Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@17:13:57 GMT

کشف بزرگترین محموله بذر ماده مخدر گل +عکس

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۷۹۴۶

کشف بزرگترین محموله بذر ماده مخدر گل +عکس

ماموران گمرک در عملیات مبارزه با مواد مخدر موفق به کشف بزرگترین محموله بذر ماده مخدر گل شدند.

جام جم آنلاین: به گزارش گمرک ایران، بذر ماده مخدر گل یا شاهدانه پیش تر به صورت دانه ای توسط ماموران گمرک کشف شده بود اما در این عملیات به مقدار 6 کیلو و 200 گرم بذر ماده مخدر گل توسط ماموران گمرک کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میزان بذر ماده مخدر گل به کمک سگ مواد یاب و در گمرک دوغارون از کالاهای همراه مسافری کشف شد که مسافر ورودی قصد داشت از طریق افغانستان این میزان بذر ماده مخدر را وارد کشور کند.

ماموران گمرک با بررسی اطلاعات مسافران ورودی در گمرک دوغارون به یک مسافر مشکوک و اقدام به بازرسی از این مسافر به کمک دستگاه های کنترلی می کنند.

در بازرسی های بیشتر از این مسافر ماموران گمرک از سگ‌مواد یاب برای بررسی کامل کالاهای همراه این مسافر اقدام می کنند که در این بازرسی ها به مقدار 6 کیلو و 200 گرم بذر ماده مخدر گل از داخل کالاهای همراه این مسافر توسط ماموران گمرک کشف و ضبط می شود.

قاچاقچیان مواد مخدر همچنان تمایل دارند تا بذر جدید گیاه شاهدانه را وارد کشور نمایند.

متخصصین ژنتیک گیاهی روی این گیاه کار ژنتیکی انجام داده اند و در نتیجه از گیاهی که ماده مخدر آن ۶% بود، گیاه جدیدی تولید کرده اند که ماده مخدر آن ۲۵% است.

اسم این گیاه جدید در ایران «گل» است. به راحتی در داخل یک گلدان کاشته می شود و پس از رشد گیاه قابل استفاده است.

ماموران گمرک ایران پیش از این و در ماه گذشته بذر ماده مخدر شاهدانه یا گل را به صورت دانه ای از داخل برس، لابه لای کتاب ، کارتن ، هدفن و اسباب بازی که به شکل ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف کردند.

گمرک ایران از ابتدای سالجاری تاکنون موفق به کشف بیش از 50 تن انواع مواد مخدر سنتی، صنعتی و پیش ساز مواد مخدر شده است و رتبه نخست دنیا را در کشف انواع کالاهای قاچاق بر اساس ارزیابی سازمان جهانی گمرک طی سال 2017 کسب کرده است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۷۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ علی‌اصغر محمدپور گفت: در راستای برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی جهرم هنگام گشت‌زنی در جاده ها به یک سواری پراید حامل ۲ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرنشینان اقدام به بلعیدن مواد مخدر کرده‌اند و قصد انتقال آن را به شیراز دارند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان این که پس از انتقال به مقر انتظامی و خروج مواد مخدر از معده قاچاقچیان، در مجموع ۱۵۰ بسته هروئین به وزن یک کیلو و ۱۵۴ گرم کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف ۴۳۰ کیلوگرم تریاک و حشیش از سوی یگان‌ ویژه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان