Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:08:07 GMT

کاهش عجیب ۹۳ درصدی بودجه مرزبانی در سال ۹۷ + عکس

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۷۷۶۵

کاهش عجیب ۹۳ درصدی بودجه مرزبانی در سال ۹۷ + عکس

در اقدامی عجیب در بودجه سال ۹۷، بودجه «فرماندهی مرزبانی» و «خرید سلاح، تجهیزات و تقویت بنیه نیروی انتظامی» به ترتیب ۹۳ و ۸۳ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، لایحه بودجه سال 97 کشور صبح امروز در حالی از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد که در بخش بودجه ریزی سال آینده نیروی انتظامی شاهد رشد قابل توجه بودجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر اساس این گزارش، در این لایحه بودجه سال آینده نیروی انتظامی با احتساب بودجه هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، به رقم 12 هزار و 730 میلیارد تومان رسید و این در حالی است که بودجه تقدیمی نیروی انتظامی در سال گذشته 7425 میلیارد تومان بود که بعد از چکش‌کاری‌های نمایندگان این رقم به 9026 میلیارد تومان برای سال جاری رسید.

این افزایش بودجه نیروی انتظامی نشان می‌دهد که بودجه این سازمان در سال جاری به نسبت بودجه مصوب سال قبل رشدی در حدود 40 درصد داشته است.

افزایش بودجه نیروی انتظامی در حالی از سوی دولت در نظر گرفته شده است که بودجه فرماندهی مرزبانی ناجا به شدت افت داشته و بودجه مصوب حدود 160 میلیارد تومانی سال جاری، به 10.6 میلیارد تومان رسیده است که بیش از 93 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این کاهش بودجه در زیرمجموعه نیروی انتظامی تنها مختص به فرماندهی مرزبانی نیست و در بخش «خرید سلاح، تجهیزات و تقویت بنیه نیروی انتظامی» نیز شاهد کاهش چشمگیر بودجه در سال 97 هستیم؛ به عبارت دقیقتر بودجه مصوب سال جاری برای خرید سلاح، تجهیزات و تقویت بنیه نیروی انتظامی رقمی معادل 298.8 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که بودجه این بخش برای سال آینده با کاهشی عجیب به 48.8 میلیارد تومان رسیده است که کاهش 83 درصدی بودجه این بخش را نشان می‌دهد.

البته بودجه سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی از 26.7 میلیارد تومان به 29.4 میلیارد تومان و حفاظت اطلاعات ناجا از 26.8 به 28 میلیارد تومان در سال آینده رسیده است.

بر اساس لایجه بودجه 97 دولت، باید دید که این افزایش 40 درصدی بودجه در مقابل کاهش 93 درصدی بودجه مرزبانی و کاهش 83 درصدی بودجه خرید سلاح، تجهیزات و تقویت بنیه ناجا، قرار است برای چه مواردی هزینه شود و این در حالی است که از یک سو با توجه به تهدیدات همیشگی مرزهای شرقی و غربی و همچنین افزایش قاچاق کالا و مواد مخدر که نیازمند افزایش بودجه مرزبانی و از سوی دیگر با توجه به مشکلات همیشگی نیروی انتظامی در بخش تجهیزات، لازم به افزایش بودجه در این بخش احساس می‌شود که متاسفانه بودجه ریزی اخیر عکس موارد فوق را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

R34343/P1014142/S2,21/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۷۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، ظهر یکشنبه در آئین افتتاح شورای حل اختلاف ویژه نیروی انتظامی و اعطای احکام صلح یاران مستقر در کلانتری‌ها گفت: امروز برای ۲۱۹ نفر از کارکنان کلانتری‌های سراسر استان کرمان ابلاغ صلح یاری صادر شد.

وی با اشاره به اینکه همگان قدردان زحمات شبانه روزی پلیس هستند، افزود: فراجا با توجه به تعدد مسئولیت‌ها و وظایف خود، همچنان در جهت افزایش امنیت و آرامش مردم تلاش می‌کنید که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده به هیأت‌های صلح در استان ارجاع شده است که بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده به این هیأت‌ها منتهی به صلح و سازش شده است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: از آنجایی که نیروی انتظامی بیشترین ارتباط را با مردم دارد و در جریان مشکلات و مسائل جامعه می‌باشد، به هیأت‌های صلح و صلح یاران بیش از پیش نیاز می‌باشد.

وی با بیان این مطلب که نیاز به تعامل و همکاری بیشتر نیروی انتظامی و دستگاه قضائی در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش می‌باشد، افزود: بایستی کارکنان نیروهای انتظامی و دادگستری در جهت ترویج فرهنگ صلح وسازش در خانواده و جامعه تلاش کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این نشست گفت: راه اندازی هیأت‌های حل اختلاف منجر به افزایش صلح و کاهش اختلافات در جامعه می‌گردد.

سردار ناصر فرشید، با بیان اینکه چندین سال است که در کلانتری‌های استان مشاور یا مددکار اجتماعی فعالیت دارند و پرونده‌های زیادی را به صلح و سازش رسانده‌اند افزود: امیدواریم همگی بتوانیم در راستای ارتقا آرامش و امنیت جامعه قدم برداریم.

کد خبر 6097301

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • دستگیری قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور