Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-06@22:42:39 GMT

قدرتمندترین کارت گرافیک تاریخ +عکس

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۲۸۶۸

قدرتمندترین کارت گرافیک تاریخ +عکس

صراط: شرکت نام آشنای انویدیا (Nvidia) به تازگی از قدرتمندترین کارت گرافیک تمام دوران با نام «تایتان وی» (Titan V) رونمایی کرده است. البته این کارت گرافیک فوق قدرتمند چیزی نیست که حتی یک گیمر حرفه‌ای بخواهد آن را تهیه کند، بلکه این محصول بیشتر برای کارهای تحقیقاتی در زمینه هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشینی مناسب می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش دیجی‌رو، «تایتان وی» شامل 21.1 میلیارد (بله درست خوانده‌اید، میلیارد) ترانزیستور بوده و قدرتی برابر 110 ترافلاپ را ارائه می‌دهد که 9 برابر قوی‌تر از هر کارت گرافیک انویدیای دیگری است. برای اینکه به قدرت فوق العاده بالای این پردازنده گرافیکی پی ببرید، بد نیست بدانید که کنسول «ایکس باکس وان ایکس» که به تازگی عرضه شده و قدرتمند‌ترین کنسول نسل هشتمی مایکروسافت قلمداد می‌شود، تنها 6 ترافلاپ قدرت دارد!

همان طور که می‌توان حدس زد کارت گرافیک «تایتان وی» در کنار قدرت بسیار زیادی که دارد از قیمت بالایی نیز برخوردار بوده و برای تهیه آن باید 3000 دلار هزینه کنید. این در حالی است که بهترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در حال حاضر قیمتی بین 500 تا 600 دلار دارند.

«تایتان وی» مطمئناً می‌تواند حرف‌های زیادی در زمینه تحقیق و توسعه هوش مصنوعی برای گفتن داشته باشد و استفاده از چنین پردازنده گرافیکی قدرتمندی می‌تواند پیشرفت زیادی برای این فناوری به ارمغان بیاورد. در ماه اکتبر سال جاری میلادی، جدیدترین نسل از هوش مصنوعی طراحی شده توسط گوگل با نام AlphaGo Zero به عنوان بهترین بازیکن بازی گو (Go) شناخته شد (بازی گو یکی از قدیمی‌ترین بازیهای تخته‌ای تاریخ بشری است که به صورت دونفره انجام می‌شود و علی‌رغم قوانین ساده‌ای که دارد راهبردهای (استراتژی‌های) پیچیده‌ای را می‌طلبد). با اینکه برنامه مذکور توانست یادگیری ژرف (Deep learning – یکی از زیرشاخه‌های یادگیری ماشینی) را یک گام دیگر رو به جلو ببرد، اما هزینه 25 میلیون دلاری سخت افزار محاسباتی استفاده شده در این طرح یکی از نکات جالب توجه آن بود.

حال با معرفی کارت گرافیک قدرتمند «تایتان وی» توسط انویدیا، در بسیاری از منابع صرفه‌جویی خواهد شد و می‌توان از آن‌ها برای پیاده‌سازی طرح‌ها و نوآوری‌های دیگر بهره گرفت. بنابراین باید خود را برای شنیدن اخبار هیجان انگیز بیشتر در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی آماده کنیم.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۲۰ میلیارد تومانی هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، پژمان خلفیان افزود: در تمام هنرستان‌های استان به امکانات جدید تجهیز شده اند.
وی با اشاره به اینکه ۱۵ سایت کامپیوتری مجهز به ۱۵۰ دستگاه کامپیوتر برای کد نویسی و هوش مصنوعی مجهز شدند گفت: در ۱۷ منطقه آموزشی استان طرح هوش مصنوعی را شروع کرده‌ایم.
خلیفان ادامه داد: در طرح شهید ابراهیم هادی فرایند استعداد یابی در پایه هفتم و هشتم و در یک سال تحصیلی اتفاق خواهد افتاد و در انتهای سال استعداد دانش آموزان بررسی می‌شود.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است!
  • آزارهای جنسی در هالیوود + موشن گرافیک
  • هوش مصنوعی در دستان iOS 18!
  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • استفاده مایکروسافت از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی دقیق‌تر آب‌وهوا
  • تجهیز ۲۰ میلیارد تومانی هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • هوش مصنوعی iOS ۱۸ را زیر و رو می‌کند
  • میز جلو مبلی وقتی هوش مصنوعی آماده کرده باشه! (عکس)
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی