Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-آسیا بالاترین میزان افرادی که بیش از ۶۵ سال سن دارند و کار می کنند را در خود جای داده است.
به نظر می رسد که هرروز در کشورهای بیشتری افراد مسن برنامه های بازنشستگی خود را به حالت تعویق درمی آورند. گزارش اخیر OECD نشان می دهد که نرخ اشتغال در میان بیش از ۶۵ ساله ها در کشورهای مختلف تفاوت چشمگیری پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آسیا بالاترین میزان افرادی که بیش از ۶۵ سال سن دارند و کار می کنند را در خود جای داده است. در اندونزی ۵۰.۶ درصد از افرادی که در سن ۶۵-۶۹ سالگی قرار دارند کار می کنند. این رقم در کره جنوبی ۴۵ درصد و در ژاپن ۴۸ درصد است.
در بعضی از کشورهای اروپایی، زمانی که سن بازنشستگی کمی افزایش پیدا کرد، اعتراضات گسترده ای رخ داد، اما این پدیده بسیار نادر در آسیا به این صورت رخ می دهد که اکثریت مردم از افزایش سن بازنشستگی اجباری حمایت می کنند. دلیل این امر متفاوت است و ممکن است به همه چیز از نگرانی های مالی ناخوشایند تا تمایل به حفظ زندگی مناسب و فعال مربوط باشد.
در نیوزلند سن بازنشستگی اجباری وجود ندارد و ۴۲.۶ درصد از افراد ۶۵ تا ۶۹ ساله هنوز هم کار می کنند. در استرالیا، میزان اشتغال این گروه سنی ۲۵.۹ درصد و در ایالات متحده ۳۱ درصد است. اما در اروپا تصمیم گیری دولت برای افزایش سن بازنشستگی بسیار غیرمعمول است. در این کشورها به مراتب افراد مسن کمتری صبح ها سر کار می روند. در انگلستان ۲۱ درصد از ۶۵-۶۹ ساله ها هنوز بخشی از نیروی کار هستند. در حالی که در فرانسه و اسپانیا این نرخ ۶.۳ و ۵.۳ درصد است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۷۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اظهار خرسندی از حضور قوی و مؤثر خراسان شمالی در نمایشگاه اکسپو، بیان کرد: افزایش مراودات با سایر کشورها و افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی از مهمترین دستاوردهای این نمایشگاه است.

وی در ادامه افزود: از روز گذشته با حضور در نمایشگاه با هیئت‌های مختلف از چین، پاکستان، ترکیه و…نشست‌هایی برگزار و گفتگو و مذاکراتی انجام شده است تا علاوه بر تقویت مراودات، شاهد افزایش ارتباطات صادراتی استان با سایر کشورها باشیم.

استاندار خراسان شمالی گفت: در دیدار با نمایندگان و تولیدکنندگان خراسان شمالی که با حضور در نمایشگاه جایگاه استان را تثبیت کردند حمایت‌های دولت با هدف رفع موانع و تسهیل در روند تولید و افزایش صادرات را تشریح کردم.

حسین‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر خراسان شمالی به ۳۸ کشور دنیا صادرات دارد که این نمایشگاه ضمن نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری استان بستر ارتقای جایگاه استان را فراهم خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی افزود: در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری بر جهش تولید و مشارکت مردم تاکید شده امیدواریم با جمع آوری سرمایه خرد مردم و مشارکت مردم در پروژه‌ها سالی پربار بر استان رقم بخورد.

حسین‌نژاد اظهار کرد: در نشست با هیئت‌های سایر کشورها نیز تاکید ما بر بسترسازی برای ارتباط و مراودات بیشتر خراسان شمالی با سایر کشورها بوده است تا شاهد ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای استان باشیم.

کد خبر 6091920

دیگر خبرها

  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • اروپایی‌ها چقدر برای بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کنند؟
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است