Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا اولیایی منش رئیس دبيرخانه و دبیر شورای عالی بیمه سلامت در خصوص مصوبات آخرین جلسه شورای عالی بیمه سلامت، گفت: بعد از دستور ریاست جمهوری مبنی بر انتقال شورای عالی بیمه سلامت و دبیرخانه این شورا از وزارت رفاه به وزارت بهداشت و تائید معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای این انتقال، اولین جلسه شورای عالی بیمه سلامت در این وزارت و شصت و نهمین جلسه این شورا در ۳۰ آبان ماه سال جاری به ریاست وزیر بهداشت و با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای عالی بیمه سلامت یکی از مصوبات این جلسه را ارائه پیشنهاد تعرفه برای خدمات تشخیصی و درمانی سال ۹۷ بیان کرد و گفت: این مصوبه شامل بخش های دولتی، خصوصی و عمومی غیر دولتی می شود که اعضای شورا به اتفاق آرا پیشنهاد را برای همه بخش ها به طور یکسان تصویب کردند و این مصوبه به معاونت ریاست جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور جهت اجرا و طرح در دولت ارسال شده است.

به روز کردن مصوبات مرتبط با تعرفه ترجیحی مناطق محروم مصوبه چهارم شورای عالی بیمه سلامت

اولیایی منش مصوبه دوم این جلسه را در خصوص ویرایش بعدی کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت بیان کرد و افزود: با توجه به اعلام آمادگی سازمان نظام پزشکی کشور، اعضای حاضر به اتفاق آرا تصویب کردند که سازمان نظام پزشکی به نمایندگی از شورای عالی بیمه سلامت و با توافق کلیه ذینفعان، ویرایش بعدی کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت را بدون ایجاد بار مالی جدید برای دولت، سازمان های بیمه گر و مردم تدوین و به منظور بررسی به دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت ارسال کند.

وی ضمن اشاره به ابلاغ قانون برنامه ششم توسعه کشور مبنی بر عدم تجویز و ممنوعیت پوشش بیمه ای داروهای غیر ژنریک در بند (د) ماده ۷۴ قانون برنامه ششم توسعه، گفت: در مورد این مصوبه اعضای شورای عالی بیمه سلامت تصویب کردند که با تشکیل کارگروهی شیوه عملیاتی کردن این بند بدون آسیب به بیماران خاص پیگیری شود و نتیجه عملکرد کارگروه متشکل از نمایندگان اعضای شورای عالی بیمه سلامت به دبیرخانه شورا ارسال شود.

دبیر شورای عالی بیمه سلامت، به روز کردن مصوبات مرتبط با تعرفه ترجیحی مناطق محروم و هماهنگ کردن آن با اهداف طرح تحول سلامت را مصوبه چهارم شورای عالی بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: اعضای شورا در مورد این موضوع مصوب کردند که کارگروهی متشکل از نمایندگان اعضای شورا، این موضوع را بررسی و پس از بحث در دبیرخانه شورا در جلسات بعدی شورای عالی بیمه سلامت کشور، پیشنهاد خود را برای تصویب ارائه دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان رسول خزینی اظهار داشت  : پوشش درمان کلیه  بیمه شدگان صندوق  روستاییان تحت پوشش بیمه سلامت ایران و همچنین  پوشش بیمه  درمان بیمه شدگان مشمول 5 دهک اول درآمدی صندوق بیمه سلامت  همگانی ایرانیان در سال 1403 بصورت متمرکز در سامانه های الکترونیک این سازمان بصورت گروهی و غیر حضوری تمدید اعتبار گردید .
این مقام مسئول افزود : بیمه شدگان می توانند جهت اطلاع از اعتبار پوشش بیمه درمان خود از طریق سرشماری # 1666* اقدام نمایند .

 وی افزود:  متقاضیان پوشش بیمه درمان مشمول دهک های 6 تا 9 نیز جهت برخورداری از تخفیفات قابل توجه دولت محترم در پرداخت حق بیمه درمان ، میتوانند از طریق  سامانه  خدمات غیر حضوری به آدرس اینترنتی csp.ihio.gov.ir  مراجعه و نسبت به تمدید اعتبار بیمه نامه خود اقدام و از خدمات بیمه ای این سازمان برخوردار گردند . 
  
رئیس اداره بیمه گری و درآمد تصریح کرد  : بیمه شدگانی که به خدمات غیر حضوری این سازمان را دسترسی ندارند ، می توانند از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد جهت تمدید اعتبار و و بهره مندی از خدمات بیمه ای این سازمان اقدام نمایند .

دیگر خبرها

  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان