معرفی دو خونآشام یک تئاتر
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۵۹۲۶
دو خونآشام نمایش «مرثیهای برای یک دراکولا» معرفی شدند.
به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده، محمد نادری و ندا مقصودی به نمایش «مرثیهای برای یک دراکولا» به کارگردانی علی رزازیان پیوستند.
این نمایش نوشته علی رزازیان و محدثه قبادی است و از اول دیماه هر شب ساعت 18 به روی صحنه میرود.
در خلاصه داستان این نمایش آمده« آدام دراکولای جوان برای فرار از گرسنگی وارد خانه دختر همسایه میشود تا خون او را بمکد اما دخترک توجه اش را جلب میکند فارغ از اینکه.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
علی رزازیان پیش از این فیلمهای کوتاه و مستند نیمه بلندی از جمله فیلم مستند پرتره محمدعلی کشاورز، طهماسب صلحجو، کیانوش عیاری، فریبرز عربنیا و ایرج اعتصام را کارگردانی و تدوین کرده است. او همچنین سال ۹۰ تا ۹۲ سردبیر باشگاه فیلم تهران بوده است.
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از:طراح و کارگردان: علی رزازیان، نویسنده: علی رزازیان، محدثه قبادی، دستیار اول کارگردان و برنامهریز: ایرج کریمی، مشاور کارگردان در امور اجرایی: علی شعایی، دستیار دوم و منشی صحنه : باران امیرحسنی، طراح لباس: ندا نصر، طراح نور: داوود خردمند، طراح گریم: آتنا نعمتیان، طراح گرافیک،عکاس: محمد صادق زرجویان، ساخت تیزر: محمد صادق زرجویان، علی غیاثوند، مدیر فرهنگی و مشاور رسانهای: مریم نراقی، افکتور: محمد حسین غفاری، مدیر صحنه: مهدی جواهری، ساخت فیلم و کلیپ : امین چادگانی، عکاس پشت صحنه: الهام ناموران،گروه کارگردانی: ایمان حقیقی، ملیکا عبداللهی، دستیار لباس: فرزانه زارع، ساخت دکور: رحمان جعفری، مجریان گریم: شهره شاهی سوندی ،هیوا امین زاده، شهرام کاشی، تدارکات: رضا چاوشی، دستیاران صحنه: سپیده دمرچلی، محسن برغمدی، منصور محمدی، مدیر تولید: میلاد نصرالهی، تهیه کننده: امیر اصغر حقیقی.
انتهای پیام
منبع: ایسنا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
به گزارش خبرگزاری مهر، دهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» اختصاص دارد.
فیلم تئاتر «عروسی خون» (محصول ۱۹۸۱ اسپانیا/ ۶۷ دقیقه) به کارگردانی کارلوس سائورا بر مبنای نمایشنامهای نوشته فدریکو گارسیا لورکا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمیآید.
پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و محمودرضا حبیبی (منتقد تئاتر) برگزار میشود.
در رابطه با خلاصه داستان این نمایش آمده است: «در استودیوی رقص «آنتونیو گادس» (گادس)، اعضای گروه در حال گریم و آماده شدن برای اجرای برنامه هستند. پس از آنکه گادس بهعنوان رقصنده اصلی و طراح رقص توضیحاتی به اعضا میدهد، اجرای «عروسی خون» آغاز میشود: لئوناردو (گادس) دلباخته زنی (هویوس) در آستانه ازدواج است. پس از یک صحنه پُرتنش در مراسم عروسی، همه متوجه میشوند که عروس نیز دلباخته لئوناردو است. عروس و داماد (خیمهنز) سوار بر اسب مراسم را ترک میکنند و لئوناردو نیز آنان را تعقیب میکند. ۲ مرد در نزاعی خونین، با چاقو یکدیگر را از پا در میآورند و عروس تنها و مغموم کنار ۲ جسد میگرید.»
سائورا پس از ساختن چند فیلم متأثر از اینگمار برگمان، با «عروسی خون» به دوره جدید و پویای فیلمسازیاش گام میگذارد. حاصل کار، فیلمی خاص است که بدون تردید یکی از بهترین آثار سینمای اسپانیا در دهه ۱۹۸۰ است. ایده ساخت یک نمایشنامه مشهور فولکلوریک در سالنی خالی از تماشاگر از سوی گادس و تبدیل شدن آن به مایه و داستان اصلی سائورا، از آن رویکردهای درخشان و جریانساز پستمدرنیستی است که دنیای متن و بیرون از متن را با هم درمیآمیزد.
بهرغم بومی بودنِ دستمایه و حتی اجرا که درک جزییات رقصها و موسیقی آیینی فلامنکو را تنها برای اسپانیاییها ممکن میکند، فیلم از چنان زبان نمایشی برخوردار است که هر تماشاگری را با خود همراه میکند. کارِ سائورا، از سوی دیگر، تنها ضبط و عرضه این بالههای باشکوه نیست بلکه او با دوربینش، تأویلی از «عروسی خون» ارایه میدهد. با «عروسی خون»، سائورا ژانر موزیکال را وارد عرصهای تازه و غیر آمریکایی میکند.
کد خبر 6095577 سید امیر شایان حقیقی