خود و پاسداشت سنت نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه هدی(ع) حجامت کنید.
7- هنگام شروع حجامت، صلوات بفرستید و دعای حجامت را قرائت کنید: «بسم الله الرحمن الرحیم اَعوذ بِالّلهِ الکَریم فى حِجامَتى مِنَ العَین فِى الدَّم وَ مِن کُلّ سوءِ وَ الاَعلالِ وَ الاَسقامِ وَ الاَوجاعِ وَ الاَمراضِ وَ اَسئَلُکَ العافِیهَ وَ المُعافاهَ وَ الشِّفاءِ مِن کُلِّ داء»؛ پناه می‌برم به خداوند کریم در حجامتی که انجام میدهم، از انحراف در خون و از همه بدیها و علتها و سختیها و دردها و بیماریها و از تو سلامت و اسباب سلامت و شفاى همه بیمارىها را طلب میکنم.
8- خواند سوره‌های حمد (به نیت شفا) و نیز توحید، قدر و آیت الکرسی نیز مطلوب است.

ب: مزاج و دستگاه گوارش خود را رو به اعتدال ببرید
1- برای این کار چند روز پیش از انجام حجامت، به خوردن انار شیرین (ترش نباشد)، سیب شیرین و سرکه انگبین (سکنجبین) همت کنید؛ زید شحّام می‌گوید: نزد امام صادق (ع) بودم که حجامتگرى را طلبید و به او فرمود: «ابزارهاى حجامت خود را بشوى و بیاویز». آن‏گاه، انارى طلبید و خورد؛ چون حجامت را به پایان برد، انار دیگرى طلبید و خورد و فرمود: « هذا یُطفِئُ المِرارَ: این، تلخه را فرو مى ‏نشانَد». (مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، بحار الأنوار (ط - بیروت) - بیروت، چاپ: دوم، 1403 ق. ج 59، ص123)

2- اگر دموی مزاج و پرخون و سرخگون هستید، چند روز پیش از حجامت خوراکی‌هایی بخورید تا خونتان رقیق شود و سیلان خون و رقت آن موجب دفع آسان فساد خون با حجامت شود مانند آب‌ غوره، آش_آبغوره، آب زرشک، آب شاتوت، انار ترش، سوپ جو و... البته یک روز قبل از حجامت این خوراکی‌ها را هم ترک کنید.
3- طی چند روز منتهی به حجامت، پرخوری نکنید و از خوراکهای سودازا که خون را غلظ و کثیف می‌کند، پرهیز کنید مانند بادمجان، گوشت گاو و گوساله، کلّه‌پاچه، عدس، سرخ کردنی و غذاهای پرچرب با روغن نباتی و روغن صنعتی، سوسیس، کالباس، کنسروها و ...

4- لااقل 12 ساعت قبل از حجامت، سردخوری نکنید و از غذاهای سردمزاج بپرهیزید مانند لبنیات، به‌ویژه ماست با پلو، ماهی، مرغ، تخم‌مرغ ، سالاد الویه و...
5- حدّاقل 12 ساعت قبل از حجامت، دخانیات، موادّ افیونی، مواد خوراکی حاوی کافئین(چای، قهوه، نوشابه، کاکائو و ...) مصرف نکنید.

6- هرگز با شکم گرسنه حجامت نکنید حتی اگر روزه بودید (مانند ماه رمضان) حجامت را به بعد از افطار موکول کنید زیرا حجامت فرد گرسنه را دچار غشوه و ضعف می‌کند و اثر درمانی چنین حجامتی نیز اندک است؛ حضرت صادق آل محمد (ص) فرمود: «إِیَّاکَ وَ الْحِجَامَةَ عَلَى الرِّیقِ‏: از حجامت در حال ناشتا بپرهیز.» (مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، بحار الأنوار (ط - بیروت) - بیروت، چاپ: دوم، 1403 ق. ج 59، ص124) و فرمود: «لَا تَحْتَجِمْ حَتَّى تَأْکُلَ شَیْئاً فَإِنَّهُ أَدَرُّ لِلْعُرُوقِ  وَ أَسْهَلُ لِخُرُوجِهِ وَ أَقْوَى لِلْبَدَنِ: تا چیزی نخورده‌ای حجامت نکن که این کار موجب استواری عروق، آسانی خروج خون و تقویت بدن است.» (همان منبع)
محمدمهدی شیرمحمدی؛ پژوهشگر طب سنتی

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۷۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیولی را اخراج نکنید، بهتر از او ندارید!

به گزارش "ورزش سه"، آریگو ساکی، سرمربی سابق میلان، احساس می‌کند روسونری نباید استفانو پیولی را اخراج کند، مگر اینکه بتوانند در تابستان امسال یک مربی برتر استخدام کنند. پیولی تا ژوئن 2025 با میلان قرارداد دارد، اما انتظار می‌رود روسونری او را در پایان فصل اخراج کند.

نام‌های متعددی به نیمکت میلان مرتبط شده‌اند و آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که جولن لوپتگی از این فهرست خط خورده است. با این حال، ساکی احساس می‌کند که غول سری آ نباید لزوما مربی خود را اخراج کند.

او در این رابطه گفت: «من نام لوپتگی، فونسکا، گالتیه، گایاردو، تدسکو، فن بومل و دی‌زربی را خوانده‌ام. مربیانی که آنها را می‌شناسم و واقعا به آنها احترام می‌گذارم. با این حال، جدا از تجربه آنها، یک جنبه اساسی در نظر گرفته نمی‌شود. اگر یک بازیکن خارجی زمان می‌برد تا در فوتبال ایتالیا جا بیفتد، برای یک مربی، این وضعیت دشوارتر است. یک مربی حداقل به دو فصل نیاز دارد تا بفهمد چگونه تیمش را بسازد. این را بدون توجه به ارزش مربیان ذکر شده می‌گویم. هر کسی که وارد شود، به زمان نیاز دارد تا خود را با یک فرهنگ متفاوت تطبیق دهد.»

ساکی ادامه داد: «چرا پیولی را نگه نمی‌دارند؟ من معتقدم تجربه او در میلان مثبت است. او یک عنوان قهرمانی لیگ به دست آورد و در آن مقطع همه را شگفت زده کرد. تیم او فوتبال سرگرم کننده‌ای بازی می‌کند. اگر همه چیز خوب پیش برود، او در این فصل دوم خواهد شد. یعنی فقط اینتر تیم بهتری بود. من یک سوال دارم. چه کسی بازیکنان جدید را در تابستان گذشته انتخاب کرد؟ پیولی یا مدیران؟ اگر انتخاب مدیران بودند، پس مسئولیت باید تقسیم شود.»

ساکی در پایان گفت: «من معتقدم پیولی به خاطر همه چیزهایی که به میلان داد و برای رفتارش، شایسته احترام است. من احساس می‌کنم ماندن او نباید یک برنامه ثانویه باشد. برعکس، او مربی‌ای است که می‌داند چگونه با گذشت زمان پیشرفت کند. او هم اشتباهاتی داشته و این درست است. اما هر انسانی اشتباه می‌کند. علاوه بر این، او آنقدر فردی صادق و فروتن است که خود را زیر سؤال ببرد و به خطاهای خود اعتراف کند. من به حفظ پیولی فکر می‌کنم، و سپس گزینه دوم را خواهم داشت یعنی استخدام یک مربی برتر. کلوپ، آنچلوتی، گواردیولا و کونته از بهترین‌ها هستند، اما فکر نمی‌کنم برای میلان در دسترس باشند.»

دیگر خبرها

  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه
  • پیولی را اخراج نکنید، بهتر از او ندارید!
  • یمن: با آتش بازی نکنید
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • یمن: با آتش بازی نکنید؛ خیلی بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید سلاح داریم
  • محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید
  • صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • مقرراتی برای داشتن خواب خوب