Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل – معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: برنامه‌های مقابله با کاهش تقاضای مواد مخدر در این استان موفق نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف خدادادی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل تصریح کرد: در امر مقابله با مواد مخدر سه حوزه مبارزه، درمان و پیشگیری را داریم که هر چند در بخش مبارزه عملکرد قابل توجهی داریم اما در بخش کاهش تقاضا اقدام درخوری نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمانی می‌توانیم برنامه‌های مقابله را موفق بدانیم که میزان تقاضا را کاهش دهیم و بررسی‌ها نشان می دهد در این حوزه عملکرد قابل قبولی نداریم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به اینکه جلسات متعددی برای مقابله با اعتیاد برگزار می‌شود، اضافه کرد: متاسفانه اغلب جلسات کاربرد واقعی ندارد  و خود بنده به دلیل کاربردی نبودن مدت ها بود که در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان حضور نداشتم.

خدادادی تصریح کرد: آنچه قابل تامل است روند صعودی و خطرناک اعتیاد در اردبیل است و علاوه بر اینکه سن اعتیاد کاهش یافته اما در بحث مقابله با اعتیاد اقدامات کاربردی به مراتب کمتر است.

وی افزود: یکی از کانون‌های اعتیاد حاشیه شهرها و دیگری محیط‌های کارگری است و هر چند همه به خطرناک بودن اعتیاد واقف هستند، گرایش به اعتیاد رو به افزایش است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تاکید کرد: با تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی ما نیازمند بازنگری در برنامه‌های مبارزه هستیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۱۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۷۶ کیلو تریاک و حشیش از یک منزل مسکونی و دستگیری یک سوداگر مرگ در عملیات ماموران انتظامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، احمد نیکبخت اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مرکز استان و با انجام کار دقیق پلیسی مشخص شد شخصی در یک منزل مسکونی در یکی از محلات سطح شهرستان خمینی شهر اقدام به نگهداری و توزیع مواد مخدر می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان خمینی شهر پس از بررسی تخصصی و کار ویژه میدانی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به منزل شناسایی شده اعزام و در عملیاتی ضربتی موفق به دستگیری متهم شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به کشف ۶۶ کیلو و ۴۸۰ گرم تریاک و ۱۰ کیلو و ۹۵۰ گرم حشیش و دو عدد ترازوی توزین مواد مخدر در بازرسی از منزل این سوداگر مرگ تصریح کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 747695

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز