Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه سالانه ۴۰ هزار هکتار از اراضی استان مستندسازی می‌شود گفت: به دلیل کمبود اعتبارات با روند کنونی، پروژه مستندسازی زمین‌های ملی و دولتی موجود در استان ۲۰ سال طول می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان منصور رضوانی جلال شامگاه شنبه در جلسه اجرای طرح کاداستار بابیان اینکه خوشبختانه برای نزدیک به 45 هزار هکتار از اراضی استان سند کاداستر تهیه‌ شده است افزود: ما در سال 96 برای تهیه نقشه کاداستر 90 هزار هکتار از اراضی استان قراردادی به ارزش 2 میلیارد و پانصد میلیون تومان منعقد کرده‌ایم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان بابیان اینکه بخشی از پروژه تهیه اسناد کاداستر اراضی استان انجام‌ شده است بیان کرد: ما توانسته‌ایم در روستاهایی مانند یلفان، سیمین، ابرو و غیره به مساحت 14 هزار هکتار رفع تداخلات اراضی را انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه سالانه 40 هزار هکتار از اراضی استان مستندسازی می‌شوند ابراز کرد: به دلیل کمبود اعتبارات با روند کنونی، پروژه مستندسازی زمین‌های ملی و دولتی موجود در استان 20 سال طول می‌کشد.

رضوانی جلال اظهار داشت: امسال 500 میلیون تومان اعتبار در بخش استانی و یک میلیارد تومان در بخش کشوری برای تهیه اسناد 50 هزار هکتار از اراضی استان تخصیص‌ یافته است که انتظار داریم استان میزان اعتبار تخصیصی را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات اعتباری و اجرای کاداستر از مشارکت بخش خصوصی استفاده کرده‌ایم عنوان کرد: ما از اهالی روستا و زمین‌داران منطقه برای اجرای کاداستر در اراضی استفاده کردیم که نتایج خوبی را در برداشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان تأکید کرد: ما با انجام این کار ضمن اشتغال‌زایی در بخش مهندسی کشاورزی و نقشه‌برداری، به روند تهیه نقشه‌های کاداستر سرعت بیشتری بخشیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه 1130 روستا در سطح استان داریم از سال 95 تاکنون برای135 روستا به‌اندازه 140 هزار هکتار قرارداد بسته‌ایم ابراز کرد: کل اعتبار موردنیاز برای این طرح 4 میلیارد تومان است که اعتبار کشوری آن محقق شده، اما اعتبار استانی آن به‌طور کامل پرداخت‌ نشده است.

رضوانی جلال افزود: در حال حاضر کار تهیه نقشه برای 36 پلاک از اراضی استان تمام‌شده است اما در استان 900 هزار هکتار داریم که تنها برای تهیه نقشه 135 هزار هکتار قرارداد بسته‌ایم.

وی تأکید کرد: در صورت تأمین اعتبار ما می‌توانیم قرارداد مربوط به تهیه نقشه‌های کاداستر تمامی اراضی ملی و دولتی موجود در استان را منعقد کنیم.

انتهای پیام/

R41405/P1494/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ

به گزارش خبرگزاری مهر، شاپور صفری با اشاره به اینکه مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در حوزه قضائی چهارباغ در سال جدید با جدیت بیشتری در حال پیگیری است، مطرح کرد: با اعلام جهاد کشاورزی شهرستان مبنی بر تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی، اقدامات قانونی برای مقابله در همان مراحل ابتدایی اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه این تغییر کاربری‌ها در روستای «قوهه» بخش مرکزی در حال وقوع بود، افزود: با حضور نماینده دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان، مدیریت جهاد کشاورزی، عوامل نیروی انتظامی، یگان امداد و کلانتری‌های تابعه و با همکاری شهرداری چهارباغ و ادارات خدمات رسان برق و گاز نسبت به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی اقدامات مقتضی انجام شد.

دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ ارزش این اراضی که از تغییر کاربری آن جلوگیری شده را حدود ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و در خصوص ۱۶۰ قطعه اعمال قانون شده خاطرنشان کرد: در این عملیات اقدامات قانونی در خصوص ۱۶۰ مورد دیوارکشی غیرمجاز، ۱۲ مورد ویلا و بنای غیرمجاز در حال ساخت، ۵۰ مورد دپوی مصالح، ۹ مورد استخر و ۴۵ مورد محوطه سازی انجام شد.

کد خبر 6095144

دیگر خبرها

  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان