Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد- نخستین جشنواره حسابداران، حسابرسان ومدیران مالی و اجرایی کشور جهت اعتلای حرفه حسابداری در ایران برگزار شد.
به گزارش امتداد؛ چهاردهمین همایش سالانه انجمن حسابداری ایران همزمان با بیستمین سالگرد تأسیس این انجمن با حضور مدیران، کارشناسان حسابداری، حسابرسی و مالی، مدیرعامل، قائم مقام و معاونین و مدیران کوثر برگزار و منتخبین انجمن حسابداری ایران با رای هیأت داوران انتخاب و معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناصر پرتوی رئیس انجمن حسابداران ایران محور اصلی این همایش را نظم و انضباط مالی عنوان نمود.
پرتوی سپس با بیان به لزوم پیروی از استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی به منظور برقراری شفافیت و انضباط مالی و حضور بنگاه‌های اقتصادی در بازارهای جهانی، افزود: در حال حاضر اگرچه از سوی سازمان‌های مرتبط، اقداماتی به منظور پیاده‌سازی استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) انجام شده اما این موضوع هنوز در همه بنگاه‌های کشورمان نهادینه نشده است.
رئیس انجمن حسابداران ایران با تاکید براینکه حسابداران پایبندی به قراردادها ونظارت را معنا می کنند تصریح نمود: ما بازوی قدرتمند حاکمیت در مقابله با تقلب و پولشویی هستیم اما متاسفانه آگاهانه در مبارزه با فساد و مقابله با اصلی ترین چالش اقتصاد کشور یعنی فساد ما را به بازی نمی گیرند.
دکترعلی ثقفی بنیانگذار انجمن حسابرسی ایران با بیان موفقیت های کسب شده در انجمن حسابداری ایران گفت: رشد حسابداری وحسابرسی درایران ماحصل تلاش های بزرگان حسابداری بوده که استقبال ازاین رشته در دانشگاه ها موید این مطلب است.
دکتر عیسی رضایی در حاشیه این همایش با اشاره به نقش تکنولوژی و همگامی با علم روز در حسابداری گفت: رویکرد حرفه حسابداری در مقابل تغییر و توسعه شتابان فناوری اطلاعات و تاثیر آن بر حسابداری چیست؟ آیا سعی می کنیم خود را منطبق با علوم روز پیش ببریم ؟ حسابداران باید همگام با علوم روز حرکت و نقش خود را در جامعه و نظام اقتصادی پررنگ تر نمایند.
مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر با بیان فعالیت چندین انجمن حسابدراری در کشور با طرح سئوال هایی از کارشناسان و بزرگان حسابداری ایران اظهارداشت: متولی حرفه حسابداری در ایران کیست؟ چرا با وجود چندین انجمن و گروه هنوز متولی حرفه حسابداری در ایران مشخص نیست؟ آیا نباید پرسید که چرا با وجود فعالیت چند میلیون حسابدار، فقط حدود ۲۵۰۰ نفر عضو انجمن حسابداری ایران هستند؟ آیا مرجع واحدی جهت رسیدگی به اوضاع و احوال حسابداری ایران وجود دارد؟
دکتر رضایی افزود: آیا می توان گفت حسابداری در ایران به مرگ خود نزدیک می شود ؟ با وجود ظهور سیستم های مالی و نرم افزارهای مختلف آیا نقش حسابداران کمرنگ شده و یا در حال از بین رفتن است ؟ باید برای حرفه حسابداری در ایران چاره ای اندیشید .
در پایان نخستین جشنواره حسابداران، حسابرسان و مدیران مالی و اجرایی کشور، دکتر عیسی رضایی مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر به عنوان منتخب و حامی رشته حسابداری معرفی و از وی تجلیل به عمل آمد.

true برچسب ها : انجمن حسابداران , موسسه کوثر true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد

بانک مرکزی اعلام کرد: به منظور گسترش تامین مالی زنجیره تولید و اجرایی‌سازی شیوه‌نامه اجرایی استفاده از برات الکترونیکی (که طی بخشنامه شماره ۲۸۳۹۶۲‏‏/۰۰ مورخ ۲۹‏‏/۰۹‏‏/۱۴۰۰ به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است) با تلاش‌های صورت گرفته و فراهم‌سازی الزامات سامانه‌ای و فناورانه و با همکاری بانک‌های صادرات ایران، تجارت و ملی ایران و همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی بهره برداری تجاری از این ابزار در تاریخ سوم اردیبهشت ماه امسال عملیاتی شد و اولین برات الکترونیکی توسط دو بانک صادرات ایران و تجارت صادر شد.

در چارچوب این ابزار اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند به منظور تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالیت اقتصادی خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است برات الکترونیکی سندی غیر کاغذی است که با درخواست برات‌دهنده (براتکش) یعنی خریدار در وجه یا به حواله کرد دارنده برات یعنی فروشنده و بر اساس اعتبار خریدار صادر می‌شود. سررسید این ابزار یک تا دوازده ماهه است و بانک عامل به عنوان رکن براتگیر، بازپرداخت مبلغ در سررسید را تقبل می‌کند.

برخی از مزایای برات الکترونیکی عبارتند از:
- قابلیت انتقال در زنجیره‌های فعالیت‌های اقتصادی
- امکان صدور برات الکترونیکی تا سقف ۲۰۰ فروش سال گذشته بنگاه خریدار
- معاف از برنامه کنترل مقداری ترازنامه بانک مرکزی
- امکان تنزیل توسط شبکه بانکی در صورت گذشته یک چهارم از عمر برات یا دو بار گردش در زنجیره

با توسعه استفاده از این ابزار برای کل شبکه بانکی ظرفیت مناسبی جهت تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی در طول زنجیره‌های فعالیت آنها فراهم شده است. لازم به ذکر است که بر اساس بخشنامه مورخ ۲۶/۱/۱۴۰۳ بانک مرکزی به شبکه بانکی امکان صدور ۸۰ هزار میلیارد تومان برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی در سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده است که می‌تواند در کنار سایر ابزار‌های تامین مالی اعم از اوراق گام و تسهیلات نقش موثری در تحقق اهداف شعار سال ایفا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • چرا اوضاع مالی اهل علم خوب نیست؟
  • مدیرعامل مس رفسنجان: مشخص شد مشکل تیم بازیکنان نبودند/ با نویدکیا در فصل آینده به دنبال تیمی خوب هستیم
  • مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند!
  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین