Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@23:56:44 GMT

هندوانه شب يلدا از کجا مي‌آيد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۱۵۸۱

هندوانه شب يلدا از کجا مي‌آيد؟

خبرگزاري آريا - مدير کل دفتر محصولات علوفه اي معاونت امور زراعت جهاد کشاورزي با بيان اين که در حال حاضر قيمت عرضه هر کيلو هندوانه در ميادين ميوه و تره بار 800 تا 850 تومان است گفت: به لحاظ توليد محصول هندوانه هيچ گونه کمبودي در کشور وجود ندارد. به گزارش خبرگزاري تسنيم، مدير کل دفتر محصولات علوفه اي و جاليزي معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزي در مصاحبه با راديو گفت: هرمزگان به ويژه شهرستان ميناب از مهمترين توليدکنندگان هندوانه پائيزه و شب يلدا در کشور محسوب مي شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسين اصغري افزود: امکان کشت هنداونه در مناطق مختلف ايران با توجه به شرايط آب و هوايي مناسب طي چهارفصل سال وجود دارد.
وي همچنين اظهارداشت: توليد هندوانه در اين فصل بيشتر مربوط به استان هاي بوشهر، هرمزگان، خوزستان و فارس است.
مدير کل دفتر محصولات علوفه اي و جاليزي معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزي گفت: در بين مناطق مزبور هرمزگان بالاخص شهرستان ميناب از مهمترين توليدکنندگان هندوانه پائيزه و شب يلدا در کشور محسوب مي شوند.
وي در ادامه افزود: هرساله بخشي از هندوانه هاي توليدي استان هاي فارس و خوزستان به سبب وجود امکانات انباري براي شب يلدا ذخيره سازي مي شود.
اصغري بيان داشت: بيشترين هندوانه هاي مورد عرضه براي بازار شب يلدا محصول تازه و تنها 10 هزار تن هندوانه انباري از استان هاي فارس و خوزستان به اين بازار عرضه مي شود.
وي ضمن اشاره به اين جمله که نظام قيمت گذاري چنين محصولاتي تابع عرضه و تقاضاست، گفت: در حال حاضر قيمت عرضه هر کيلو هندوانه در ميادين ميوه و تره بار 800 تا 850 تومان است.
مدير کل دفتر محصولات علوفه اي و جاليزي معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزي در مورد گراني هندوانه در روزهاي پاياني فصل پائيز نيز افزود: کشاورزي به نحوي برنامه ريزي مي کنند که بيشترين توليد در زمان بيشترين تقاضا باشد.
وي تصريح کرد: در حال حاضر به لحاظ توليد محصول هندوانه هيچ گونه کمبودي در کشور وجود ندارد.
اصغري اضافه کرد: گراني هندوانه در روزهاي پاياني فصل پائيز به سبب کمبود محصول در بازار نبوده بلکه بيشتر مربوط به چرخه هاي تامين و توزيع در کشور است.
وي يادآورشد:وزارت جهاد کشاورزي با برنامه ريزي ها و سياست گذاري هاي صورت گرفته به دنبال توليد حداکثري محصول هندوانه با کمترين ميزان مصرف آب در مملکت است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۱۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری، حجت الله رئیسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان سامان از کارخانه فرآورده های گوشتی شقایق سامان تولید کننده سوسیس و کالباس، واقع در شهرک صنعتی شهر سامان فاز یک به منظور بررسی مسائل و مشکلات در عرصه تولید و همچنین برآورد آرد مصرفی ماهانه کارخانه بازید نمودند.

وی افزود: ظرفیت تولیدی این واحد تولیدی ۳۵۰۰تن درسال و با اشتغال ۱۰نفر می‌باشد.

رئیسی خاطر نشان کرد: فرآورده های گوشتی شقایق سامان بعد از ۷ سال تعطیلی سال گذشته مجدد به چرخه تولید بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان در پایان گفت : توسعه زنجیره تولید در صنایع غذایی یکی‌ از راهکارهای موفق در جهش تولید و رشد و توسعه اقتصادی است زیرا این راهکار در کاهش هزینه‌ها و افزایش اشتغال‌زایی و صادرات بسیار موثر است.


۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902961

دیگر خبرها

  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس