Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت توکلی روز بکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به منظور ساماندهی شبکه و مقابله با بحران ناشی از گرد و غبار، عملیات تعویض 2هزار مقره سرامیکی با سیلیکونی از سطح شبکه برق در شمال غرب اهواز آغاز شد.
وی افزود: هجوم گرد و غبار با منشا داخلی در چند سال اخیر آسیب زیادی به شبکه برق این شهرستان وارد کرده که با بروز اندکی باران، امکان وقوع قطع برق بالا رفته و در نتیجه ارایه خدمات رسانی مطلوب را به شهروندان را مختل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر امور برق منطقه 2 شرکت توزیع نیروی برق اهواز ادامه داد: تلاش داریم با بکارگیری تجهیزات مناسب با شرایط اقلیمی جدید در کلانشهر اهواز، پایداری شبکه را افزایش دهیم.
وی بیان کرد: عبور گرد و غبار با منشا داخلی از مناطق آلوده به مواد قلیایی همراه با رطوبت بالا باعث تشکیل ترکیب جدیدی می شود که با نشستن روی شبکه به ویژه همراه با بارش باران خفیف در فصل زمستان و ایجاد اتصال کوتاه احتمال قطع برق را افزایش می دهد.
توکلی در خصوص برنامه ریزی مقابله با تاثیر گرد و غبار بر شبکه برق گفت: گرد و غبار با منشا داخلی به دلیل نزدیکی کانون دارای غلظت بالایی بود که باعث افزایش هزینه زیادی شده که با برنامه ریزی صورت گرفته و عزم جدی برای بهبود ساختار شبکه تلاش داریم آثار مخرب آن را کاهش دهیم که در نخستین گام مقره های سرامیکی قدیمی را تعویض و با جایگزینی مقره های سیلیکونی جدید با فاصله خزشی بالا، مشکلات مربوط به این قسمت را مرتفع کنیم.
وی ادامه داد: کار تعویض 2هزار مقره سرامیکی در شمال غرب اهواز با بکارگیری 15 گروه عملیاتی آغاز شده و در گام نخست مسیرجاده اندیمشک، فرعی توسعه نیشکر دهخدا به طول 10 کیلومتر را زیر پوشش دارد که با بکارگیری 530 مقره سیلیکونی در حال انجام است.
براساس این گزارش در بهمن پارسال وقوع توفان گرد و غبار همراه با بارش باران موجب اختلال و قطعی وسیع برق در 12 شهرستان خوزستان شد.
/7152 / 6037
خبرنگار: محمدرضا خبازان ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۵۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع باران شدید از فردا در ۷ استان

آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (دوشنبه) بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت.

سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور بارش در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری آغاز خواهد شد.
چاپ فاکتور اختصاصی با تضمین ارزان‌ترین قیمت وبهترین کیفیت؟!

سه‌شنبه بارش در غرب، جنوب غرب و جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

چهارشنبه بارش در نیمه جنوبی کشور تشدید خواهد شد و در شمال غرب و غرب رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

پنجشنبه گستره بارش تمام مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان را فرا خواهد گرفت.

در ۲ روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی
  • بارش باران در جاده‌های ۲۰ استان | ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به شمال
  • بارش باران در جاده‌های ۲۰ استان/ ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به شمال
  • هشدار زرد رگبار باران و رعد و برق در آذربایجان غربی
  • حاشیه بازی پرسپولیس و سپاهان| عصبانیت شدید ترابی از تعویض/ مأمور یگان ویژه مصدوم شد!
  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد