Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتری آزمونی که در آن بیش از 170هزار نفر به رقابت می‌پردازند و بعد از قبولی در آن، باید خود را برای مصاحبه حضوری آماده کنند. در این گزارش چند توصیه کاربردی به متقاضیان شرکت در آزمون دکتری 97 داریم که در ادامه می‌خوانید:

توصیه‌های عمومی
داوطلبان شرکت در آزمون دکتری 97 باید در مدت زمان باقیمانده، صبح‌ها زودتر از خواب بیدار شوند و تا حد امکان نیز تا دیروقت بیدار نمانند؛ چراکه این کار بازه مطالعه و یادگیری را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورزش صبحگاهی نیز باید به‌عنوان یکی از برنامه‌های روزمره داوطلبان قرار بگیرد و با این کار صبح خود را بانشاط و به تبع آن به دور از استرس و اضطراب شروع کنند؛ از سوی دیگر داوطلبان باید در این مدت به تغذیه خود بیش از گذشته اهمیت دهند؛ چراکه تغذیه بر بازدهی هوش و همچنین یادگیری افراد تاثیر مستقیمی دارد.

چگونه منابع درسی را مرور کنیم؟
اگر توصیه‌های عمومی را کنار بگذاریم و بخواهیم به مساله اصلی که همان نحوه درس خواندن و مرور مطالب توسط داوطلبان است بپردازیم، باید بگوییم که در زمان باقیمانده به برگزاری آزمون، داوطلبان دیگر وقت کافی برای از ابتدا خواندن منابع مرتبط با آزمون را ندارند، از این رو مرور و دوره مطالب در این بازه زمانی بیش از پیش دارای اهمیت است؛ با این حال نکته اساسی در مرور مطالب این است که داوطلب حتما باید آن مطالب را در گذشته و به‌طور دقیق خوانده باشد تا بتواند با مرور، مطالب را دوباره به یاد آورد. در میان دروسی که داوطلب نیاز به مرور آنها دارد، قطعا دروسی که ضریب بالاتری را در رشته انتخابی او دارند، دارای اولویت بیشتری هستند؛ همچنین داوطلبان نباید در این زمان باقیمانده، قصد خواندن مطلب جدید یا درس جدیدی را داشته باشند؛ چراکه نه‌تنها کمکی به آنها نمی‌کند، بلکه اضطراب آنها را نیز افزایش خواهد داد. علاوه‌بر آن داوطلبان باید تمام منابعی را که متناسب با رشته‌شان در آزمون از آنها سوال طرح می‌شود، در این مدت دوره کنند. همچنین داوطلبان نباید هیچ درسی را کنار بگذارند. ترجیحا یک درس اختصاصی، یک عمومی و بعد مطالعه مرور خلاصه‌های خود را که از ابتدای سال تهیه کرده‌اند، در برنامه درسی خود بگنجانند. یکی از مسائل مهم داوطلبان در کنکور مساله تست است. داوطلبان باید به این مهم توجه کنند که تست‌های دروس عمومی را بلافاصله پس از مطالعه نزنند و بین مطالعه و تست زدن خود یک روز فاصله بیندازند.

از الان به فکر مصاحبه حضوری باشید
نکته دیگر این است که متقاضیان باید از الان خود را برای مصاحبه بعد از قبولی در آزمون آماده کنند؛ چراکه دکتری فقط به امتحان کتبی محدود نمی‌شود و عدم تسلط بر مصاحبه باعث شده که برخی از پذیرفته‌شدگان در آزمون حتی با داشتن رتبه‌های تک‌رقمی در کنکور نتوانند از پس مصاحبه علمی به خوبی بربیایند؛ از این رو به متقاضیان توصیه می‌شود که بر پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد خود مخصوصا فصل 4 و روش‌های آماری آن تسلط کافی داشته باشند.

منبع: فرهیختگان

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۷۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده است

روز گذشته بود که خبر شناسایی پیکر مطهر شهید جواد مراثی، از رزمندگان لشکر مقدس ۱۴ امام حسین(ع) منتشر شد و بر این اساس از طریق پلاک هویت وی شناسایی و انتظار ۴۲ ساله خانواده این شهید پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روز گذشته بود که خبر شناسایی پیکر مطهر شهید جواد مراثی، از رزمندگان لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) منتشر شد و بر این اساس از طریق پلاک هویت شناسایی و انتظار ۴۲ ساله خانواده این شهید پایان یافت.

خبر شناسایی پیکر مطهر این شهید والامقام عصر روز گذشته توسط جمعی از فرماندهان نظامی و مدیران شهری به خانواده وی اعلام شد.

شهید مراثی سال ۱۳۳۸ در اصفهان متولد شد و سرانجام یکم اسفند سال ۱۳۶۰ در چذابه به شهادت رسید و پیکر مطهرش بازنگشت.

متن وصیت‌نامه این شهید نیز به شرح زیر است:

متن وصیت‌نامه شهید تازه تفحص شده، شهید جواد مراثی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

رَبَنا افرِغ عَلینا ثَبِتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَی الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ

قبل از هر چیز درود به رهبر و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی و سلام بر شهدان اسلام از کربلای حسین تا کربلای خمینی.

اکنون که به آرزوی قلبی خودم رسیدم و تسلیم دست نشانده آمریکا جنایتکار یعنی صدام بعثی آن مزدور عراقی نشدم، خدا را شکر می‌کنم و امیدوارم خداوند این قربانی بسیار ناچیز را از خانواده ما قبول کند.

ان‌شاءالله، پدرم و مادرم خبر شهادت پسرتان جواد را شنیدید امید دارم از خبر شب عروسیم برایتان شادتر باشد به خدا قسم این را از ته قلبم به شما می‌گویم امیدوارم مشتی باشد بر دهن دشمنان خارج و منافقین داخل و به خدا راضی نیستم برای من گریه کنید چون گریه شما شاید باعث شاد شدن دشمنان اسلام و انقلاب شود و از خدای بزرگ می‌خواهم که شماها با صبر انقلابی خود ندای شهدا را به گوش ابرقدرت‌های ظالم و ستمگر برسانید و پیام‌آور خون آن‌ها شما باشید که خدای نکرده انقلاب ما باز دست آن ظالمان جهانخوار نیافتد البته تا این ملت رنج دیده و شهید داده هستند خواب بازگشت این انقلاب را باید ببینند.

پدر و مادر عزیزم من از شما چگونه تشکر کنم که مانع از رفتنم به این راه مقدس و اسلامی نشدید و مرا با کمک خدای بزرگ یاری کردید تا قدمی اگر قبول باشد نزد الله برای اسلام و قرآن و میهن عزیزم بردارم و امیدوارم در روز رستاخیز اگر لیاقت شهیدی از شهیدان خدا در من باشد بتوانم جبران این همه لطفی که در حق من کردید را بکنم. ان‌شاءالله.

دیگر اینکه شماها را به خون شهدا قسم اگر این حسین زمان یعنی امام عزیزمان خمینی بزرگ را تنها بگذارید و او را یاری نکنید که در روز قیامت این شهدا هستند که جلوی شماها را می‌گیرند و از شماها شکایت می‌کنند.

در پایان پیروزی اسلام و مسلمین و طول عمر رهبر انقلاب امام خمینی و صبر و بردباری برای خانواده شهدا و شفای مجروحین و معلولین و پایداری دولت جمهوری اسلامی ایران را از خدای منّان خواستارم. والسلام»

در ادامه نیز تصاویری از این مادر شهید را مشاهده می‌کنید:

کد خبر 749589

دیگر خبرها

  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده است
  • کامیابی‌نیا: پیروزی در ۶ بازی باقی‌مانده نشدنی نیست
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی