Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-05@09:17:41 GMT

۳۵۰ میلیون دلار در مسیر راه‌آهن

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۸۰۱۵

۳۵۰ میلیون دلار در مسیر راه‌آهن

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در بودجه عمرانی سال ۱۳۹۷ اعلام شده که حمل و نقل ریلی می‌تواند در قالب یک برنامه پنج ساله تا پایان برنامه ششم توسعه ۷۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی داشته باشد.

این بودجه در کنار ردیف‌های اعتباری است که شرکت ساخت و شرکت راه‌آهن دریافت می‌کند و می‌تواند از آن برای توسعه حمل و نقل در عرصه ریل استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار این گزینه‌ها در بخش ماده واحد و تبصره‌های بودجه نیز امکانی قابل توجه برای استفاده از سوی صنعت حمل و نقل ریلی به وجود آمده است.

در بند و تبصره چهار لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ به دولت این اجازه داده شده که از محل صندوق توسعه ملی ۳۵۰ میلیون دلار دریافت کرده و به توسعه حمل و نقل ریلی اختصاص دهد.

در این بند آمده که به منظور تحقق اهداف مندرج  در قانون برنامه ششم توسعه به دولت اجازه داده می‌شود براساس جدول مطرح شده نسبت به برداشت از ورودی سال ۱۳۹۷ صندوق توسعه ملی اقدام و منابع حاصله را در ردیف درآمد عمومی در خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

بودجه تصریح کرده که اعتبارات موضوع این بند برای صندوق توسعه ملی بازگشت از منابع محسوب می‌شود. همچنین دولت اجازه ندارد هرگونه پرداخت در این ماده را به دیگر منابع اختصاص دهد.

به این ترتیب با استفاده از این رقم ۳۵۰ میلیون دلاری در بودجه می‌توان انتظار داشت صنعت حمل و نقل ریلی ایران چه در حوزه زیرساخت و چه در نوسازی و بهسازی ناوگان پیشرفت قابل توجه را پشت سر بگذارد و به این ترتیب امکان رشد قابل توجه فعالیت‌های این حوزه در قیاس با دیگر رقبا وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۸۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد

نایب رئیس دفاتر خدمات مسافرتی یزد با اشاره به حفظ یک رام قطار سریع السیر در یزد گفت: احتمالاً به علت تردد قطارهای باری، قطار مسافرتی مسیر یزد حذف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، محمد مهدی رجایی فرد با بیان اینکه فاجعه‌ای بزرگ در بحث حمل و نقل ریلی یزد رقم خورده که امروز موجب گلایه بسیاری از ماست، اظهار کرد: از ایام کرونا به هر بهانه‌ای بود چند قطار را از مسیر یزد حذف کردند.

وی گفت: بعد از دو سال پیگیری استاندار محترم، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی و مسئولان راه آهن یزد این قطار سریع السیر به یزد آمد و قرار بود دو رام از این قطار به یزد بیاید.

نایب رئیس دفاتر خدمات مسافرتی یزد ادامه داد: با عدم مدیریتی که شکل گرفت همین یک رام قطار افزوده شده نیز از یزد در دعوای بین راه آهن و شرکت رجا گرفته شد.

رجایی فرد با اشاره به اینکه احتمالاً به علت تردد قطارهای باری قطار مسافرتی مسیر یزد حذف شده است، تصریح کرد: روزانه ۶۰۰ نفر ظرفیت از حمل و نقل ریلی یزد حذف شد، در حالی که دو هفته از حذف این قطار گذشته شده است و همه قرار بود پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیران راه آهن وعده‌های زیادی دادند که به زودی مشکل حل می‌شود، گفت: دو هفته گذشته و هیچکدام اقدامی نکردند.

نایب رئیس دفاتر خدمات مسافرتی یزد بیان کرد: از سوی دیگر شهرهایی مانند شیراز، اصفهان، کرمان و دیگر همجوار ما هرکدام روزانه چهار تا پنج قطار دارند و ما روزانه یک قطار ترنست داشتیم که آن نیز حذف شده است.

به گزارش ایمنا، هنوز چند ماهی از راه‌اندازی یک رام قطار سریع‌السیر نگذشته بود که این قطار هنوز نیامده اکنون دو هفته‌ای است که از مسیر یزد حذف شده است.

کد خبر 750553

دیگر خبرها

  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • فاجعه در حمل و نقل ریلی یزد
  • «توسعه حمل و نقل ریلی - خاش» + فیلم
  • در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • حرکت دومین محموله ریلی افغانستان از مسیر ایران به ترکیه
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران