Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوشت مرغ خانگی گوشت معتدل و متوسطی است که رنگ پوست را بهبود داده و مصرف آن مزایای زیادی دارد همچنین بهترین نوع مرغ، مرغی است که در حال چرا و تحرک داشته باشد نه اینکه در جایی مثل مرغداری نگهداری شده و با تغذیه مصنوعی رشد کند.به گزارش بلاغ، محقق طب سنتتی با اشاره به اینکه هرچه مرغ چاق‌تر باشد، رطوبت بیشتری در بدن تولید می‌کند و مصرف آن چندان توصیه نمی‌شود، گفت: برای مردمی که فعالیت بدنی نسبتا کمی دارند، مصرف گوشت پرندگان بیشتر از چرندگان توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از سلامت نیوز  سید مهدی میرغضنفری، در مورد خواص گوشت مرغ از دیدگاه طب سنتی اظهارداشت: گوشت مرغ و پرندگان نسبت به گوشت چرندگان مثل گاو و گوسفند لطیف‌تر است، یعنی هضم راحت‌تری دارد و مواد زاید کمتری تولید می‌کند.

 

 

وی افزود: هرچه پرنده جوان‌تر یا اصطلاحا جوجه باشد لطافت بیشتری دارد؛ بنابراین برای مردم عصر امروز که فعالیت بدنی نسبتا کمی دارند، مصرف گوشت پرندگان بیشتر از چرندگان توصیه می‌شود و به عتدال نزدیک‌تر است.

محقق طب سنتی ادامه داد: گوشت مرغ خانگی گوشت معتدل و متوسطی است که رنگ پوست را بهبود داده و مصرف آن مزایای زیادی دارد همچنین بهترین نوع مرغ، مرغی است که در حال چرا و تحرک داشته باشد نه اینکه در جایی مثل مرغداری نگهداری شده و با تغذیه مصنوعی رشد کند.

میرغضنفری ادامه داد: ولی در محل‌هایی که به صورت مصنوعی مرغ را نگهداری می‌کنند، چون هم غذای طبیعی استفاده نمی‌شود و هم فعالیت بدنی در حد کافی نیست. موادزاید در بدن مرغ جمع می‌شود و بنابراین مصرف بیش از حد آن ضرر‌هایی به همراه خواهد داشت.

این پزشک و دکترای تخصصی فیزیولوژی با بیان اینکه هرچه مرغ چاق‌تر باشد، رطوبت بیشتری در بدن تولید کرده و بنابراین مزاج‌های مرطوب باید از آن پرهیز کنند، گفت: میزان حرارت گوشت مرغ نسبت به حرارت گوشت‌های قرمز و گوشت گوسفند کمتر است و اینکه اصطلاحا گفته می‌شود سرد است به این معنی است نه اینکه طبع آن سرد باشد.

محقق طب سنتی ادامه داد: افراد با مزاج سرد بهتر است از گوشت‌های قرمز استفاده کنند و یا درصورت مصرف گوشت مرغ، نباید آن را همراه با سردیجات دیگر مثل ماست و دوغ و یا چیز‌های ترش مثل غوره بخورند؛ چون ممکن است سردی در بدن آن‌ها افزایش یافته و دچار قولنج، دردشکم و گرفتگی عضلات شوند.

میرغضنفری با اشاره به اینکه بال و گردن و مخصوصا دل مرغ نسبت به گوشت قسمت‌های دیگر بدن مرغ گرم‌تر است، گفت: بهترین زمان ذبح و مصرف مرغ، قبل از شروع دوران تخم‌گذاری و درمورد خروس، اوایل شروع به خواندن است.

وی بیان داشت: گوشت جوجه گرمی و خشکی بیشتری دارد؛ بنابراین به اعتدال نزدیک‌تر است و سریع‌تر هم از بدن دفع می‌شود، لذا گرم مزاج‌ها نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند.


منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا تل آویو در جنگش شکست خورد؟/ نکته‌ای که هضمش دشوار است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، روگل البر تحلیلگر صهیونیست تداوم جنگ غزه را بیهوده دانست و درباره تبعات آن بر وجهه این رژیم به شدت هشدار داد.

وی افزود: چرا اسرائیل در جنگش شکست خورد؟ این سئوالی که اسرائیلی درباره آن وحدت دیدگاه ندارند در حالی که افراطی‌ها علت را عدم به کارگیری قدرت کافی می‌دانند اما مخالفان علت را نبود چشم انداز روشن جنگ عنوان کردند.

البر اذعان کرد: دیدگاه سومی هم وجود دارد که هضمش برای اسرائیلی‌ها دشوار است و آن باهوش‌تر بودن السنوار از اعضای کابینه جنگ است. او آینده نگر است و گام‌های آتی را به خوبی ارزیابی می‌کند و به پیش می‌رود و هر بار اسرائیل را غافلگیر می‌کند.

وی گفت: واقعیتی که نباید از نظر پنهان داشت این است که السنوار شطرنج باز قهاری است.

کد خبر 6091131

دیگر خبرها

  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • چرا تل آویو در جنگش شکست خورد؟/ نکته‌ای که هضمش دشوار است
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید