Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@11:51:49 GMT

اجرای طرح آموزشی بهسامان در مدارس خمین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۴۸۳۴

اجرای طرح آموزشی بهسامان در مدارس خمین آغاز شد

به گزارش ایرنا، مدیر شرکت توزیع برق خمین در آیین نمادین آغاز این طرح در مدرسه مومنیه این شهر،گفت: طرح بهسامان یا مدیریت مصرف انرژی بر اساس تفاهم نامه آموزش و پرورش و شرکت توزیع نیروی برق در مدارس این شهرستان اجرا می شود.
حسینعلی فرامرزی ادامه داد: در قالب این طرح 6 هزار و 700 دانش آموز در سه هزار و 700 نفر ساعت در مقطع ابتدایی با عنوان مدیریت بهینه مصرف و ایمنی در برق آموزش می بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، اعتبار اختصاص یافته برای اجرای طرح بهسامان از سوی این شرکت را در سال تحصیلی جاری 800میلیون ریال بیان کرد و ادامه داد: فعالیت های آموزشی از جمله توزیع کتب، بروشور، پوستر، فیلم و سخنرانی، فعالیت های فرهنگی مثل اجرای مسابقه، مقاله نویسی، نقاشی، کاردستی و ساخت ماکت، تهیه روزنامه دیواری و فعالیت های تحقیقاتی در قالب طرح بهسامان در مدارس اجرا می شود.
وی ادامه داد: دانش آموزان، مربیان و اولیای آنان در مصرف بهینه و جلوگیری از اسراف انرژی نقش مهمی دارند و با اجرای طرح بهسامان و آموزش های لازم به دانش آموزان فرهنگ درست مصرف کردن از منابع ملی و انرژی نهادینه شود.
فرامرزی گفت: طرح آموزشی بهسامان با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ استفاده بهینه از انرژی در بین دانش آموزان و آشنا کردن آنان با مفاهیم و راهکارهای اساسی در استفاده بهینه از انرژی اجرا می شود.
وی افزود: در این طرح مباحث آموزشی از طریق تدریس در کلاس، سخنرانی، توزیع کتب و بروشور و ابزار آموزشی در طول یک سال تحصیلی به دانش آموزان مدارس منتقل می شود.
فرامرزی افزود: پنج هزار کتاب و بروشور تهیه شده که در حین اجرای طرح بین دانش آموزان 28 مدرسه هدف اجرای طرح توزیع می شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمین در این آیین گفت: فرهنگ استفاده صحیح و بهینه از مصرف انرژی باید از دوران کودکی در بین دانش آموزان نهادینه شود.
مهدی محمدی افزود: آموزش و پرورش وظیفه دارد تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی، در موارد مختلف این فرهنگ سازی و آموزش‌ها را انجام دهد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی با 105 هزار نفر جمعیت دارای 54 هزار مشترک برق است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۴۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده انتظامی استان اردبیل بعدازظهر دوشنبه در مراسم افتتاح باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل اظهار کرد: در تولید و گسترش امنیت و حس خوشایند در این زمینه خبرنگاران و صاحبان رسانه‌ها نقش آفرین اصلی هستند و امیدواریم این حرکت توسعه نظم و امنیت را در جامعه منجر شود.

سردار جواد تقوی خاطرنشان کرد: پیش از این در قالب همیاران پلیس تعامل و ارتباط خوبی را با مجموعه آموزش و پرورش داشتیم که آثار مثبت این فعالیت را در کاهش وقوع جرایم به ویژه به حداقل رساندن تخلفات راهنمایی و رانندگی در بین خانواده‌ها شاهد بودیم.

وی اهمیت کار زیربنایی را با محوریت مدارس در گسترش مفاهیم ارزشی و انسانی یادآور شد و بیان کرد: ما باید تمامی فعالیت‌های آموزشی و فرهنگسازی را از دل مدارس آن هم در گروه‌های سنی پایه آغاز کنیم تا در فرآیند رشد نوجوانان و جوانان این آموزش‌ها مؤثر و تأثیرگذار باشد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل افزود: با همراهی دانش آموزان خبرنگار پلیس بیش از هر زمان دیگر به وظیفه خطیر خود مسلط عمل کرده و انتظار بهبود فرآیندها را داریم.

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز بر اهمیت جهاد تبلیغ و تبیین اشاره و اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در این سنگر نقش آفرین اصلی هستند.

کلام الله صفری خاطرنشان کرد: دانش آموزان در کنار حضور مؤثر در سنگر تعلیم و تربیت در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی نقش آفرینی می‌کنند که این خود حرکتی پسندیده و شایسته به نظر می‌رسد.

کد خبر 6098671

دیگر خبرها

  • ثبت‌ نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه‌پرور در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه پرور در مدارس سما ضروری است
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..