Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام میثم عباسپور، از ثبت‌نام شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن خبر داد و اظهار کرد: این آزمون، امسال به نام مرحوم استاد فقید مهدی فاطمیان، حافظ کل قرآن نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع امسال آزمون قرآنی در ۲۳ رشته برگزار می‌شود، افزود: آزمون سراسری امسال در چهار رشته اصلی حفظ قرآن کریم «شامل ۱۵ زیرمجموعه حفظ جزء ۳۰، جزء اول، حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۲۵ جزء و کل قرآن کریم، حفظ سوره‌های منتخب، حفظ موضوعی ۱، ۲ و ۳»، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم «شامل سه رشته مفاهیم قرآن ۱ و ۲ و تدبر در قرآن»، معارف اهل بیت (ع) «شامل چهار رشته مفاهیم نهج‌البلاغه ۱ و ۲، مفاهیم صحیفه سجادیه، مفاهیم خطبه فدکیه» و انس با قرآن کریم «شامل یک رشته درک معنا و تدبر در قرآن» برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن در استان، امسال با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان برگزار می‌شود و اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت نیز در آن مشارکت خواهند داشت.

حجت‌الاسلام میثم عباسپور ادامه داد: زمان برگزاری آزمون دوره شانزدهم که به صورت کتبی تعریف شده است نیز روز ۱۰ اسفندماه سال جاری پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر آزمون کتبی، آزمون شفاهی نیز ویژه حفظ قرآن پیش‌بینی شده است، اعلام کرد: در کنار آزمون‌های کتبی و شفاهی، یک آزمون الکترونیکی نیز پیش‌بینی شده که توسط مؤسسه قرآنی نورالمجتبی (ع) برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: مخاطبان آزمون امسال در چهار گروه مؤسسات قرآنی، مراکز قرآنی بقاع متبرکه، دانش‌آموزان استان و مخاطبان آزاد در تمامی رده‌های سنی اعم از آقایان و بانوان خواهند بود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان یادآور شد: متقاضیان حضور در این آزمون تا روز ۲۰ دی ماه می‌توانند برای ثبت‌نام به نشانی http://www.quranedu.ir / مراجعه کنند.

انتهای پیام/7727

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۲۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول آزمون سراسری ویژه داوطلبان سیل‌زده شهرستان زیركوه

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا کریمیان با اشاره به مشکلات تعدادی از داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 در صبح روز پنج‌شنبه 6 اردیبهشت‌ ماه به دلیل وقوع سیل در منطقه شهرستان‌ زیرکوه استان خراسان جنوبی، گفت: با هماهنگی انجام شده با استانداری خراسان جنوبی و مسئولان شهرستان زیرکوه کلیه پیش بینی های لازم برای برگزاری آزمون مجدد صورت گرفته است و آزمون مذکور در صبح روز جمعه 21 اردیبهشت ماه فقط در همان حوزه امتحانی قبلی یعنی شهرستان زیرکوه با شرایط و ضوابط آزمون اصلی، برگزار می¬شود. 

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور با تأکید بر این که همه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم‌انسانی شهرستان زیرکوه اعم از حاضر یا غایب می‌توانند در آزمون مجدد شرکت کنند، گفت: داوطلبانی که در آزمون سراسری 6 اردیبهشت ماه در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم‌انسانی  شرکت کرده‌اند در صورت شرکت در آزمون مجدد، آزمون قبلی آنان باطل شده و نتیجه آزمون مجدد مورخ 21 اردیبهشت ماه ملاک اعلام نتیجه قرار می‌گیرد. 

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد تعداد داوطلبان آزمون مجدد ویژه داوطلبان سیل‌زده استان خراسان جنوبی گفت: در مجموع 465 نفر برای شرکت در این آزمون داوطلب شده‌اند از این تعداد سه نفر داوطلب گروه علوم ریاضی و فنی و 462 نفر داوطلب گروه آزمایشی علوم انسانی هستند.  

کریمیان در پایان یادآور شد: کارت شرکت در آزمون مذکور از روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت ماه از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده و پرینت است و فرآیند برگزاری آزمون از ساعت 8:00 صبح روز جمعه 21 اردیبهشت ماه سال جاری آغاز خواهد شد. ضرورت دارد داوطلبان هرچه سریعتر نسبت به مشاهده و پرینت کارت شرکت در جلسه آزمون خود اقدام نمایند و یک ساعت قبل از شروع فرایند آزمون در حوزه امتحانی حضور داشته باشند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول آزمون سراسری ویژه داوطلبان سیل‌زده شهرستان زیركوه
  • بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در کابل به ایستگاه آخر رسید
  • تلاش برای اعتلای مفاهیم انسانی اهل بیت (ع) در یک رویداد هنری
  • وحدت اسلامی؛ راهکار مقابله با توطئه دشمنان/ لزوم تمسک مسلمانان به قرآن کریم و مساجد
  • کریم منصوری: «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر