Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@09:19:42 GMT

ولنگاری فرهنگی در برخی از مارکت های دیجیتال

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۳۹۴۸

ولنگاری فرهنگی در برخی از مارکت های دیجیتال

به گزارش جهان نيوز؛ چندی است که با کنار رفتن بازی های رایانه ای و داغ شدن بازار بازی های موبایلی مجوز گرفتن و الزام به رعایت رده بندی سنی برای انتشار بازی موبایلی در مارکت های دیجیتال قانونی کمرنگ شده است و در گوشه های نیست بی رنگ!
   چهره ها و پوشش های نامناسب زنانه نقشه های غیر زنانه برای زنان ،ترویج رفتارهای نامناسب مانند غارت و حمله برای کسب امتیاز و پیشرفت در بازی، در بسیاری از بازی ها که برخی نیز به زبان فارسی ترجمه شده اند در مارکت های داخلی به راحتی قابل دانلود است حتی در صفحه اول قرار میگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویی اخطارهای نظام رده بندی سنی اسرا در نظارت بر این بازی ها را لازم ندانسته و شاید هم به صورت تشریفاتی به رده بندی سنی اهمیت می دهند!

یکی از این نمونه ها بازی کلش او مافیا است که انواع و اقسام موارد نامناسب را اعم از پوشش بد، رفتارهای ناهنجار مانند غارت و حمله، چت های نامناسب، ازدواج مجازی و به صورت آنلاین در قالب بازی حتی با همجنس و حتی بدتر ازدواج بازیکنی که کاراکتر زن دارد و در بازی ازدواج کرده و دوباره بازی اجازه ازدواج با بازیکنان دیگری را به او میدهد، نمونه‌های این موارد نامناسب است که در بازی فوق وجود دارد و متاسفانه به زبان فارسی ترجمه و در صفحه اول دو مارکت معروف قرار گرفته است!

از آنجاکه یکی از الزامات رشد سالم صنعت گیم نظارت بر محتواهای نا سالم  بازی هاست که توسط نظام رده بندی سنی اسرا که زیر مجموعه بنیاد ملی بازی های رایانه ای است انجام می شود سوال اصلی اینجاست که چرا مارکت ها نظام رده‌بندی سنی را جدی نگرفته و اقدام به انتشار چنین بازی های می کنند ؟ آیا عزم جدی برای سامان دادن به آنها وجود ندارد؟

منبع:مشرق

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۳۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۲۹ درصد رشد کرد و به ۶۳ هزار و ۸۲۲.۸۰ دلار معامله شد البته قیمت برترین ارز رمزنگاری دیجیتال جهان، نسبت به هفته گذشته ۱.۹۵ درصد کاهش یافته است.

به نقل از کریپتو، قیمت اتریوم، دومین توکن محبوب، نسبت به دیروز ۵.۶۴ درصد افزایش یافته است و نسبت به هفته گذشته ۳.۸۳ درصد صعود ثبت کرد. ارزش بازار اتریوم اکنون ۴۰۲.۷۴ میلیارد دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۳۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲.۸۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۵۲ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱.۹۵ میلیارد دلار است که ۱۸.۷۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۵۳ میلیارد دلار است که ۸.۷۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۶.۲۷ میلیارد دلار است که ۸۹.۰۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6090696 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال ارز دیجیتال
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید