Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@10:00:55 GMT

مکران دروازه توسعه کشور است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۹۱۳۱

مکران دروازه توسعه کشور است

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره مکران گنج بیکران، سواحل مکران را دروازه توسعه کشور دانست.

به گزارش ایسنا، امیردریادار شهرام ایرانی در اختتامیه جشنواره ملی مکران گنج بیکران در دانشگاه قم گفت: مقام معظم رهبری، سال 86 در ماموریتی راهبردی گسترش نیروی دریایی در سطح آب های آزاد و گسترش به سواحل مکران را ابلاغ کردند و امیر سیاری نیز در این دوره با مدیریت جهادی در این حوزه گام های اساسی برداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بخش فرهنگسازی در دریا از اهمیت بسیاری برخوردار است که با تعاملی که با وزارت علوم و معاونت فرهنگی این وزارت خانه انجام شد این امکان فراهم شد که ارتباط خوبی با اکثر دانشگاه های کشور ایجاد کنیم.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره بیان کرد: دریا و تئوری بازگشت به دریا از اولویت های ابلاغ رهبری و نیروی دریایی است که در این زمینه با دانشگاه های کشور تفاهم نامه هایی انجام شده است؛ امروزه خوشبختانه در سه حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ورود جدی صورت گرفته شده است.

وی افزود: امیدواریم که در حوزه آموزش و پژوهش فعالیت های خوبی با دانشگاه قم انجام شود، زیرا دانشگاه قم ظرفیت خوبی در این زمینه به منصه ظهور رسانده است.

امیر ایرانی بیان کرد: ایده پردازی از جمله مهمترین فعالیت های نیروی دریایی است که در دانشگاه علوم دریایی نوشهر مطرح شد؛ اولویت ما آن است که مجموعه علمی دانشگاهی را به مجموعه نیروی دریایی به عنوان یک نیروی تجهیزات محور، آشنا کنیم و از ظرفیت های ملی کشور در شرایط فعلی بهترین استفاده را داشته باشیم تا در شرایط بحرانی هیچ نیازی به خارج از کشور نباشد.

وی گفت: امروز ایران اسلامی، با یک فرماندهی مقتدر، بالاترین فناوری را با دستان جوانان خود می سازد و به نیروهای دفاعی تحویل می‌دهد؛ بالاترین فناوری در ناوشکن های چند منظوره و زیردریایی ها است که خوشبختانه این تجهیزات با دستان توانایی دانشمندان جوان این کشور تولید می‌شود.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره بیان کرد: سواحل مکران تنها به دست دانشجویان ما قابل ساخت و توسعه است؛ مکران دروازه توسعه کشور است زیرا می توانیم از این طریق با دنیا ارتباط کامل داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۹۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، گفت: امروز دومین مرحله مردمیاری و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز در مناطق سیل زده شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف آن انجام شد.

به گزارش ایسنا،‌ ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات‌ وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیازهای اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهادها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالاهای اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالاها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است