Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مراد فتحی مدیرکل زندان‌های استان اردبیل در جلسه هم‌اندیشی توسعه اشتغال زندانیان در اردبیل اظهار داشت: بسیاری از زندانیان در زندان‌های استان اردبیل که به‌دلیل جرایم غیرعمد مالی در زندان به‌سر می‌برند به‌صورت ناخواسته و نوسانات اقتصادی، تصادفات رانندگی و مواردی از این قبیل در بند زندان گرفتار آمده‌اند که در رابطه با آزادسازی این زندانیان مردم و خیران استان اردبیل امسال نیز آماری درخشان را تا به امروز به ثبت رساندند که در هشت ماهه امسال 254 نفر از این محکومان مالی غیرعمد با کمک 157 میلیارد ریال از سوی مردم آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برگزاری دوره‌ای مراسم کمک به آزادسازی زندانیان نیازمند را از جمله مواردی دانست که در آزادسازی این زندانیان و کاهش بار زندانی در استان بسیار حائز اهمیت بوده، افزود: در راستای آزادسازی زندانیان جرایم مالی غیرعمد اداره‌کل زندان‌های استان نیز هم‌پا و هم‌سو با مردم و خیران حرکت کرده است به‌طوری که از ابتدای فعالیت این اداره‌کل حدود 3 هزار و 109 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با مبلغ محکومیت بیش از 100 میلیارد تومان را از زندان‌های استان آزاد کرده که در این اقدام خیرخواهانه حضور مردم و خیران غیرقابل چشم پوشی است.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل تصریح کرد: بیشتر آمار زندانیان جرایم مالی غیرعمد در استان اردبیل را مردان تشکیل می‌دهند که تعداد زندانیان زن جرایم غیرعمد در هشت ماهه امسال 7 نفر بود که با کمک خیرین و ستاد دیه استان بدون در نظر داشتن شرایط خاصی برای آزادسازی این زندانیان و تحمیلات اجتماعی از زندانهای استان اردبیل آزاد شدند.

فتحی با اشاره به آزادسازی زندانیان در ماه محرم و صفرامسال نیز گفت: امسال در ماه‌های محرم و صفر 133 نفر به کمک مردم و خیرین از زندان‌های استان آزاد شدند که از این تعداد نیز 34 نفر توسط ستاد دیه استان با پرداخت مبلغ 33 میلیارد و 740 میلیون ریال و 99 نفر نیز توسط خیرین با مراجعه حضوری به زندان‌های استان و نیز کمک‌های بدون وقفه مردمی آزاد شدند.

وی اظهار کرد: جمعیت تعداد محکومان مالی استان اردبیل نسبت به سایر استان بسیار بالا بوده این مسئله نیاز به بررسی‌های دقیق و کارشناسی شده دارد چرا که بیشترین آمار محکومان زندانیان استان را محکومان مالی تشکیل می‌دهد و هم‌اکنون 650 نفر به دلیل محکومیت‌های مالی در زندان به سر می‌برند که از این تعداد 315 نفر شامل مساعدت ستاد دیه استان شدند پس توجه به زندانیان جرایم مالی غیرعمد باید در اولویت امور زندان‌های استان باشد.

 

انتهای پیام/ع

توسعه اشتغال زندانیان در اردبیل  

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند

مدیر ستاد دیه استان تهران گفت: به مناسبت روز معلم، دانش‌آموزان مجتمع آموزشی «معلم» با اهدای ۳۱ میلیون تومان در پرداخت بدهی سه نفر زندانی سهیم شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، عباس کشانی اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن ایام بزرگداشت مقام معلم، در اقدامی انسان‌دوستانه دانش آموزان و دبیران مجتمع آموزشی «معلم» ۳۱ میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان تهران واریز کردند.

وی افزود: این مرکز نهادی خیریه بوده و نیکوکاران به عنوان بازوان توانمند ستاد دیه، کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد را بر عهده دارند.

مدیر ستاد مردمی دیه استان تهران ادامه داد: بدون شک کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که در زندان به سر می‌برند، از کارهای مهم دینی است و کمک به این افراد که به دلیل تصادف، بدهی یا حوادث غیرعمد در زندان به سر می‌برند از باقیات صالحات محسوب می‌شود.

کشانی بیان داشت: زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد چشم به دستان نیکوکاران دوخته‌اند تا نزد خانواده خویش بازگردند و فرزندانشان پدر یا مادر خود را پس از مدت‌ها بر سر سفره ببینند.

وی ضمن تقدیر از دانش آموزانی که به پویش سبز بهاری پیوسته‌اند، تصریح کرد: در آستانه فرا رسیدن هفته معلم و بزرگداشت این ایام، دانش آموزان و دبیران مجتمع یاد شده، همراه با دیگر نیکوکاران تهرانی، در پرداخت بدهی سه نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد سهیم شدند.

لازم به ذکر ست، خیران و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را دارند، همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان میرزای شیرازی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول و یا تماس با شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

کد خبر 748769

دیگر خبرها

  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند