Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: اگر قرار است شما مناسبات سیاسی و اقتصادی را رعایت کنید چرا در امور داخلی کشورمان دخالت می‌کنید؟ مگر زمانی که ما به انگلیس می‌رویم درخواست هایی مبنی بر ملاقات با مخالفان دولت انگلیس در زندان‌ها را داریم؟ سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به سفر اخیر بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس به کشورمان و محورهای مورد بحث میان طرف ایرانی و انگلیسی، اظهار داشت: در ملاقات هایی که وزیر خارجه انگلیس با مقامات ایرانی داشت محورهای اصلی بین ایران و انگلیس به بحث گذاشته شد که همکاری‌های منطقه ای، همکاری‌های بین المللی، اجرای تعهدات برجام و هم چنین بدهی هایی که انگلیس باید به طرف ایرانی پرداخت کند از جمله محورهای این گفت و گو‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این سوال که وزیر خارجه انگلیس پیشتر اعلام کرده بود در سفرش به ایران پیرامون موضوعات منطقه‌ای و آزادی نازنین زاغری با مقامات ایرانی صحبت خواهد کرد، آیا اساسا اطراف اروپایی می‌توانند مقامات کشورمان را به مذاکره و بحث درباره این قبیل موضوعات وادار کنند تاکید کرد: خیر، یکی از مشکلات سفرهای اروپایی‌ها به ایران همواره درخواست‌های نامعقول خارج از عرف دیپلماتیک آنها است.
نقوی حسینی تصریح کرد: یکی از سفرای جمهوری اسلامی ایران نیز در یکی از کشورهای غربی بیان کرده بود که یکی از مشکلات ما در این سفر‌ها این است که اروپایی ها از ما درخواست‌های غیرمعقول دارند. در حالی که به ایران می آیند تا در مورد مناسبات سیاسی و اقتصادی  صحبت کنند، اما مدام درخواست ملاقات با فلان شخص یا فلان زندانی را دارند. خب اگر قرار است شما مناسبات سیاسی و اقتصادی را رعایت کنید چرا در امور داخلی کشورمان دخالت می‌کنید؟ مگر زمانی که ما به انگلیس می‌رویم درخواست هایی مبنی بر ملاقات با مخالفان دولت انگلیس در زندان‌ها را داریم؟
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه انگلیس هرگز نمی‌تواند در استراتژی جمهوری اسلامی در خصوص مسائل منطقه ای دخالت کند، افزود: اتفاقا انتظار داریم این کشور رفتار خود را در این مناسبات اصلاح کند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: ما اطلاع داریم که انگلیس از داعش در منطقه حمایت می‌کرد و به آن‌ها کمک‌های اطلاعاتی می‌داد این برخلاف ادعای مبارزه با تروریسمی است که آن‌ها همواره از آن دم می‌زنند که باید رفتار‌ خود را اصلاح کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۵۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم

وزیر خارجه ترکیه نوشت: مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به اظهارات مقامات اسرائیلی علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: امروز دیگر نقاب از چهره سیاستمداران اسرائیلی که اقدام به گستاخی علیه رهبر کشورمان کرده اند، برداشته است. مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند.

وی در حساب خود در فضای مجازی نوشت: ترکیه در کنار ملت فلسطین قرار دارد و به تلاش برای محاکمه عاملان قتل عام مردم غزه ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: مقامات اسرائیل به زیر پا گذاشتن حقوق بین الملل و ارزش های انسانی ادامه می دهند که این موضوع از سوی افکار عمومی جهانی محکوم می شود.

همچنین فیدان در دیدارش با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی در ریاض عربستان، بر پایان هرچه سریعتر قتل عام در غزه و لزوم فشار بر اسرائیل تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی