Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@18:27:17 GMT

حضور جوانان مستعد در ساخت «فهرست مقدس»

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۹۸۷۵

حضور جوانان مستعد در ساخت «فهرست مقدس»

صنعت پویانمایی جهان امروز از ابعاد گوناگونی قابلیت بررسی و تامل را  دارد، ساخت انیمیشن را می توان از این جهت که فاقد شخصیت های واقعی و بازیگران و سلبریتی های سینمایی است مورد نقد قرار داد و شاید برخی تصور کنند انیمیشن کارایی و اثربخشی فیلم های واقعی را ندارد اما از دیگر سو انیمیشن به علت نوع ساختار خود می تواند در صورتی که خوش ساخت باشد در ذهن مخاطب بیشتر و بهتر رسوخ کرده و با استفاده از قدرت تخیل بیننده به صورت عمیق تری در ذهن تاثیر بگذارد و مخاطب را به نحو مطلوبی با خود همراه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مضاف بر اینکه انیمیشن به علت استفاده از کاراکتر های مجازی خود می تواند طیف بسیار گسترده تری از مخاطبان و بینندگان را نسبت به فیلم های سینمایی به خود جذب کرده و گروه های هدف متفاوتی را از لحاظ معنایی تغذیه و پشتیبانی کند.

شاید این همان دلیلی باشد که سرمایه گذاران غربی روی ساخت و تولید انیمیشن های مرغوب و با کیفیت سرمایه گذاری های کلان و به تربیت نیروهای حرفه ای در این زمینه اقدام کرده اند به گونه ای که هر روز شاهد خلق یک اثر جدید و یا تولید یک ابزار کارآمد در حوزه پویانمایی هستیم، خلاقیت و نوآوری هایی که با استفاده از فنون و تکنیک های رایانه ای هر روز شاهد استفاده هر چه بیشتر از آن توسط شرکت های عظیم غربی هستیم باعث شده تا تداخل فرهنگی، تعامل و یا تهاجم فرهنگی را شاهد باشیم.

این در حالی است که تا چندی پیش ایران نمی توانست حرفی در زمینه تولید انیمیشن های فاخر برای گفتن داشته باشد و اصولا اثری را برای عرضه در هماوردها و رویدادهای داخلی و بین المللی نداشت، خوشبختانه در این چند سال اخیر شاهد بوده ایم تا جوانان مستعد ایرانی با استفاده از ابزارها و خلاقیت های درونی خود به تولید انیمیشن های باکیفیت اقدام کرده اند و این امر باعث شده است تا بتوان ایران را نیز در شمار تولیدکنندگان انیمیشن های با کیفیت در فرم و محتوا به حساب آورد.

انیمیشن «فهرست مقدس» ساخته محمدامین همدانی که این روزها در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است بی تردید یکی از آثار فاخر ایرانی در حوزه تولید انیمیشن است، طراحی کارکترهای متعدد و خارق العاده، استفاده از حرکات نرم، پرداختن به جزئیات تنها بخشی از رویکرد سازندگان این پویانمایی بوده است که منجر به تولید یک اثر جذاب و دیدنی شده است.

جالب آنکه سازندگان انیمیشن «فهرست مقدس» کوشیده اند تا با استفاده از ضمیر ناخودآگاه مخاطب و با استفاده از شخصیت های حیوانی در ۲ گروه حیوانات اهلی و وحشی، خوب یا بد بودن کاراکتر را در ذهن مخاطب تثبیت کنند، استفاده از حیوانات نجیب برای اشخاص خوب و استفاده از حیوانات موذی و یا وحشی برای معرفی اشخاص بد، خلاقیتی ستودنی است که می تواند مخاطب را به خود جذب کند.

این پویانمایی علاوه بر اینکه به یک داستان واقعی تاریخی پرداخته، دارای ابعاد بسیار خوبی در حوزه ساخت انیمیشن و کارگردانی است به گونه ای که توانسته است ۱۴ جایزه بین المللی را به خود اختصاص دهد که امید می رود تا با استقبال گروه های مختلف داخلی نیز مواجه شود.

تولید اقلام تجاری این محصول فاخر نیز جزو اولین اقداماتی است که توسط واحد تجاری سازی مرکز اوج کودک و نوجوان صورت پذیرفته، بدین معنا که علاقه مندان می توانند تا با تهیه اقلام فرهنگی موجود شخصیت های این انیمیشن ایرانی را با خود همراه و به قهرمان پروری شخصیت های خوب داستانی به صورت بومی اقدام کنند. در هر حال امید است تا با حمایت بینندگان و مخاطبان شاهد آن باشیم تا ایران عزیزمان بتواند با استفاده از جوانان مستعد داخلی به تولید اثرهایی جذاب و حرفه ای اقدام کند و بیش از پیش بتوانیم در این بازار پر رونق داخلی و بین المللی درخشیده و مفاهیم بالای انسانی را تعالی بخشیم.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۹۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نهایی تیم ملی والیبال با دو غایب بزرگ اعلام شد

 مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از یکم خرداد تا سوم تیرماه سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال، تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها تا امروز مهلت ارسال فهرست ۳۰ نفره خود را داشتند و بر اساس قوانین در هر هفته این رقابت‌ها هر تیم اجازه استفاده از ۱۸ بازیکن از فهرست اولیه را دارد.

موریس موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال ایران فهرست اولیه و ۳۰ نفره این تیم برای حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ را اعلام کرد

میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، مهدی جلوه، امیررضا سرلک، علیرضا مصلح‌آبادی فراهانی، محمدرضا حضرت‌پور، پوریا حسین‌خانزاده، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار، علی رمضانی، جواد کریمی، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، علیرضا عبدالحمیدی، شهروز همایونفرمنش، آرمان صالحی، بردیا سعادت، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، امیرحسین صداقت، متین احمدی، مبین نصری، علی حق‌پرست، سیدامیرحسین ساداتی، مرتضی شریفی، عرشیا به‌نژاد، مهدی رضایی و مهران توانا بازیکنان معرفی شده در فهرست اولیه تیم ملی ایران برای حضور در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ هستند

وحید مرادی به عنوان سرپرست گروه و مدیر تیم، امیر خوش‌خبر (سرپرست اردو)، موریس موتا پائز (سرمربی)، پیمان اکبری (دستیار اول)، لئوناردو افونسو، عبدالرضا علیزاده، علی فتاحی و نوید مشجری (مربیان)، مارسلو زنگراند (بدنساز)، محمدامین شاکری (آنالیزور)، علی حدادی (فیزیوتراپ) و محمدناصر نقره به عنوان ماساژور اعضای معرفی شده کادر فنی تیم ملی والیبال ایران در این رقابت‌ها هستند

همچنین امیر ملک‌زاده، پویا عزیزی و توحید اصغری به عنوان مربیان حاضر در اردو در تمرینات تیم ملی کشورمان حضور دارند.

لازم به ذکر است که در به‌روزرسانی مقررات لیگ ملت‌ها امسال هر تیم می‌تواند علاوه بر ۱۴ بازیکنی که هر هفته لیست می‌کند، ۴ بازیکن رزرو را هم در فهرست نهایی‌اش بگنجاند و حتی همراه داشته باشد، تا در صورت نیاز پس از هر بازی بتواند ترکیب ۱۴ نفره جدیدی را برای بازی بعدی‌اش معرفی کند. به همین دلیل ممکن است در بولتن اختصاصی هر روز از مسابقات لیست جدیدی از تیم‌ها منتشر شود.

با اعلام این لیست رسما مشخص شد که امیر غفور و سید محمد موسوی انصراف خود را از حضور در تیم ملی اعلام کرده و در لیگ ملت‌ها غایب خواهند بود. 

منبع: ورزش سه

tags # والیبال سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • فهرست دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تظاهرات حمایت از فلسطین هستند
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • لیست تیم ملی والیبال ایران اعلام شد
  • لیست نهایی تیم ملی والیبال با دو غایب بزرگ اعلام شد
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • اسامی تیم ملی والیبال ایران اعلام شد
  • اسامی تیم ملی والیبال برای حضور در لیگ ملت‌ها
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود